  • 1. Data: 2009-02-25 13:35:45
    Temat: Altium i laptop
    Od: Grzegorz Mentrak <g...@a...pl>

    Witam

    Planuje kupić laptopa i mam dylemat co do układu graficznego. Do
    większości prac wystarczy mi wbudowany układ graficzny. Ale jednak
    czasami chciałbym popracować w Altiumie i nie wiem czy da rade. Czy ktoś
    z Was może się podzielić doświadczeniami z pracy w Altiumie na
    wbudowanej grafice (laptop który mam na oku ma Intel X3100)? Chodzi mi
    głównie o rysowanie schematów, oglądanie PCB i drobne poprawki w
    projekcie PCB (max 4 warstwy i obszar roboczy max A4).

    Grzegorz Mentrak

  • 2. Data: 2009-02-25 20:22:26
    Temat: Re: Altium i laptop
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Grzegorz Mentrak wrote:
> [...]
    > głównie o rysowanie schematów, oglądanie PCB i drobne poprawki w
    > projekcie PCB (max 4 warstwy i obszar roboczy max A4).

    Chcesz DirectX9 (albo lepiej 10 - pewnie przejda za jakis czas) i pamiec
    dedykowana (czyli ram _tylko_ dla karty graficznej) co najmniej 256MB(a
    bardzo czesto widzialem tylko dzielona). Mam podobny problem, bo
    aktualny laptop nie lubi Directx9. Nie wiem czemu, ale nie bardzo
    'patrze' na laptopy z grafikami Intela. Chyba sie skonczy na NVidi jakiejs.

    --
    Jerry1111

  • 3. Data: 2009-02-26 07:24:53
    Od: "JJJK" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Mentrak" <g...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:49a54932$0$29369$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Witam
    > Planuje kupić laptopa i mam dylemat co do układu graficznego.
    Na moim Amilo CD T2250, 2GB, Radeon X1400 działa zupełnie znośnie.
    Byle nie mieć zbyt wielu otworzonych projektów.
    Natomiast ekran panoramiczny 1280x800 to jednak nie to.
    Do normalnej pracy podłączam zewnętrzny monitor.

    Masz więc jakiś odnośnik.

    Janusz

  • 4. Data: 2009-02-26 20:18:42
    Od: Irek <1...@1...pl>

    Podobne problemy, choć inny cad.
    Polecam Della Precision M6400 z kartš GX3700 (ma 1G wlasnej). Wyświetlacz
    1920 w poziomie i naprawde wiele się mieści. Trzeba natomiast mieć dobry
    wzrok, bo malutkie wszystko niestety jest.
    Z wad znalazłem tylko dwie. Fatalnie się ustawia touchpada - gdyż skubany
    przy każdym starcie resetuje ustawienia do defaulta, a przewinięcie ekranu
    zajmuje wtedy 3 przewinięcia touchpada. Fatalnie też obsługuje DVD/DiVX i
    tym podobne wynalazki. Jakość obrazu jest do d.....
    W cadzie natomiast śmiga pięknie i od razu widać, do czego został stworzony
    :). Z ciekawostek, ma pcmcia i pcexpres-a, więc nie powinno być problemu z
    programatorami.

    Irek.

  • 5. Data: 2009-02-26 22:05:55
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Irek wrote:
> [...]
    > :). Z ciekawostek, ma pcmcia i pcexpres-a, więc nie powinno być problemu z

    Brzmi jak moj nowy laptok ;-)
    Masz linka do _dokladnego_ modelu?

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2009-02-26 22:06:32
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    JJJK wrote:
    > Natomiast ekran panoramiczny 1280x800 to jednak nie to.
    > Do normalnej pracy podłączam zewnętrzny monitor.

    No i zapomnialem o czyms - ekran minimum 1024 w pionie.

    --
    Jerry1111

  • 7. Data: 2009-02-27 14:36:48
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > Brzmi jak moj nowy laptok ;-)
    > Masz linka do _dokladnego_ modelu?

    Prawie że toto...
    http://www.allegro.pl/item537635336_dell_precision_m
    6400_core2duo_2_8_quadro_3700_1gb.html

    tylko troszeczke _grubszy_ w bajtach :)

    Przy okazji widze, że karta FX a nie GX jak pisałem wcześniej.
    Jak się zastanowie, to jeszcze 2 małe wady znajde. Zasilacz jest w wersji
    wojskowej (tzn obronny, cegła chyba z 1kg!) Sam komp też lekki nie jest.

    Miłego.
    Irek.

  • 8. Data: 2009-02-27 22:14:03
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Irek wrote:

    > Prawie że toto...
    > http://www.allegro.pl/item537635336_dell_precision_m
    6400_core2duo_2_8_quadro_3700_1gb.html

    To nie dla mnie. Za duzy (17'' to troche duzo) i pewnie wiecej niz
    godzine na bakteriach nie pochodzi.

    --
    Jerry1111

  • 9. Data: 2009-02-28 18:22:55
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > To nie dla mnie. Za duzy (17'' to troche duzo) i pewnie wiecej niz
    > godzine na bakteriach nie pochodzi.

    Filmidło idzie troszeczke ponad 2, ale może dlatego że świeży :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. sš tzw pomarańcze - toż samo ale z podświetleniem LED, może taki?

  • 10. Data: 2009-03-01 10:52:31
    Od: Grzegorz Mentrak <g...@a...pl>

    Grzegorz Mentrak pisze:
    > Witam
    >
    > Planuje kupić laptopa i mam dylemat co do układu graficznego.
    <CIACH>

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowałem się jednak na coś
    silniejszego (Dell XPS1530, 2x 2GHz, grafika GF8400 128MB) i Altium na
    tym działa nieźle (przynajmniej jak na razie nie widzę problemów).

    Pozdrawiam
    Grzegorz Mentrak