  • 1. Data: 2021-02-12 20:06:50
    Temat: Podwyżka opłat na A2
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    Najdroższa autostrada w Polsce (a może i Europie) będzie jeszcze droższa:
    Od poniedziałku 15 lutego wejdą w życie podwyżki stawek za przejazd
    autostradą A2 na odcinku Nowy Tomyśl - Konin.

    z 22 do 23 zł - Kat. 1
    z 33 do 34 zł - Kat. 2
    z 50 do 52 zł - Kat. 3
    z 77 do 80 zł - Kat. 4
    z 220 do 230 zł - Kat. 5

    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26785417,a2-pod
    wyzki-oplat-za-przejazd-od-poniedzialku-wsrod-powodo
    w.html#do_w=52&do_v=138&do_a=291&s=BoxBizImg2

  • 2. Data: 2021-02-16 00:55:22
    Temat: Re: Podwyżka opłat na A2
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-02-12 o 20:06, spider pisze:
> [...]
    wyzki-oplat-za-przejazd-od-poniedzialku-wsrod-powodo
    w.html#do_w=52&do_v=138&do_a=291&s=BoxBizImg2

    Jazda samochodem wiąże się z kosztami. Nikt nie budował tej autostrady w
    ramach robót przymusowych, materiały nie były z UNRY, a grunty, które
    zajmuje droga są drogie. Nie ma też chętnych do bieżącego utrzymania i
    remontów w czynie społecznym.

  • 3. Data: 2021-02-16 01:02:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-02-16 o 00:55, Poldek pisze:

> [...]
    > ramach robót przymusowych, materiały nie były z UNRY, a grunty, które
    > zajmuje droga są drogie. Nie ma też chętnych do bieżącego utrzymania i

    Dziwne rzeczy gadasz.
    Na świecie jest wiele miejsc, gdzie miesięczna czy roczna nawet winieta
    na cały kraj kosztuje tyle, ile tutaj *jeden* przejazd odcinkiem
    autostrady. I jakoś stać ich na utrzymanie na lepszym poziomie, niż w
    Polsce.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2021-02-16 06:55:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2021 o 01:02, Adam pisze:

> [...]
    > Na świecie jest wiele miejsc, gdzie miesięczna czy roczna nawet winieta
    > na cały kraj kosztuje tyle, ile tutaj *jeden* przejazd odcinkiem

    Przypomnisz gdzie takie tanie winiety mają (rok za 20 zł, niech będzie
    poniżej 100) i jednocześnie mają autostrady dłuższe niż kilkaset km?

    > I jakoś stać ich na utrzymanie na lepszym poziomie, niż w
    > Polsce.

    Ale że tak źle jest z utrzymaniem na A2, czy o co chodzi?

  • 5. Data: 2021-02-16 08:03:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 01:02 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > na cały kraj kosztuje tyle, ile tutaj *jeden* przejazd odcinkiem
    > autostrady. I jakoś stać ich na utrzymanie na lepszym poziomie, niż w

    Ale to chyba nie w Europie takie tanie winiety?
    A2 jest dobrze utrzymana, co prawda nie robię co tydzień całego odcinka,
    ale odcinek Wawa-Poznań (poza nielicznymi remontami) jest przyzwoity.
    Kible na mopach czyste, stacji paliw i jadłodajni sporo. Parę godzin po
    opadach śniegu jezdnia czarna.
    Co masz na myśli pisząć "utrzymanie na lepszym poziomie"?

    TG

  • 6. Data: 2021-02-16 09:12:09
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 16.02.2021 o 00:55, Poldek pisze:

> [...]
    > ramach robót przymusowych, materiały nie były z UNRY, a grunty, które
    > zajmuje droga są drogie. Nie ma też chętnych do bieżącego utrzymania i

    Dlaczego podnoszą opłaty na odcinku Konin - Nowy Tomyśl? Bo mogą :)

    Dlaczego nie podnoszą na odcinku Nowy Tomyśl - Świecko? Bo nie mogą :)

  • 7. Data: 2021-02-16 10:55:05
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-16 o 06:55, Cavallino pisze:

> [...]
    > poniżej 100) i jednocześnie mają autostrady dłuższe niż kilkaset km?

    > Ale że tak źle jest z utrzymaniem na A2, czy o co chodzi?

    W Szwajcarii jest ponad 1600 km autostrad, koszt winiety to ok. 180 zł
    rocznie. Przejazd A2 od Konina do Nowego Tomyśla to 163 km i koszt ok.
    80 zł jednorazowo.
    Pewnie takich przykładów jest więcej.

  • 8. Data: 2021-02-16 11:17:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-02-2021 o 10:55, T. pisze:

    > W Szwajcarii jest ponad 1600 km autostrad, koszt winiety to ok. 180 zł
    > rocznie.

    Tyle że jak tylko przejeżdżasz przez Szwajcarię to masz do przejechania
    z reguły ze 250 km i też musisz zapłacić te 180 zł.
    Dużo drożej niż u nas za jeden przejazd.

    Więc podawanie jej za przykład to jest zwykła demagogia, bo właśnie z
    tego finansują swoje drogi, a nie z wpłat od tubylców za możliwość
    jeżdżenia przez rok.

    >Przejazd A2 od Konina do Nowego Tomyśla to 163 km i koszt ok.
    > 80 zł jednorazowo.

    Czyli nie ma takich winiet o których pisano?

    > Pewnie takich przykładów jest więcej.

    Ale nie miały być takie, tylko konkretnie - roczna winieta za cenę
    jednego przejazdu u nas.
    Nie znam takiej sytuacji ani jednej, dlatego jestem ciekaw.

  • 9. Data: 2021-02-16 13:23:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-02-16 o 11:17, Cavallino pisze:

> [...]
    > jednego przejazdu u nas.
    > Nie znam takiej sytuacji ani jednej, dlatego jestem ciekaw.

    Czyli jak Szwajcar przyjeżdża do nas to jest szczęśliwy, że może sobie
    raz pojechać w cenie ichniej całorocznej winiety? ;-)
    No i druga sprawa - jak ktoś regularnie jeździ w kierunku Niemiec to też
    się cieszy? Co ciekawe mamy inne płatne autostrady - czy są dotowane,
    skoro są tańsze?
    T.

  • 10. Data: 2021-02-16 14:15:05
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2021-02-16 09:12, spider wrote:
    [...]
    > Dlaczego podnoszą opłaty na odcinku Konin - Nowy Tomyśl? Bo mogą :)
    Czyżbyś sugerował imposybilizm naszego dzielnego,
    narodowo-socjalistycznego rządu, który nieba przychyla rządzonym przezeń
    obywatelom? :-D