  • 1. Data: 2020-09-06 17:13:35
    Temat: Zynq
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jakby ktoś miał ochotę sobie poćwiczyć Zynq to uprzejmie donoszę, że
    aktualnie na Ali sprzedają za całe 15$ płytkę z xc7z010, która według
    internetów służyła do akwizycji danych w koparkach waluty.

    Można kupić na przykład tu:
    https://www.aliexpress.com/item/4001201392227.html

    Czy to działa to oczywiście tego nie wie nikt ...

    Ale po pierwsze 15 dolców to nie jakiś straszny majątek, a po drugie
    zawsze można reklamować.

    Jeżeli chcecie najpierw pogoglować to sugeruję użyć EBAZ4205 - są
    schematy + jakieś opisy. Głownie po chińsku ale to już chyba najwyższa
    pora, ażeby zacząć się uczyć ;-)

    Piotrek

  • 2. Data: 2020-09-06 20:57:17
    Temat: Re: Zynq
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2020 17:13, Piotrek wrote:
    > Czy to działa to oczywiście tego nie wie nikt ...

    Software do syntezy FPGA jest? Kiedyś były z tym jakieś problemy i w
    końcu zrezygnowałem z zabawy Zynq.

  • 3. Data: 2020-09-06 21:17:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 06-Sep-20 20:57, heby wrote:

    > Software do syntezy FPGA jest? Kiedyś były z tym jakieś problemy i w
    > końcu zrezygnowałem z zabawy Zynq.

    Vivado WebPack?

    Jeśli ktoś nie ma życzenia wymyślać koła od nowa to
    https://github.com/nightseas/ebit_z7010

    Piotrek

  • 4. Data: 2020-09-06 22:37:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/09/2020 21:17, Piotrek wrote:
    > Vivado WebPack?

    Rzecz w tym że pewne IP cores były w wersji "darmowej" wyłączone.
    Technicznie nie znam sytuacji, natomiast dużo narzekano na forach że
    jest hardware i nie ma jak z niego skorzystać. Odstraszylo mnie to
    skutecznie. Obecnie hardware Zynq jest w całości dostepny z wersji darmowej?

  • 5. Data: 2020-09-06 22:55:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    heby wrote:

    > Rzecz w tym że pewne IP cores były w wersji "darmowej" wyłączone.

    W Cyclone V z kolei wszystko działa dopóki masz podpięty programator.
    Chcesz odpiąć -- płać! W praktyce taniej wychodziło dodać zewnętrznego
    ARMa do Cyclone niż skorzystać z wbudowanego. Chora polityka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2020-09-07 11:31:58
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > W Cyclone V z kolei wszystko działa dopóki masz podpięty programator.
    > Chcesz odpiąć -- płać! W praktyce taniej wychodziło dodać zewnętrznego
    > ARMa do Cyclone niż skorzystać z wbudowanego. Chora polityka.

    No to kolega trochę przesadził.
    Do uruchomienia ARM + fpga nie trzeba nic płacić.

    Bardzo bym prosił o przykład bo mogę być w błędzie.

    Co do extra IP core -ów to oczywiście się zgadzam.

    Pozdrawiam

    Adam Górski