  • 31. Data: 2010-03-22 16:34:23
    Temat: Re: Amatorskie sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa na biegu jałowym
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Ghost wrote:

    > Dokladnie, caly problem stad, ze ktos zrobil mundre zalozenie, ze
    > dyskutujemy o oszczedzaniu paliwa gdy samochod ma stac.

    Ktoś mu już odpowiedział, że wyłączenie jest najlepsze.
    :-)

    Ale odnoszę wrażenie, że pytający nie napisał o co mu dokładnie chodzi -
    czy o zmniejszenie spalania w czasie zmiany biegów, stania przed
    światłami, czy po prostu obniżenie zużycia paliwa w silniku, który
    pracuje bez wykonywania pracy innej, niż prr, prr, prr, prr...
    ;-)

    --
    Bydlę

  • 32. Data: 2010-03-22 17:22:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    Ghost wrote:

> [...]

    >światłami, czy po prostu obniżenie zużycia paliwa w silniku, który
    >pracuje bez wykonywania pracy innej, niż prr, prr, prr, prr...

    Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial) i
    dlatego zalozenie, ze ma stac nie jest mundre.

  • 33. Data: 2010-03-22 18:25:45
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-22 15:48, Ghost wrote:

    > Od wtedy, jak za daleko czlowiek pomysli.

    raczej wyjęcie kluczyka ze stacyjki = blokada kierownicy :P

  • 34. Data: 2010-03-22 18:45:37
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

    > raczej wyjęcie kluczyka ze stacyjki = blokada kierownicy :P

    Ojej, dobrze, ze napisales.

  • 35. Data: 2010-03-22 18:46:58
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-22 18:45, Ghost wrote:

    > Ojej, dobrze, ze napisales.

    też sie ciesze :)

  • 36. Data: 2010-03-22 21:56:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Z tego co wiem, tak się robi w niektórych V8 i to nie tylko w czasie
    > postoju, ale także w trakcie jazdy, jak tylko nie jest potrzebna duża moc.

    Tylko że 4 cylindry dalej zapewniają równomierność pracy silnika ale co
    najważniejsze nieużywane cylindry są rozkompresowane przez stałe
    otwarcie zaworów co wymaga kosztownej konstrukcji rozrządu.

    Trochę sobie nie wyobrażam pracy silnika na jednym cylindrze, musiał by
    wtedy mieć znacznie wieksza predkośc obrotową biegu jałowego a to chyba
    pochłonęło by całą oszczędność paliwa.

  • 37. Data: 2010-03-23 15:59:39
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Ghost wrote:

    > Nie napisal nawet czy nie chodzi o jazde rozpedem (a to bym obstawial)

    A mamy jakąś górę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwałby tak długo, że:

    - opłacałoby się zmniejszać spalanie na jałowym
    - hamulce byłby niepotrzebne podczas takiego zjazdu

    ?

    > dlatego zalozenie, ze ma stac nie jest mundre.

    Jak każde inne, dopóki autor nie napisze o co mu chdzi, albo co mu
    chodzi po głowie.

    (*-Europy)

    --
    Bydlę

  • 38. Data: 2010-03-23 16:14:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Ghost wrote:

    >A mamy jakąś górę w okolicy(*), z ktrej zdjazd trwałby tak długo, że:

    Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel.

  • 39. Data: 2010-03-23 21:55:02
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Etam, prawdziwi tfardziele podjezdzaja na luzie do swiatel.

    Oszczędzają hamulce? :-)

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2010-03-23 22:39:14