eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria, wstepna diagnoza › Awaria, wstepna diagnoza
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Brzezi <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Awaria, wstepna diagnoza
    Date: Sat, 20 Feb 2010 11:51:36 +0100
    Organization: Hard Core Slrn-pl User
    Lines: 42
    Message-ID: <s...@b...chello.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089075149140.chello.pl
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1266663366 4357 89.75.149.140 (20 Feb 2010 10:56:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 20 Feb 2010 10:56:06 +0000 (UTC)
    X-Licznik: 10660
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (pl-1.4.3) (Linux/2.6.31-19-generic (i686))
    X-NNTP-Posting-Host: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2257353
    [ ukryj nagłówki ]

    Czesc.

    Wczoraj zdazyla mi sie awaria, tak wiem, zamierzam w poniedzialek zawiezc
    samochod do warsztatu, ale narazie moze chociaz uda sie ustalic jakas
    wstepna mozliwa diagnoze.

    Samochod to BMW 530d 03' (automat)

    Ok jak to bylo:

    Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
    "pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
    taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
    wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche
    zwolnilem, potem poczulem ze samochod ma bardzo malo mocy, po redukcji
    wolno wchodzi na obroty, no ok, jade dalej, potem zwolnilem bo byly swiatla
    i im bardziej zwolnilem i prawie sie zatrzymalem, to zorientowalem sie ze
    "telepie mi samochodem", uslyszalem tez jeszcze takie lekkie popiskiwanie,
    pomyslalem, hmm moze kapec..., zjechalem w boczna uliczke, zatrzymalem sie,
    ale samochodem dalej telepieo, opony cale, patrze pod maske, silnik telepie
    sie na boki. wydaje mi sie ze to objawy jakby nie pracowal na wszystkich
    cylindrach, lekko cos terkocze cichutko..., im wiecej sie przegazuje, tym
    glosniej i donosniej cos terkocze, teraz tylko takie terkotanie/stukanie
    Nie wazne czy na P/R/N/D telepie tak samo, przy wyzszych obrotak powyzej
    1500rpm telepanie mniej odczuwalne, tylko lekkie wibracje...
    No ok, 2k do domu, postanowilem dojechac powoli, poza telepaniem i
    wibracjami, okazalo sie ze jeszcze cos piszczy wczasie jazdym, taki
    metaliczny glos, jakby metal tarl o metal, moze jakby wytarte klocki o
    tarcze hamulcowe, tylko ze nie samo tarcie, tylko jeszcze oscylujacy pisk,
    moze jakies lozysko(tylko to nie bylo huczenie jak w przypadku jak
    zazwyczaj pada lozysko, tak tylko gdybam), czestotliwosc tego piszczenia
    tak na oko mniej wiecej podobna do czestotliwosci krecenia sie kola, czyli
    sporo nizsza niz predkosc obrotowa silnika, hmm ale nie pomyslalem i nie
    sprawdzilem, czy czestotliwosc piszczenia zalezy od obrotow silnika...
    A to terkotanie o ktorym wspomnialem na poczatku, jak najbardziej zalezy od
    obrotow silnika...

    I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
    tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?

    Pozdrawiam
    Brzezi

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: