  • 1. Data: 2009-02-25 08:29:55
    Temat: Mosfet - uszkodzony. Jak rozpoznac przyczyne
    Od: Górski Adam <g...@w...pl>

    Witam,

    Jak rozponac przyczyne uszkodzenia MOSFET-a na podstawie uszkodzonego
    egzemplarza?
    Czy efekt przekroczenia np Ugs max bedzie inny od przekroczenia Uds max
    lub Id max ?
    Na podstawie schematu nie da sie ustalic co moze byc przyczyna.
    Mosfet pracuje jako klucz DC z praktycznie zerowa f.

    Adam

  • 2. Data: 2009-02-25 09:47:22
    Temat: Re: Mosfet - uszkodzony. Jak rozpoznac przyczyne
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik Górski Adam napisał:
> [...]
    > egzemplarza?
    > Czy efekt przekroczenia np Ugs max bedzie inny od przekroczenia Uds max

    Przekroczenie Ugs najczęściej kończy się przebiciem izolacji bramki i
    zwarciem (upływnością) bramka-źródło. Analogicznie przekroczenie Uds
    kończy się często przebiciem źródło-dren. Przekroczenie Id zazwyczaj
    doprowadza do cieplnego przeciążenia kanału i "upaleniu" półprzewodnika
    lub połaczeń między strukturą a ażurem obudowy. Inna sprawa, że np.
    początkowa przyczyna w postaci przekroczenia Uds spowoduje przebicie
    (zwarcie) tranzystora i jeśli w obwodzie nie ma czegoś co ograniczy prąd
    zwarciowy, to w konsekwencji nastąpi "upalenie" kanału.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2009-02-25 09:51:29
    Od: Górski Adam <g...@w...pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:

> [...]
    > (zwarcie) tranzystora i jeśli w obwodzie nie ma czegoś co ograniczy prąd
    > zwarciowy, to w konsekwencji nastąpi "upalenie" kanału.

    Tak , dokładnie tak. Chciałem się upewnić.

    Adam

  • 4. Data: 2009-02-25 12:28:24
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" <g...@a...control.slupsk.pl> napisał
    w wiadomości news:go34ie$qvd$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > (zwarcie) tranzystora i jeśli w obwodzie nie ma czegoś co ograniczy prąd
    > zwarciowy, to w konsekwencji nastąpi "upalenie" kanału.

    Zwykle jednak coś ogranicza prąd zwarciowy i efektem jest miejscowe
    stopienie struktury bez upalenia doprowadzeń. Tranzystor ma zwarte wszystko
    ze wszystkim a przyczyn może być naprawdę wiele. Może być przekroczenie Uds,
    za duży prąd obciążenia ale może być też wejście w pracę liniową przez
    nieprawidłowe sterowanie (np. za małe Ugs), co również doprowadza do
    uszkodzenia przez przegrzanie.

    e.