  • 1. Data: 2010-02-01 15:32:31
    Temat: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de>

    Witam,
    wprawdzie filmik reklamowy ale warto pooglądać:
    http://www.youtube.com/watch?v=38VXD1ZORdg&translate
    d=1

    patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w
    dół, jak to możliwe?

    poza tym przeniesienie napadu na prawą stronę to kwestia hamulców czy
    mechanicznej blokady?

    lux

  • 2. Data: 2010-02-01 15:45:11
    Temat: Re: BMW X6 winter test
    Od: lux <b...@o...de>

    kolejne świetne porównanie Forster, Passat itp

    http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw&feature=r
    elated

    lux

  • 3. Data: 2010-02-01 16:12:34
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > jak to możliwe?
    >
    > poza tym przeniesienie napadu na prawą stronę to kwestia hamulców czy

    hamulce przyblokowują ślizgające się koła. System jest efektowny, dobrze
    działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
    używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już "normalnie"
    ;-)

    MP

  • 4. Data: 2010-02-01 16:22:22
    Od: lux <b...@o...de>

    Mihaj pisze:
> [...]
    > działa na pokazach, ale nie zastąpi mechanicznej blokady. Po dłuższym
    > używaniu elektronika stwierdza przegrzanie hamulców i jest już
    ====
    a kto stosuje mechanikę, Subaru?

    lux

  • 5. Data: 2010-02-01 16:32:27
    Od: "Mihaj" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lux" <b...@o...de> napisał w wiadomości grup
    ..
    > ====
    > a kto stosuje mechanikę, Subaru?

    w osobowych nie stosuje się mechaniki, bo nie ma aż takiej potrzeby, a skoro
    elektronika i hamulce działają wystarczająco dobrze to po co komplikować i
    podrażać? Nietypowym rozwiązaniem jest to, co stosuje Honda (np. Ridgeline -
    dziwny osobowy pickup) - zamiast tylnego mechanizmu różnicowego w
    przekładni głównej są dwa sprzęgła tarczowe i to one indywidualnie dawkują
    napęd kołom tylnej osi.
    W przypadku terenówek stosuje się LSD, czyli mechanizm różnicowy o
    ograniczonym poślizgu lub zwany też o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
    Spotyka się je szerzej (np. w wielu pickupach) ale to połowiczne
    rozwiązanie. Znacznie lepsze, ale wymagające myślenia to blokady 100%
    mechanizmów różnicowych. Przykładem niewielu aut mających we fabrycznym
    wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200 ma
    blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.

    MP

  • 6. Data: 2010-02-01 16:52:44
    Od: lux <b...@o...de>

    Mihaj pisze:
> [...]
    > wyposażeniu obu osi są np. Mercedesy G i Jeep Rubicon. Wspomniany L200
    > ma blokadę tylnej osi w niewielu wersjach.
    =========
    a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
    poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru) to
    tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

    lux

  • 7. Data: 2010-02-01 17:32:25
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 01 lut 2010 o 15:32 GMT, lux napisał(a):

    > patrzcie na moment 1:35 sek. Bmw mimo automatu stacza się na chwile w
    > dół, jak to możliwe?

    Jezdziles kiedykolwiek automatem? sadzac po pytaniu nigdy...

    Automat nie ma hamulca, tylko po prostu na wolnych obrotach napedza kola z
    pewnym momentem, jezeli jest to male nachylenie, i sila pchajaca do tylu
    jest wieksza lub rowna od sily sciagajacej do tylu w dol, to samochod albo
    bedzie delikatnie jechal do przodu, albo stal w miejscu, jezeli pochylosc
    bedzie duza, a sila staczajaca do tylu wieksza niz sila na kolach
    napedzajaca do przodu, to samochod bedzie zgodnie z zasadami fizyki
    poruszal sie w ta strone, w ktora dziala wieksza sila, czyli w tym wypadku do
    tylu...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 8. Data: 2010-02-01 17:48:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "lux" <b...@o...de> wrote in message
    > =========
    > a co siedzi w Hondzie Legend, tam jakiś mechanizm chyba jest?
    > poza tym z tego co piszesz to w osobowych autach (audi, bmw, subaru)
    > to tylko kwestie hamulcowe, żadnego LSD?

    Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.

  • 9. Data: 2010-02-01 17:56:28
    Od: lux <b...@o...de>

    Pszemol pisze:

    > Toyota RAV4 ma LSD. Nawet ma do tego guzik na desce rozdzielczej.
    ===
    tu chyba jest wszystko ostatecznie wyjaśnione :)
    http://www.wojdas.24x7.pl/terenowe.html#ZAL_TEREN

    lux

  • 10. Data: 2010-02-01 17:58:23
    Od: lux <b...@o...de>

    Brzezi pisze:
> [...]
    > napedzajaca do przodu, to samochod bedzie zgodnie z zasadami fizyki
    > poruszal sie w ta strone, w ktora dziala wieksza sila, czyli w tym wypadku do
    ====
    dzięki, myślałem, że automat nie może się kręcić do tyłu. Widocznie
    wtedy coś go odłącza od silnika.

    lux