  • 1. Data: 2020-09-09 11:17:12
    Temat: Bateria AA 1,8V
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Miewałem już "paluszki" o ujemnym napięciu (i to całkiem sporym, pod -1V), ale dziś
    trafiłem na pierwszy, który ma prawie 1,8V (tzn. w "normalnej" polaryzacji).
    Napisane "lithium battery", ale reszta opisu "normalna" :"AA size format L91 FR6
    1,5V".
    Tak ma być czy popsuta i lepiej nigdzie nie wsadzać?
    Ew. można dać cross na pl.rec.fantastyka.sf-f o znalezieniu "owaka" ;>

  • 2. Data: 2020-09-09 11:54:55
    Temat: Re: Bateria AA 1,8V
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > Tak ma być czy popsuta i lepiej nigdzie nie wsadzać?
    > Ew. można dać cross na pl.rec.fantastyka.sf-f o znalezieniu "owaka" ;>

    Późno trafiłeś być może dlatego, że jest to niestety dużo droższy typ
    baterii.
    Ma wielokrotnie większą pojemność niż alkaliczne czy manganowe.
    1,8V jest właściwe dla tych baterii.

  • 3. Data: 2020-09-09 15:04:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 9 września 2020 11:54:47 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
    > baterii.
    > Ma wielokrotnie większą pojemność niż alkaliczne czy manganowe.

    Jak jest dwa razy droższy i ma dwa razy większą pojemność, to pewnie warto.
    Tylko to 1,8V - podobno po krótkim czasie spada do 1,6V, ale ten "krótki czas" też
    może być problemem.

    Ciekawe, czy jak się wsadzi takiego 1,8V razem już z conieco zjechaną alkaliczną
    mającą 1,2V, to wydajność prądowa takiego szeregu i możliwa do uzyskania moc (np. w
    zdalnie sterowanym samochodziku bez stabilizatora przed silnikiem) będą takie jak z
    dwóch alkalicznych 1,5V?

  • 4. Data: 2020-09-09 15:25:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

    >Jak jest dwa razy droższy i ma dwa razy większą pojemność, to pewnie
    >warto.

    Niekoniecznie. Wrecz bym powiedzial, ze raczej nie warto.
    Ale jak wymiana klopotliwa ... to moze i warto ...

    >Tylko to 1,8V - podobno po krótkim czasie spada do 1,6V, ale ten
    >"krótki czas" też może być problemem.

    Raczej nie, urzadzenie pewnie ma wieksza tolerancje.

> [...]
    >możliwa do uzyskania moc (np. w zdalnie sterowanym samochodziku bez
    >stabilizatora przed silnikiem) będą takie jak z dwóch alkalicznych

    Ale po co ?
    Wydajnosc moze i podobna, a moze jednak mniejsza, to zjechane ci sie
    przebiegunuje, wyleje ...

    J.

  • 5. Data: 2020-09-09 15:43:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 9 września 2020 o 15:04:10 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]
    zdalnie sterowanym samochodziku bez stabilizatora przed silnikiem) będą takie jak z
    Jak jesteś czegoś ciekawy to zrób doświadczenie i opisz wyniki.

  • 6. Data: 2020-09-15 21:08:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]

> [...]
    zdalnie sterowanym samochodziku bez stabilizatora przed silnikiem) będą takie jak z

    Nie. Wydajność prądowa będzie niższa z uwagi na wzrost rezystancji
    wewnętrznej tej słabszej baterii :] W sumie to ledwie mierzalne ale zrób
    sobie kiedyś test prądowy w obu konfiguracjach, to się przekonasz.

    --
    LordBluzg(R)