  • 1. Data: 2009-12-04 09:47:22
    Temat: Bateria li-ion
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    Witam,
    Dostałem nowego laptopa toshiba z baterią Li-ion,
    googluje czy formatować i otrzymuje jakieś sprzeczne
    informacje,że sens formatowania był tylko w tych niklowokadmowych itp,
    a w li-ion niema sensu, narazie śmigam na samym zasilaczu z wyjętą baterią.
    Formatować ?
    (i jak dalej póżniej postępować z akumulatorem,pierwszy raz w życiu używam
    laptopa
    a niechce za szybko zniszczyć baterii)
    Z góry dzięki za odp,
    pozdrawiam,

    Mirosław R.

  • 2. Data: 2009-12-04 09:52:45
    Temat: Re: Bateria li-ion
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Mirosław" <p...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Formatować ?
    > (i jak dalej póżniej postępować z akumulatorem,pierwszy raz w życiu używam

    Ale po co wodógle się zastanawiać? Co ci zaszkodzi sformatować? Niczego nie
    stracisz.

    Marek

  • 3. Data: 2009-12-04 09:56:32
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    > Ale po co wodógle się zastanawiać? Co ci zaszkodzi sformatować? Niczego
    > nie stracisz.

    trochę czasu napewno, jako nowość w domu chcę się troszkę
    pobawić,dodatkowo mam wolne od pracy,a podczas formatowania
    to raczej laptop powinien być wyłączony,,

    Mirosław R.

  • 4. Data: 2009-12-04 10:00:26
    Od: "wojtek" <a...@b...ccc>

    Nic nie zaszkodzi żeby go formatować, ale koniecznie po zrób defragmentacje.

    ;)
    --
    wojtek

  • 5. Data: 2009-12-04 10:03:14
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

    Użytkownik marko1a napisał:

    > Ale po co wodógle się zastanawiać? Co ci zaszkodzi sformatować? Niczego nie
    > stracisz.

    Co najwyżej dane na dysku ;-)

  • 6. Data: 2009-12-04 10:13:26
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > Formatować ?
    > (i jak dalej póżniej postępować z akumulatorem,pierwszy raz w życiu używam

    Co nie zrobisz, zawsze będzie źle.
    Formowanie (formatuje się HDD) nie ma sensu bo ładowarka jest "inteligentna"
    i wyłączy ładowanie jak się akumulator naładuje. Poźniejsze trzymanie nie ma
    sensu.
    Jakieś dziwne metody typu trzymanie akumulatora w lodówce (akurat nie wiem
    jaki to ma wpływ - to taki przykład) nie dadzą zauważalnych efektów, a
    stworzą więcej problemów. Nieużywany, zabezpieczony, oszczędzany akumulator
    poleży czas_gwarancji + 1 dzień i sobie np. padnie. Ani nie był używany, ani
    nie można go wymienić. A tak być może padnie na gwarancji.

    Najzdrowsze: przeczytać dokładnie instrukcję sprzętu. Zastosować się i
    zapomnieć o czarowaniu. :-)

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2009-12-04 10:13:54
    Od: Mirosław <p...@p...onet.eu>

    > Co najwyżej dane na dysku ;-)

    ciekawe, możesz rozwinąć swoją myśl :P

  • 8. Data: 2009-12-04 10:18:03
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Mirosław pisze:

    > ciekawe, możesz rozwinąć swoją myśl :P

    Pewnie chodziło o format c:

    MD

  • 9. Data: 2009-12-04 10:22:16
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Mirosław pisze:

    > trochę czasu napewno, jako nowość w domu chcę się troszkę
    > pobawić,dodatkowo mam wolne od pracy,a podczas formatowania
    > to raczej laptop powinien być wyłączony,,
    >
    > Mirosław R.

    To jeszcze nas oświeć jak sobie wyobrażasz formowanie akumulatora. O ile
    dobrze pamiętam zalecało się naładować akumulator a później pracować aż
    do pełnego rozładowania. A bawić się chyba nie zamierzasz bez przerwy.
    Jeśli przewidujesz w najbliższym czasie odpoczynek na sen to wtedy
    możesz komputer wyłączyć, podpiąć akku i zostawić go do ładowania.

    MD

  • 10. Data: 2009-12-04 10:31:19
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Dec 4, 10:47 am, Mirosław <p...@p...onet.eu> wrote:
    > Witam,
    > Dostałem nowego laptopa toshiba z baterią Li-ion,
    > googluje czy formatować

    sformatować to możesz dysk twardy, akku jeśli już, to się formuje. Ale
    nie LiION.
    Uzywaj normalnie i nie zawracaj dupy sobie...
    Raz na kwartał albo pół roku możesz rozładować akku do ostrzeżenia, że
    pusty, coby wskaźnik naładowania nie pokazywał bzdur, ale to nie
    pomaga akku (!) a tylko wskaźnikowi naładowania.

    Marek