  • 1. Data: 2021-02-08 17:42:00
    Temat: w Szwecji brakło prądu. proszę nie czytać
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-w-szwecji-brak
    uje-energii-kraj-ratuje-sie-m-in-importem-brud,nId,5
    035494

    witam
    W szwecji brakło zielonej energii. prszę nie komentować, bo to ma
    związek z rzadko spotykanymi u nas samochodami na prad. wstawiam tylko
    dla tego, że jak w przyszłości będzie dyskusja - będę miał argument.
    Z drugiej strony nie spodziewałem się ze takie rzeczy dzieją się poza Polską
    ToMasz

  • 2. Data: 2021-02-08 17:58:08
    Temat: Re: w Szwecji brakło prądu. proszę nie czytać
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >argument.
    >Z drugiej strony nie spodziewałem się ze takie rzeczy dzieją się poza

    No bo czytasz - za bardzo uwierzyli w zielona energie.

    A moze za malo - jakby mieli wiecej wiatrakow, to by nie zabraklo.

    Przy czym:
    -maja linie np do nas - ktora przez lata pracowala w dwie strony,
    -maja sprzyjajace warunki do elektrowni wodnych,
    -maja sprzyjajace warunki do wiatrakow
    -maja jeszcze troche reaktorow.
    -ogolnie maja nadwyzke pradu

    Wiec jak im raz na rok pradu braknie ... tyle, ze ladowanie EV w nocy
    moze byc problematyczne :-)

    Ale przeciez nie trzeba w nocy - mozna ladowac w dzien, gdy i tak
    wiekszosc samochodow stoi na parkingu :-)

    J.

  • 3. Data: 2021-02-08 18:07:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.02.2021 o 17:42, ToMasz pisze:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-w-szwecji-brak
    uje-energii-kraj-ratuje-sie-m-in-importem-brud,nId,5
    035494

    > witam
    > W szwecji brakło zielonej energii.

    Greta chyba zrzeknie się obywatelstwa?

    > prszę nie komentować,

    A to niby czemu? Wrzuciłeś, to masz.

    > bo to ma związek z rzadko spotykanymi u nas samochodami na prad. wstawiam tylko
    > dla tego, że jak w przyszłości będzie dyskusja - będę miał argument.

    Za rok, dwa link przestanie działać i argument wyparuje.

    > Z drugiej strony nie spodziewałem się ze takie rzeczy dzieją się poza Polską

    Bo u nas tylko COVID i aborcja są na topie.

  • 4. Data: 2021-02-08 18:13:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rvrpko$gjk$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

> [...]
    > tylko dla tego, że jak w przyszłości będzie dyskusja - będę miał
    > argument. Z drugiej strony nie spodziewałem się ze takie rzeczy

    Anglia ma 7 i dostawiła atomówkę. Planuje dalszych 16 mini reaktorów.
    Nie wiem na co czekamy. Chyba na cud.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 5. Data: 2021-02-08 18:20:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

> [...]

    > dla tego, że jak w przyszłości będzie dyskusja - będę miał argument.
    > Z drugiej strony nie spodziewałem się ze takie rzeczy dzieją się poza Polską

    Dziwactwo - mogą w każdej chwili kupić od Norwegów czysta energię.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2021-02-08 18:39:47
    Temat: Re: [OT] w Szwecji brakło prądu. proszę nie czytać
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    uje-energii-kraj-ratuje-sie-m-in-importem-brud,nId,5
    035494

    > Dziwactwo - mogą w każdej chwili kupić od Norwegów czysta energię.

    Kwarantanna musi być, żeby była czysta... Może mają jak niżej...

    >https://sportowefakty.wp.pl/skoki-narciarskie/92146
    1/skoczkowie-startuja-w-szwecji-laduja-w-norwegii-ku
    riozalna-sytuacja-w-dobie-koro>

    <cite>

    [...]
    W jeszcze trudniejszej sytuacji znaleźli się skoczkowie, którzy nie mogą
    korzystać ze skoczni wybudowanej na granicy. Obiekt skonstruowany jest tak,
    że wieża i najazd znajdują się w Szwecji, a zeskok - w Norwegii. Linia
    graniczna między państwami przebiega natomiast na progu skoczni.

    Szwedzka telewizja SVT, cytowana przez Polską Agencję Prasową, określiła ten
    przypadek absurdalnym, ale jak najbardziej rzeczywistym. Jeśli ktoś
    zdecyduje się oddać skok to... nielegalnie przekroczy granicę. A za to grozi
    grzywna w wysokości tysiąca euro - ze strony władz obu państw. Zawodnicy
    mają więc tylko jedno wyjście - siedzieć i czekać, aż sytuacja w obu krajach
    się poprawi.
    </cite>

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2021-02-08 18:51:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 08/02/2021 16:42, ToMasz wrote:
> [...]
    > dla tego, że jak w przyszłości będzie dyskusja - będę miał argument.
    > Z drugiej strony nie spodziewałem się ze takie rzeczy dzieją się poza

    Ciekawe, kilka dni temu na stronie PSE to my od nich importowalismy prad.

  • 8. Data: 2021-02-08 19:13:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-02-2021 o 17:58, J.F. pisze:

> [...]
    > -maja jeszcze troche reaktorow.
    > -ogolnie maja nadwyzke pradu
    >
    > Wiec jak im raz na rok pradu braknie ...

    Dokładnie - nie ma sensu dmuchanie systemu na jednorazowe akcje.
    A wyłączanie atomu to był jakiś totalnie chory pomysł.

  • 9. Data: 2021-02-08 19:26:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Feb 2021 17:42:00 +0100, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > dla tego, że jak w przyszłości będzie dyskusja - będę miał argument.
    > Z drugiej strony nie spodziewałem się ze takie rzeczy dzieją się poza Polską

    Spoko, jeszcze się przeproszą z atomem. Podobnie jak Niemcy. Niestety
    ale nie widać przełomu w zakresie magazynowania energii i nawet takie
    jaskółki wiosny nie robią:
    https://www.geekweek.pl/news/2021-02-08/gotowe-austr
    alia-planuje-najwiekszy-na-swiecie-powerbank-tym-raz
    em-12-gigawata/
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-02-10 11:56:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    uje-energii-kraj-ratuje-sie-m-in-importem-brud,nId,5
    035494

    >Ciekawe, kilka dni temu na stronie PSE to my od nich importowalismy
    >prad.

    Ogolnie to dawno temu jakos tak bylo, ze oni mieli sporo elektrowni
    wodnych, plus Norwegie za miedzą, wiec oni nam drogi prad w szczycie,
    a my im tani prad w nocy.
    Dzieki czemu oni sie mogli ekologicznie ogrzewac prądem :-)

    Ale od tego czasu sporo sie zmienilo - jak widac oni zainwestowali w
    wiatraki, a my kupujemy tania, zielona energie.

    J.