  • 1. Data: 2010-03-21 23:04:24
    Temat: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam

    Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym.

    Moje pomysły:

    1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?

    2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-21 23:07:27
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moje pomysły:
    > 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
    > 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?

    Zgasić silnik. Jak masz układ wtryskowy a nie gaźnik to za wiele nie
    poszalejesz.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 3. Data: 2010-03-21 23:10:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > jałowym.
    >
    > Moje pomysły:
    >
    > 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?

    A co to takiego?

    > 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?

    Z tego co wiem, tak się robi w niektórych V8 i to nie tylko w czasie
    postoju, ale także w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna duża moc.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 4. Data: 2010-03-21 23:20:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Michał pisze:
    > Witam
    >
    > Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
    > jałowym.

    Przekrecic kluczyk w stacyjce.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-03-21 23:29:56
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Witam
    >
    > Jakie są amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu
    > jałowym.
    >
    > Moje pomysły:
    >
    > 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
    > Nie sądzę. Jak miałoby spaść jeżeli do mieszanki wprowadzisz dodatkowo
    > niepalne, odtlenione gazy? Nie widzę wpływu.

    Lepiej byłoby chyba zakłócić stabilność pracy silnika i dawkować paliwo np
    co drugi-trzeci raz (oczywiscie we wtryskach bo przy gaźniku nie ma
    mowy....)

    > 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?

    Tak, ale pod warunkiem że w nieużywanych cylindrach zostałyby otwarte
    wszystkie zawory (lub jakiś specjalny służacy tylko do tego celu) co
    sprawiłoby że odłączone cylindry nie pracowałyby jak kompresory czyli nie
    stanowiłyby dla pracującej częsci istotnego obciążenia. Takie odłączanie
    cylindrów stosuje sie w dużych silnikach, np w maszynach i pojazdach
    budowlanych.

    Najprościej byłoby mieć możliwość odłączenia od silnika wszystkiego co
    pobiera z niego moc na wolnych obrotach: odbiorników prądu, wszelkich
    wspomagań sterowanych podciśnieniem itp a nastęonie zejście z obotami
    nieobciążonego silnika do granicy stabilnej pracy.
    Jeszcze prosciej silnik na postoju wyłączyć.
    Inne proste amatorskie rozwiązanie to zakup samochodu hybrydowego. Tam
    silnik spalinowy nie pracuje na postoju. Tak przynajmniej bylo w Priusie
    którym trochę kilometrów zrobiłem.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-03-21 23:38:28
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 21-03-2010 23:10, "Paweł W." pisze:

> [...]
    >
    > Z tego co wiem, tak się robi w niektórych V8 i to nie tylko w czasie
    > postoju, ale także w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna duża moc.

    To się nazywa kupić auto z silnikiem na miarę buhahahaha w obecnej
    ofercie na rynku.
    Trza było nie brać samochodu na który kogoś nie stać.

  • 7. Data: 2010-03-22 01:19:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Michał napisal:
    > 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?

    Nie. Recyrkulacja spalin ma na celu uzyskanie czystszego
    wydechu, a nie zmniejszenie spalania. W szczegolnosci powoduje
    tez znaczacy spadek mocy.

    > 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?

    A to jest niewykluczone, aczkolwiek OIDP silnik benzynowy musi
    miec te swoje 800 obrotow/min, aby nie zgasnac. Jezeli wiec
    wylaczysz niektore cylindry, to pracujace beda musialy na siebie
    przejac obciazenie od oporow wewnetrznych silnika.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-03-22 01:23:28
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2010-03-21 23:04, Michał pisze:
> [...]
    >
    > Moje pomysły:
    >
    > 1. Gdyby dołożyć EGR czy spalanie by spadło?
    >
    > 2. Gdyby odłączyć poszczególne cylindry to by spalanie spadło?

    hamuj silnikiem - w ogole silnik nie zuzywa paliwa.
    przy wlaczonym silniku jazda na jolowym biegu jest bez sensu - zeby
    utrzymac stala predkosc najekonimiczniej jest jechac caly czas na
    minimalnych obrotach przy ktorych jedziemy zadana predkoscia dla danego
    przelozenia.
    Wylaczenie silnika w czasie jazdy jest karkolomne. Aby go "dolaczyc" do
    napedu musimy dostosowac bieg i obroty do predkosci kol inaczej mozemy w
    najlepszym przypadku stracic przyczepnosc. Mozemy sobie dopomoc
    polsprzeglem ale przy duzych predkosciach sprzeglo dlugo nam nie posluzy.
    Pamietajmy takze ze bieg jalowy + sila odsrodkowa to nie jest dobry
    pomysl. uwazajmy na luki.
    albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani
    sprzegla ani skrzyni biegow.

    --
    the_foe

  • 9. Data: 2010-03-22 08:18:04
    Od: "Kerry" <k...@k...com>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > albo po prostu poczekajmy na samochody elektryczne. Tu nie ma ani sprzegla
    > ani skrzyni biegow.

    No właśnie - jest to przyszłość, czy ekstrawagancja (i taką pozostanie)?
    Tylko bez emocji.. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kerry

  • 10. Data: 2010-03-22 08:26:43
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Kerry pisze:
    > Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > [...]
    >
    > No właśnie - jest to przyszłość, czy ekstrawagancja (i taką pozostanie)?
    > Tylko bez emocji.. :)

    na dzien dzisiejszy niczym nieuzasadniona ekstrawagancja. To cos
    takiego, co czuje czlowiek pieczolowicie sortujacy w domu smieci, ktore
    i tak laduja zmiksowane na jednym wysypisku.

    MarcinJM