  • 1. Data: 2020-09-06 07:26:17
    Temat: Prostownik 15A
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ

    taa ... zabezpieczenie termiczne wazna rzecz ... a ja glupi nigdy nie
    dawalem ...

    Na jaka moc wam wygladaja te transformatory?
    Ja bym im dal z 50VA, toroid troche wiecej, ale chinczycy juz mnie nie
    raz zaskoczyli.
    Postep w blachach czy w plastikach - i 100C izolacji nie przeraza ?

    J.

  • 2. Data: 2020-09-06 11:29:00
    Temat: Re: Prostownik 15A
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 6, 2020, 7:26:17 AM, you wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ
    > taa ... zabezpieczenie termiczne wazna rzecz ... a ja glupi nigdy nie
    > dawalem ...

    Trzeba dawać.

    > Na jaka moc wam wygladaja te transformatory?
    > Ja bym im dal z 50VA, toroid troche wiecej, ale chinczycy juz mnie nie
    > raz zaskoczyli.

    Transformatory są przeciążalne. Moc obliczeniowa swoje, rzeczywistość
    swoje. Zwróć uwagę na napięcie jałowe...

    Bardziej zdumiewają mnie diody...

    > Postep w blachach czy w plastikach - i 100C izolacji nie przeraza ?

    Obecnie najniższa klasa w zasilaniu, to B - 130°C.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2020-09-06 11:36:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 11:29:00 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Trzeba dawać.

    Dobrze dobrany transformator ... chyba nie trzeba, ale bezpiecznik
    trzeba :-)

    > Transformatory są przeciążalne. Moc obliczeniowa swoje, rzeczywistość

    Ale chyba troche przesadzili. Co zreszta widac w tescie ladowania.

    > swoje. Zwróć uwagę na napięcie jałowe...

    Nie wiemy jakie to napiecie. Moj stary prostownik rodem z PRL ma
    szczytowe napiecie 19V. Ale srednie, pokazywane przez woltomierz -
    12V.

    > Bardziej zdumiewają mnie diody...

    > Obecnie najniższa klasa w zasilaniu, to B - 130°C.

    A kiedys?

    J.

  • 4. Data: 2020-09-06 11:45:59
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.09.2020 11:29, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Trzeba dawać.

    No właśnie, a co zrobić z trafem, który ma wbudowany bezpiecznik
    termiczny, ale wyprowadzony na zewnątrz?
    Bezpiecznik zadziałał, albo uległ awarii, trafo jest sprawne, bez
    symptomów przegrzania.

    wymienić?
    zamontować na wierzchu nowy?
    ominąć?

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2020-09-06 11:56:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    Sunday, September 6, 2020, 11:45:59 AM, you wrote:

> [...]
    > termiczny, ale wyprowadzony na zewnątrz?
    > Bezpiecznik zadziałał, albo uległ awarii, trafo jest sprawne, bez

    Wymienić. Zazwyczaj da się do niego dostać. Jeśli nie, to dać nowy na
    wierzchu i dobrze owinąć izolacją.

    Często na produkcji przegrzewają termiki podczas montażu :( I potem
    taki termik działa przypadkowo.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2020-09-06 12:17:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 11:29:00 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Trzeba dawać.

    A swoja droga - gdzie oni to wsadzili ?
    Gdzies w uzwojeniu, wielorazowe na 230V ?

    J.

  • 7. Data: 2020-09-06 15:08:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, September 6, 2020, 12:17:35 PM, you wrote:

    >>> https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ
    >>> taa ... zabezpieczenie termiczne wazna rzecz ... a ja glupi nigdy nie
    > A swoja droga - gdzie oni to wsadzili ?
    > Gdzies w uzwojeniu,

    Zazwyczaj. W impulsowych zazwyczaj jednak po ostatniej warstwie - nie
    ma sensu podgrzewać prądami wirowymi.

    > wielorazowe na 230V ?

    Jednorazowe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2020-09-06 15:49:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 września 2020 o 07:26:17 UTC+2 J.F. napisał(a):
> [...]
    > raz zaskoczyli.
    > Postep w blachach czy w plastikach - i 100C izolacji nie przeraza ?

    Żaden postęp. Typowa oszczędność. Dali za mały transformator i będzie się grzał. To
    zrobili mu wyłącznik jak się zrobi za ciepły. Z praktycznego punktu widzenia nie ma
    to żadnego znaczenia bo co by nie zrobili to taki prostownik do ładowania
    akumulatorów rozruchowych zabije bardzo szybko każdy akumulator rozruchowy. Ten z
    filmu prawdopodobnie sprzedaje akumulatory. Każdy prostownik który szybko zabije
    ładowany akumulator jest dla niego najlepszy.

  • 9. Data: 2020-09-06 16:03:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 06:49:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder

> [...]
    > nie zrobili to taki prostownik do ładowania akumulatorów
    > rozruchowych zabije bardzo szybko każdy akumulator rozruchowy.

    Jak ktos kupuje prostownik 15A, to raczej nie po to, zeby 150Ah
    akumulator ladowac 40h ...

    > Ten
    > z filmu prawdopodobnie sprzedaje akumulatory. Każdy prostownik
    > który szybko zabije ładowany akumulator jest dla niego najlepszy.

    Wiec dlatego ujawnia prawde o tych oszukanych prostownikach ?

    J.

  • 10. Data: 2020-09-06 16:11:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Sep 2020 15:08:14 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Zazwyczaj. W impulsowych zazwyczaj jednak po ostatniej warstwie - nie
    > ma sensu podgrzewać prądami wirowymi.

    > Jednorazowe.

    A tu mamy jakies wielorazowe.
    No chyba ze nie zauwazylem stosownego zabezpieczenia ...

    J.