  • 71. Data: 2022-03-23 00:56:52
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego - jakim interfejsem go skasować
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 22.03.2022 o 16:04, cef pisze:

> [...]
    e-pani-potrzebowala-nowa-skrzynie-biegow-co-to-skrzy
    nia-biegow-i-to-nie-jedna.jpg

    > https://www.youtube.com/watch?v=OT0mu_y40j4
    >
    > W tym samochodzie praktycznie zepsuło się wszystko,
    > ale i tak opłaca się naprawiać ;-)

    Hmm, wydaje się że mam farta. Nie dość, że sam diagnozuję sobie w aucie
    to jeszcze jestem informatykiem :D na dodatek mam mechanika, który jest
    zerem w kompach i co roku karmię go jakimś prawie zdechłym laptopem,
    podrasowanym a on mi skubie: łożyska, amory, wtryski, głowicę, tłumiki
    generalnie jest od śrubek i kanału i brudnej roboty. Solidna fachura :D
    Dobry ten skecz :D Mechanik mój jest bardzo zadowolony i ja też jestem
    zadowolony :D

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 72. Data: 2022-03-23 17:22:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-23 o 00:56, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > generalnie jest od śrubek i kanału i brudnej roboty. Solidna fachura :D
    > Dobry ten skecz :D Mechanik mój jest bardzo zadowolony i ja też jestem

    Ja niestety tak dobrze nie mam, ale i tak uważam, że dwa ostatnie
    auta, którymi zrobiłem ponad 500tys km nie psuły się jakoś dramatycznie
    ponad średnią. Zawsze po kolejnej naprawie się pytam w warsztacie:
    co teraz się wysypie i ostatnio (po turbinie) nie mieli już pomysłu :-)

  • 73. Data: 2023-06-28 15:47:28
    Temat: Re: Blad hamulca postojowego
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-17 o 18:53, cef pisze:

    > Poczytałem trochę w sieci, że ten skaner niby się reklamuje, że
    > robi to i tamto a potem się okazuje, że nie działa i ludzie płaczą na
    > forach.
    > Ale akurat sprzedawca się odezwał i wytłumaczył, że problemy z opinią
    > tych skanerów
    > biorą się z podobieństwa wyglądu i ceny - bo jest jeszcze jeden, który
    > wygląda
    > podobnie i obsługuje tylko silnik. Kliknałem już tego mini vaga, który
    > podobno kasuje ten błąd.

    Ponieważ tu ostatnio głównie o pożarach, to dopiszę historię tego
    hamulca elektrycznego :-)
    Błąd hamulca się rozpędził tak, że oprócz komunikatu, potem zapalonej
    kontrolki,
    potem doszła jeszcze migająca lampka przycisku i jak kasowanie tym
    interfejsem nie powiodło się, to hamulce rozgrzebał mechanik.
    Mieli wymienić lewy zacisk bo z tej strony były błędy ale zamiennik
    okazał się być
    tak niskiej jakości, że zdecydowano o regeneracji. Po naprawie wszystko
    działało
    prawidłowo a zrobiłem to rok temu, bo miałem tramping na południe Europy
    i zależało mi,
    żeby nie było błędów w pojeździe. I po kolejnym roku teraz
    odezwało się z prawej - co kilka dni wywalało błąd, więc od razu
    postanowiłem
    wymienić zacisk. Ale pomogło tylko na klika dni i dostałem skierowanie
    do elekromechanika, bo znowu jest taka sama diagnoza jak początkowo,
    że jest błąd komunikacji zacisku z tablicą. Sam hamulec jest sprawny -
    na przeglądzie hamuje prawidłowo - tylko kontrolka się zapala
    jak się go użyje.

  • 74. Data: 2023-06-30 23:15:08
    Od: "To.Ja" <to.nie.ja`@pl.invalid>

    cef w

> [...]

    [...]

> [...]
    > prawidłowo a zrobiłem to rok temu, bo miałem tramping na południe Europy
    > i zależało mi, żeby nie było błędów w pojeździe.

    No patrz, rozpięli kabelki, zapięli, i hurrraa... działa...

    Czyli kabelki, czyli NTG

    Idź na grupę druciarzy ;P

    --
    Tomasz

  • 75. Data: 2023-07-01 07:49:51
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-30 o 23:15, To.Ja pisze:
    > cef w

    > No patrz, rozpięli kabelki, zapięli, i hurrraa... działa...

    Nie przesadzaj, trochę podłubali.

    > Czyli kabelki, czyli NTG
    >
    > Idź na grupę druciarzy ;P

    Dobra. Wrócę jak się zapali auto od zwarcia w tej wiązce. :-)

  • 76. Data: 2023-07-02 11:17:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 28.06.2023 o 15:47, cef pisze:
> [...]
    > że jest błąd komunikacji zacisku z tablicą. Sam hamulec jest sprawny -
    > na przeglądzie hamuje prawidłowo - tylko kontrolka się zapala

    Mi ostatnio zgłasza "usterkę układu hamulcowego", zdaje się nawet na
    zakręcie, bez hamowania. Nie diagnozowałem jeszcze w czym problem i
    raczej nie jest to niski poziom płynu hamulcowego. Ale słabi mnie to.
    G... jeżdżę tym samochodem a zamiast tego będę go naprawiał.