  • 11. Data: 2010-02-23 11:41:48
    Temat: Re: Autko do 25tys Kombi
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    choczsz pisze:

> [...]
    > mi ze jednak te czesci do Volvo sa drozsze i to o wiele - od poltora
    > do 2 razy drozsze niz czesci do porownywalnego peugeota.
    > Widac patrzyles na inne czesci. Nic to, szukam dalej bo nie ukrywam,
    > ze volvo mi sie podobaja ale zawsze odstraszalo mnie wyobrazenie o
    > cenach czesci. Poki co uwazam ze jednak uzasadnione, a zdanie jakie
    > napisales jest nieprawdziwe.
    >
    > Zeby nie byc goloslownym:
    > rozrzad do 2.0 HDI (z pompa wlacznie) ponizej 300zl
    > rozrzad do diesla 2.5 volvo (bez pompy, tylko paski i rolki) 380zl

    Oj, b oludzie glupoty pisza.
    Jak widac generalnie Volvo jest minimalnie drozsze niz francuskie samochody

  • 12. Data: 2010-02-23 11:44:28
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Jarek Pudelko pisze:

    > Ostatnio tez szukam i ile ofert bym nie ogladal to wracam do BMW E46 :)
    > tylko nie wiem czy w takiej cenie da sie kupic w dobrym stanie.
    > Od razu mowie, ze nie jestem dresem, mam wlosy, nie mam bejzbola i
    > szalika klubowego zadnej druzyny. Mam za to, zone, dwojke dzieci i
    > mnostwo rzeczy do wozenia na wakacje stad potrzeba kombi nowszego niz
    > obecnie posiadany Escort '98.

    Biorac pod uwage, ze gosciu szyka oszczednosci, to jak by nie patrzec
    BMW jest zlym wyborem.

  • 13. Data: 2010-02-23 11:45:24
    Od: Jacek <m...@s...pl>

    Marek pisze:
    > no dobra polacy zajeli 5 miejsce i czas zejsc z nieba na ziemie:)
    >
    > szukam autka Kombi
    > cos w rodzaju Volvo V70 2.5Diesel VW
    > lecz wiem ze to droga zabawka w uzytkowaniu
    >
    > ze wzgledu na skormny budzet nie chcialbym aby druga jego czesc pochlonelo
    > serwisowanie i eksploatacja auta
    >
    > autko ma miec klime ABS, Tempomat niewymagany, ma byc przyjemne
    > i komfortowe w prowadzeniu na dluzsze trasy
    >
    > do przewozenia: rowery (po zloczeniu foteli), bagaze itp
    >
    > jestem kropce bo Volvo skutecznie wybijaja mi z glowy (czesci)
    > wiec jesli nie V70 to co?

    Rozumiem, ze buda typu 2..
    Wg mnie ciezko bedzie znaleźć coś z tym bądź co bądź nietypowym silnikiem.
    To jest stara konstrukcja, ale bardzo udana.

  • 14. Data: 2010-02-23 11:59:25
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    choczsz wrote:

> [...]
    > rozrzad do 2.0 HDI (z pompa wlacznie) ponizej 300zl
    > rozrzad do diesla 2.5 volvo (bez pompy, tylko paski i rolki) 380zl

    mam 406 kombi mistral 2.0hdi (110km) z 2003 odkupione po leasingu w polsce.
    sprawdzilem w aso ostatnie wpisy i po wyremontowaniu (amorki, rozrzad,
    pompa wody, simmeringi, przeplywomierz) od 3 lat pieknie wozi rodzine
    na dalsze i blizsze wakacje.

  • 15. Data: 2010-02-23 12:22:49
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    choczsz pisze:

> [...]
    > rozrzad do 2.0 HDI (z pompa wlacznie) ponizej 300zl
    > rozrzad do diesla 2.5 volvo (bez pompy, tylko paski i rolki) 380zl

    Robisz raz na 80kkm.

    > Sprzeglo LUK:
    > do Volvo to 650zl w gore
    > do Peugeota to okolo 400zl

    Dolicz cene dwumasy do HDI.

    > Nowy alternator:
    > Volvo 650zl
    > Pug 400 - 550zl

    Alternatory sie najczesciej naprawia a nie kupuje nowe wiec ceny uslugi
    powinny byc podobne.

  • 16. Data: 2010-02-23 13:54:09
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 23 Lut, 12:22, Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO]
    [malpa]transkomp.com> wrote:

    > Robisz raz na 80kkm.

    > Dolicz cene dwumasy do HDI.

    > Alternatory sie najczesciej naprawia a nie kupuje nowe wiec ceny uslugi
    > powinny byc podobne.

    Coz.. po prostu wzialem pierwsze z brzegu 3 czesci jakie mi przyszly
    do glowy, porownalem ceny z V70 i z 406 i nijak mi z tego nie wychodzi
    ze Volvo ma czesci tansze niz francuzy, wrecz odwrotnie. I nie zmieni
    tego ani to ze rozrzad robi sie co 80kkm ani to ze w HDi (kazdym???)
    jest dwumasa ani to ze alternatory sie naprawia a niekoniecznie
    wymienia.

  • 17. Data: 2010-02-23 14:19:21
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    choczsz pisze:

> [...]
    > tego ani to ze rozrzad robi sie co 80kkm ani to ze w HDi (kazdym???)
    > jest dwumasa ani to ze alternatory sie naprawia a niekoniecznie

    Jak to nie zmienia? Zeby w ogole porownywac jakos te auta bierzemy
    silnik HDI 110KM. Tam masz dwumase wiec cena sprzegla wychodzi ze 4 razy
    tyle co w Volvo. Do tego ZTCP masz FAP wiec zaczynaja sie kolejne
    wydatki na plyn do niego. Alternatora w zyciu nei wymainailem - zawsze
    naprawialem. Znalazles, ze rozrzad jest taniej - OK. Zawsze w jednym
    bedzie cos tanszego od drugiego. Tylko ze cala ta roznica na korzysc 406
    pojdzie sie bujac w momencie zmiany sprzegla, ktore jest czescia
    eksploatacyjna.

  • 18. Data: 2010-02-23 14:37:23
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-02-23 11:44, Jacek pisze:

    > Biorac pod uwage, ze gosciu szyka oszczednosci, to jak by nie patrzec
    > BMW jest zlym wyborem.

    A mozesz rozwinac temat? Absolutnie sie nie czepiam tylko zawsze to
    jakies nowe informacje.
    Troche sprzecznych info w sieci jest co do jakosci czy to silnikow TD
    czy CommonRail. Jedni pisza, ze lepsze te pierwsze inni, ze drugie...

    --
    japu

  • 19. Data: 2010-02-23 14:38:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 14:19:21 +0100, Grzegorz Prędki napisał(a):

    > bedzie cos tanszego od drugiego. Tylko ze cala ta roznica na korzysc 406
    > pojdzie sie bujac w momencie zmiany sprzegla, ktore jest czescia
    > eksploatacyjna.

    czekaj.. serio?
    zestaw sprzęgło+koło dwumasowe do HDi - 1240 zł
    samo sprzęgło do volvo - 700-900 zł

    czyli mamy licząc średnio 440 zł różnicy po 150 kkm.
    w tym czasie mamy dwie zmiany rozrządu:
    Peugeot - 230-330, liczmy średnio 280
    Volvo - 440-540, liczmy średnio 490
    różnica - 210 zł, razy dwa - 420 zł
    W zasadzie na samym rozrządzie wychodzimy na zero.

    A policzmy jeszcze elementy naprawdę eksploatacyjne:
    klocki Ate Pug - 140 zł
    klocki ate V70 - 190 zł
    łącznik stabilizatora Pug Lemforder - 110-130
    łacznik stabilizatora V70 Lemforder - 135-220
    Zestaw łożyska przedniego Ruville Pug - 162 zł
    Zestaw łożyska przedniego Ruville V70 - 707 zł

    mam dalej wymieniać? licząc średnio 150 kkm żywotności dwumasy w HDi to
    nawet pomijając fakt, że sam rozrząd niweluje róznicę cen, to jeszcze
    elementy wymieniane na polskich drogach w zasadzie co roku zrobią
    wielokrotnie większą różnicę.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2010-02-23 15:20:21
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Waldek Godel pisze:

    > czekaj.. serio?
    > zestaw sprzęgło+koło dwumasowe do HDi - 1240 zł
    > samo sprzęgło do volvo - 700-900 zł

    Za 1240 to masz zestaw ze zamiennikiem dwumasy na tzw. sztywne kolo
    zamachowe. Z zwyczajna dwumasa cena okolo 1650zl. Dolicz sobie teraz
    jeszcze plyn do FAP i teraz policz roznice w uzytkowaniu obu aut.