  • 11. Data: 2023-12-23 22:22:34
    Temat: Re: Alternatywa dla TB
    Od: jn <j...@m...invalid>

    W dniu 23.12.2023 o 10:34, Janusz pisze:
    > A dlaczego miałoby go braknąć?

    Usenet może zostać usunięty z TB a tym samym nie będzie to już czytnik
    grup dyskusyjnych.

  • 12. Data: 2023-12-24 09:00:53
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 23.12.2023 o 22:13, jn pisze:

    > Próbowałeś klawisza F5 (pobranie wiadomości z serwera) lub SHIFT+F5
    > pobranie wiadomości ze wszystkich serwerów (poczta, kanały RSS, Usenet)
    > przed wysłaniem wiadomości? W głównym oknie programu.

    Nie, poza testerem TB niczego nie próbowałem. Metodę wypróbuje, dzięki.

  • 13. Data: 2023-12-24 12:27:01
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 24.12.2023 o 09:00, Trybun pisze:

    > Nie, poza testerem TB niczego nie próbowałem. Metodę wypróbuje, dzięki.

    Pomaga przycisk F5, nie trzeba restartować całego TB!

  • 14. Data: 2023-12-24 13:36:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Trybun <M...@j...cb> wrote:

    > Coraz bardziej widoczne apele o datki. Poza tym nie wiedzieć czemu od
    > jakiegoś czasu TB zawiesza przy korzystaniu z serwera
    > news.eternal-september, konkretnie zawiesza się ten serwer. A jest to
    > dość kłopotliwe, tak że przydałaby się jakaś alternatywa.

    Jesteś w stanie zdiagnozować, co się wtedy dzieje (np. tcpdump / windump
    połączenia)? Tak z czystej ciekawości.

    --
    Na egzaminie koncowym z anatomii w akademii medycznej profesor zadaje
    studentce wydzialu lekarskiego pytanie:

  • 15. Data: 2023-12-24 13:42:08
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Trybun <M...@j...cb> wrote:

    > Nawet samo włączenie owego serwera i pozostawianie na minutę, dwie
    > sprawia że nie czyta właściwie nic z niego, komunikat "wczytywanie
    > wiadomości" w nieskończoność, - potrzebny restart TB.

    Może router ubija połączenie TCP, które sobie wisi nieaktywne. Znany
    problem z protokołami, które trzymają otwarte połączenie, ale nie mają
    zaimplementowanego żadnego własnego "pinga" / keepalive (np. Gadu-Gadu,
    ale też ssh). Są obejścia. Pod Linuksem zobacz:

    https://tldp.org/HOWTO/TCP-Keepalive-HOWTO/index.htm

    Pod Windowsem nie mam pojęcia, pewnie napisałbym jakieś proste proxy,
    które włącza SO_KEEPALIVE (lub poszukałbym takiego).

    Oczywiście Thunderbird powinien mieć jakiś timeout oczekiwania na
    odpowiedź serwera. Może ma, może jest konfigurowalny.

    > Dodam jeszcze że jakiś czas temu nie było żadnych problemów z tym
    > serwerem, wina wydaje się być samego TB, po którejś aktualizacji zaczął
    > świrować..

    Jakiś czas temu (już dłuższy) TB przepisało moduł obsługi NNTP chyba na
    JavaScriptowy i od tamtej pory ludzie zaczęli zgłaszać problemy z TB.

    --
    Jaki jest najlepszy sposób na katar?
    - Dwie tabletki Laxigenu i strach kichnąć...

  • 16. Data: 2023-12-25 15:16:49
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 24.12.2023 o 12:27, Trybun pisze:

    > Pomaga przycisk F5, nie trzeba restartować całego TB!

    Niestety zbyt szybka ocena, F5 to jednak nie to, jedyna metoda to nadal
    restart całego programu.

  • 17. Data: 2023-12-25 15:17:13
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Oczywiście Thunderbird powinien mieć jakiś timeout oczekiwania na
    > odpowiedź serwera. Może ma, może jest konfigurowalny.

    Aktualnie nie mam Linuksa na dysku.

    > Jakiś czas temu (już dłuższy) TB przepisało moduł obsługi NNTP chyba na
    > JavaScriptowy i od tamtej pory ludzie zaczęli zgłaszać problemy z TB.

    Być może w tym właśnie leży problem TB z obsługą Usenetu.

  • 18. Data: 2023-12-25 15:19:40
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Jesteś w stanie zdiagnozować, co się wtedy dzieje (np. tcpdump / windump
    > połączenia)? Tak z czystej ciekawości.

    Niestety, jestem tylko surowym użytkownikiem który widzi tylko objawy.

  • 19. Data: 2023-12-25 17:09:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 25.12.2023 o 15:19, Trybun pisze:

    > Niestety, jestem tylko surowym użytkownikiem który widzi tylko objawy.

    Mi TB z chmurką działają bez problemu.

    Robert

  • 20. Data: 2023-12-26 00:00:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:um6th3$240uf$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > SOU#1 A u mnie się zawiesza.
    >
    > Ale zawiesza się nie TB, ale serwer eternal-september. Ale on się
    > zawiesza "stabilnie" czyli od zawsze, czasami miewając gorsze, a
    > czasami lepsze chwile. Trudno wiązać to z TB.

    od roku gdzieś długo się czeka po wysłaniu posta na confirmation.

    Jestem w Polsce. Zaraz sprawdzę z Vectry.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze!
    cyganka powróży przyszłość