  • 11. Data: 2013-11-11 00:29:05
    Temat: Re: Anteny
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 10 listopada 2013 22:21:31 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Maszt w Gabinie - 480 ton.
    >

    > Hydraulika ciezsze rzeczy podnosila, ale wiotkie to cholerstwo,
    >
    > odciagi trzeba popuszczac. Niby sie da.
    >

    > J.

    Typowy siłownik hydrauliczny o średnicy ok 55cm tyle podniesie i nie jęknie.

  • 12. Data: 2013-11-11 09:32:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Nov 2013 15:29:05 -0800 (PST), k...@g...com

    > Typowy siłownik hydrauliczny o średnicy ok 55cm tyle podniesie i nie jęknie.

    I ma ten silownik pare metrow skoku tloka ?
    A jak jeknie przewod cisnieniowy przy 200 at ?

    Jakos by jeszcze trzeba rozwiazac uchwyty - jak to podniesc, aby dalo
    sie pod spod podstawic nastepna sekcje ...

    J.

  • 13. Data: 2013-11-11 09:36:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Nov 2013 15:24:23 -0800 (PST), k...@g...com

    > Jakaś technologia budowy domów była że wylewali najpierw dach podnosili i stawiali
    ściany piętra. Potem wylewali podłogę przedostatniego piętra, podnosili i budowali
    ściany itd do samego parteru. Takie jedno piętro waży pewno więcej niż cały maszt w
    Gąbinie.

    No, niekoniecznie, bo tak sobie licze ze plyta 50x20x0.1m to jakies
    300t.

    Tylko ze oni napierw postawili slupy, po ktorych te silowniki mogly
    podnosic plyte.

    J.

  • 14. Data: 2013-11-11 09:54:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > I ma ten silownik pare metrow skoku tloka ?
    > A jak jeknie przewod cisnieniowy przy 200 at ?

    Nic nie jęknie. Hydraulika na oleju pracuje bez problemu w gumie na oplocie
    stalowym
    przy roboczych rzedu 250-300 nawet przy półcalowym wężu.

  • 15. Data: 2013-11-11 10:08:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Nov 2013 09:54:56 +0100, cef napisał(a):

    > Nic nie jęknie. Hydraulika na oleju pracuje bez problemu w gumie na oplocie
    > stalowym przy roboczych rzedu 250-300 nawet przy półcalowym wężu.

    Ostatnio jeknelo w takim jednym Boeingu, mimo ze tez w oplocie,
    cisnienie chyba mniejsze, przewod z certyfikatem i mozliwe ze
    regularnie wymieniany.

    Ale ja nie o tym - tylko jakie beda skutki jak jeknie.

    J.

    P.S. Uwaga w domu - skorodowal mi ten oplot miedzy rura a spluczka,
    pekl, potem pekl wezyk w srodku ... szczesliwie bylem akurat w domu.
    Trzeba jednak zamykac zawor glowny przed wyjsciem, a przed urlopem to
    juz na pewno.

  • 16. Data: 2013-11-11 10:49:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Ostatnio jeknelo w takim jednym Boeingu, mimo ze tez w oplocie,
    > cisnienie chyba mniejsze, przewod z certyfikatem i mozliwe ze
    > regularnie wymieniany.
    >
    > Ale ja nie o tym - tylko jakie beda skutki jak jeknie.

    A co ma być?
    Na hydraulice się specjalnie nie znam, ale coś, co ma utrzymać
    ileś tam ton nie mogłoby u mnie "wisieć"
    na jednym przewodzie. Nie wiem co jęknęło w Boenigu - coś innego pewnie
    nie zadziałało. Jak ciśnienie robocze jest rzędu 250-300,
    to sprawdzane przewody są pewnie na dwa, trzy razy tyle - nie strzelają
    przecież
    co pięc minut.

  • 17. Data: 2013-11-11 11:24:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu poniedziałek, 11 listopada 2013 10:08:19 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > pekl, potem pekl wezyk w srodku ... szczesliwie bylem akurat w domu.
    >
    > Trzeba jednak zamykac zawor glowny przed wyjsciem, a przed urlopem to

    Guma ma ograniczona trwalosc, dziwie sie, ze dopuscili toto do sprzedazy.
    Kiedys (za zlej komuny ;) instalowano powszechnie bezpieczne przylacza
    mieszkowe z miedzi i komu to przeszkadzalo? ;)

    Zainstaluj sobie trwaly wezyk karbowany ze stali nierdzewnej.
    http://www.karbowane.pl/wezyk-karbowany-do-baterii-s
    tojacej-12-m10x1-40-cm-p-73.html?osCsid=35chnioc4k34
    faa79msftblii4

    WM

  • 18. Data: 2013-11-11 11:30:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "WM"

    Zainstaluj sobie trwaly wezyk karbowany ze stali nierdzewnej.
    http://www.karbowane.pl/wezyk-karbowany-do-baterii-s
    tojacej-12-m10x1-40-cm-p-73.html?osCsid=35chnioc4k34
    faa79msftblii4

    Miałem to kilka dni wcześniej w ręce, w markecie.
    Taka cienka blaszana wydmuszka. Zastanawia mnie jak mocno można to zgiąć i
    ile razy.

    Robert

  • 19. Data: 2013-11-11 11:46:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Nov 2013 02:24:03 -0800 (PST), WM napisał(a):

    > Guma ma ograniczona trwalosc, dziwie sie, ze dopuscili toto do sprzedazy.

    No coz, niby bezpieczny.
    Dawniej mialem zwykly plastikowy wezyk, stosownie gruby i tych pare at
    wytrzymywal. A przeciez sa i weze zbrojone sznurkami.

    Tu dali elegancki oplot z niklowanych drutow, niby bezpieczne, ale
    jednak woda dala rade. Ale jeszcze w srodek dali cos z miekkiej gumy,
    ktora nie wytrzymala.

    > Kiedys (za zlej komuny ;) instalowano powszechnie bezpieczne przylacza
    > mieszkowe z miedzi i komu to przeszkadzalo? ;)

    Cena ? Ale w miedzianej chlodnicy w samochodzie tez mi sie zrobily
    dziury.
    Aaa - przypominam ze i mosiezna rurke mi przezarlo.

    > Zainstaluj sobie trwaly wezyk karbowany ze stali nierdzewnej.
    > http://www.karbowane.pl/wezyk-karbowany-do-baterii-s
    tojacej-12-m10x1-40-cm-p-73.html?osCsid=35chnioc4k34
    faa79msftblii4

    No, jest to jakis pomysl, ale "wieloletnia trwalosc" maja tez inne
    rozwiazania :-)

    J.

  • 20. Data: 2013-11-11 11:57:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Nov 2013 10:49:33 +0100, cef napisał(a):

    > A co ma być?
    > Na hydraulice się specjalnie nie znam, ale coś, co ma utrzymać
    > ileś tam ton nie mogłoby u mnie "wisieć" na jednym przewodzie.

    Tu jednak jakas drobna asymetria moglaby doprowadzic do nieszczescia.

    > Nie wiem co jęknęło w Boenigu - coś innego pewnie
    > nie zadziałało.

    Przewod pekl i plyn wyplul. Usterka przewidziana, sa 3 czy 4
    niezalezne obwody, wiec lecial dalej ... ale kol juz nie mogl opuscic
    hydraulicznie.

    Usterka przewidziana, kola same opadna, zamek awaryjny jest
    obslugiwany elektrycznie ... ale tym razem nie zadzialal.
    Wyglada na to ze z powodu wylaczonego bezpiecznika.

    > Jak ciśnienie robocze jest rzędu 250-300,
    > to sprawdzane przewody są pewnie na dwa, trzy razy tyle - nie strzelają
    > przecież co pięc minut.

    Ale budowa bedzie trwala wiele dni :-)

    J.