  • 11. Data: 2021-11-25 22:10:56
    Temat: Re: Audi kontra mercedes, wypadek
    Od: scobowski <s...@g...com>

    Audi B6 to konstrukcja z 2000 roku. A tak właściwie, B6 to zliftingowane
    B5, czyli 1994.
    Wystarczy, żeby merc był bardziej współczesny. Albo cokolwiek bardziej
    bezwypadkowy.

  • 12. Data: 2021-11-25 22:12:21
    Od: scobowski <s...@g...com>

    W dniu 25.11.2021 o 17:51, J.F pisze:
    > No wlasnie - ktos rozpozna model Audi?
    > oni tez sie lubuja w duzych, solidnych limuzynach, choc jakies maluchy
    > tez robia.
    A4B6 Avant

  • 13. Data: 2021-11-25 22:18:54
    Od: scobowski <s...@g...com>

    Na fotce tutaj merc przypomina W212
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/bialystok/barg
    low-dworny-smiertelny-wypadek-nie-zyje-mlody-mezczyz
    na/0fwz1bk#slide-2
    ;
    E-klasa po 2009 roku, równie dobrze z 2015. Cięższy o ponad pół tony,
    V6-ka oparta o wał napędowy tez tak chętnie nie wskoczyła do kabiny, jak
    wzdłużny silnik w przednionapędowym Audi.

  • 14. Data: 2021-11-26 04:09:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 25.11.2021 18:17, K wrote:
    [...]
    > No wlasnie dziwnie to wyglada bo ostatni slupek ma zagniecenia od
    > przecinania ale przednie wygladaja jak uciete szlifierka, a tej strazacy
    > raczej nie uzywaja. Na stronie PSP z Augustowa pisza, ze uzyli narzedzi
    > hydraulicznych aby dostac sie do kierowcy.
    Eeee tam. Ulep miałby sprawną poduszkę?

    [...]
    > to jest stara A4, po Mercedesie mozna oszacowac roznice wieku na jakies
    > 10-14 lat:
    > https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/2d/78/619ea458
    e7263_o_large.jpg
    Merce to jednak solidne maszyny. :-)

  • 15. Data: 2021-11-26 04:14:53
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 25.11.2021 21:20, Janusz wrote:
    > W dniu 2021-11-25 o 17:51, J.F pisze:
    [...]
    > Tylny jest cięty, przyjmijmy że przednie pękły, to o ile mogły zmienić
    > wytrzymałość przodu? 10%? To nadal nieadekwatne do skutków. A na zdjęciu
    > widać przekręcony fotel, czyli silnik 'wszedł' do kabiny czego raczej
    > nie powinien zrobić, po to się właśnie klatkę robi.
    Może przód też był spawany, zakładając, że coś poważnego było tam
    spawane (osobiście nie sądzę).

  • 16. Data: 2021-11-26 04:25:49
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 25.11.2021 19:52, Uncle Pete wrote:

    > Wystrzeliła poduszka w kierownicy - ZTCW przy niezapiętych pasach nie
    > zadziała.

    Np. w mojej 20-letniej corsie kontrolka niezapiętych pasów jest, ale
    automatycznie gaśnie po pewnym czasie. Nie ma żadnego czujnika
    niezapiętych pasów (i to lubię :-D ). Może w podobnie zabytkowym audi z
    niskiej półki jest tak samo.

  • 17. Data: 2021-11-26 10:19:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 25 Nov 2021 22:18:54 +0100, scobowski wrote:
> [...]
    > V6-ka oparta o wał napędowy tez tak chętnie nie wskoczyła do kabiny, jak
    > wzdłużny silnik w przednionapędowym Audi.

    Te wały chyba czesto mają przegub w polowie, i nie wzmacniaja as tak
    bardzo.

    J.