  • 1. Data: 2009-02-25 13:26:08
    Temat: Modbus - tłumaczenie
    Od: PH <s...@w...pl>

    Wyjaśnijcie mi o co chodzi w takim liczniku. Czy jest na to jakieś
    polskie słowo?

    Bus character overrun counter

    Jest to licznik zdarzeń które oznaczają mniej więcej, że błąd wystąpił
    dlatego, że odebrany znak przyszedł za szybko i nie mógł być poprawnie
    zapisany.

    3.2.15 18 (12 Hex) Return Bus Character Overrun Count

    The response data field returns the quantity of messages addressed to
    the slave that it could not handle due to a character overrun condition,
    since its last restart, clear counters operation, or power-up. A
    character overrun is caused by data characters arriving at the port
    faster than they can be stored, or by the loss of a character due to a
    hardware malfunction.

    --
    PH

  • 2. Data: 2009-02-25 13:43:10
    Temat: Re: Modbus - tłumaczenie
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    PH schrieb:
> [...]
    >

    > Jest to licznik zdarzeń które oznaczają mniej więcej, że błąd wystąpił
    > dlatego, że odebrany znak przyszedł za szybko i nie mógł być poprawnie

    niekoniecznie, mógłbyć niezapisany z powodu błędu hardware

> [...]
    > character overrun is caused by data characters arriving at the port
    > faster than they can be stored, or by the loss of a character due to a

    Licznik Znaków, Które Nie Zostały Zapamiętane Bo Szły Za Szybko, w
    skrócie LZKNZZBSZS ;-)

    Waldek

  • 3. Data: 2009-02-25 13:54:34
    Od: PH <s...@w...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

    > niekoniecznie, mógłbyć niezapisany z powodu błędu hardware

    Tak wiem ;)

    > Licznik Znaków, Które Nie Zostały Zapamiętane Bo Szły Za Szybko, w
    > skrócie LZKNZZBSZS ;-)

    Tak... jakbym tłumaczył Pratchett'a to może by i przeszło.

    --
    PH

  • 4. Data: 2009-02-25 20:23:57
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    PH wrote:

    > Wyjaśnijcie mi o co chodzi w takim liczniku. Czy jest na to jakieś
    > polskie słowo?
    >
    > Bus character overrun counter
    licznik znakow zgubionych przez magistrale/port

  • 5. Data: 2009-02-26 02:03:41
    Od: PH <s...@w...pl>

    Piotr Curious Gluszenia Slawinski pisze:

    > licznik znakow zgubionych przez magistrale/port

    O jak ślicznie:) Dzięki!

    --
    PH

  • 6. Data: 2009-02-26 08:15:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > O jak ślicznie:) Dzięki!

    Albo "przepelnienie bufora", co tez bylo uzywane.

    J.

  • 7. Data: 2009-02-26 12:56:11
    Od: "neuron" <n...@n...com.pl>

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisał w wiadomości news:go49bf$sb9$2@atlantis.news.neostrada.pl...

    > licznik znakow zgubionych przez magistrale/port

    w pełnej implementacji modbus RTU (w przeciwienstwie do modbusa ascii)
    master po wyslaniu ramki ma scisle okreslony czas na odbior odpowiedzi (nie
    mylic z time out) - jesli bedzie ona opozniona to zostaje zignorowana a
    master wysyla zapytanie do nastepnego urzadzenia.
    Domniemywam wiec ze chodzi o licznik nie otrzymanych albo otrzymanych ale
    zignorowanych odpowiedzi.

    wojtek
    www.neuron.com.pl
    CMMS Maszyna