  • 11. Data: 2012-01-16 11:04:55
    Temat: Re: Blokowanie lewego pasa
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    a to ja jestem nie na czasie chyba - wolno wyprzedzac na 2pasmowce z
    prawej????

  • 12. Data: 2012-01-16 11:08:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Monday, January 16, 2012, 11:04:55 AM, you wrote:

    > a to ja jestem nie na czasie chyba - wolno wyprzedzac na 2pasmowce z
    > prawej????

    Co rozumiesz pod pojęciem "2pasmowce", wyjaśnij pojęciami z PoRD.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2012-01-16 11:13:06
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Co rozumiesz pod pojęciem "2pasmowce", wyjaśnij pojęciami z PoRD.
    na drodze gdzie na jednej jezdni są 2 pasy do jazdy w tym samym kierunku

  • 14. Data: 2012-01-16 11:16:54
    Od: "bma" <a@a>

    >W dniu 2012-01-16 09:49, bma pisze:
    > (...)
    >
    > Dopuszczenie do wyprzedzania z prawej jest głupim pomysłem,
    > prowadzącym do niebezpiecznych sytuacji. Powinni wycofać
    > ten przepis i zająć się jednak edukacją tych uporczywie
    > blokujących pas, ale tych tak naprawdę nie jest tak dużo.

    Zgodzę się, że ryzyko zajechania drogi w powyższym przypadku jest ciut
    większe niż przy "normalnym" wyprzedzaniu ale przy zachowaniu zwiększonej
    ostrożności (zmniejszenie różnicy prędkości, odpowiednio wczesne zjechanie
    na prawy pas i obserwacja wyprzedzanego) myślę że jest do zaakceptowania.
    Zyskuje się na płynności, czasie i braku nerwów. Niektórzy blockerzy po
    takim manewrze zjeżdżają na właściwy pas.

  • 15. Data: 2012-01-16 11:30:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-16, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> wrote:
    > a to ja jestem nie na czasie chyba - wolno wyprzedzac na 2pasmowce z
    > prawej????

    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/spisTre
    sci.html
    Przy okazji poznaj resztę zaskakujących przepisów...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2012-01-16 11:43:52
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-16 11:04:55 +0100, Michał sirapacz Gut <m...@s...pl> said:

    > a to ja jestem nie na czasie chyba - wolno wyprzedzac na 2pasmowce z prawej????

    A tu się od lat nic nie zmieniło.
    Wciąż wolno wyprzedzać tak, jak opisano to w pord.

    --
    Bydlę

  • 17. Data: 2012-01-16 12:01:04
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Michał sirapacz Gut wrote:

    > na drodze gdzie na jednej jezdni są 2 pasy do jazdy w tym samym
    > kierunku

    Ale autostrada wyglada inaczej.

    Z Ustawy o dogach publicznych:

    "Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    [...]
    11) autostrada -- drogę przeznaczoną wyłącznie do ruchu pojazdów
    samochodowych:

    a) wyposażoną przynajmniej w dwie trwale rozdzielone jednokierunkowe
    jezdnie,

    b) posiadającą wielopoziomowe skrzyżowania ze wszystkimi przecinającymi
    ją drogami transportu lądowego i wodnego,

    c) wyposażoną w urządzenia obsługi podróżnych, pojazdów i przesyłek,
    przeznaczone wyłącznie dla użytkowników autostrady;"

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 18. Data: 2012-01-16 12:03:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Monday, January 16, 2012, 11:13:06 AM, you wrote:

    > na drodze gdzie na jednej jezdni są 2 pasy do jazdy w tym samym kierunku

    Czyli na jezdni jednokierunkowej? Art. 24 ust. 10 PoRD przeczytałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2012-01-16 13:09:29
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Artur Maśląg

    > Dopuszczenie do wyprzedzania z prawej jest głupim pomysłem, prowadzącym
    > do niebezpiecznych sytuacji.

    To jest bardzo dobry pomysł, dzięki temu można olać debili na lewym. Ja
    chyba głównie wyprzedzam po prawej, a jeśli nie głównie to w proporcji
    1:1.

    > Powinni wycofać ten przepis i zająć się
    > jednak edukacją tych uporczywie blokujących pas, ale tych tak naprawdę
    > nie jest tak dużo.

    Ciekawe jak mieliby się zająć, radiowóz na każdy kilometr drogi? Bo
    blokujących jest do cholery.

  • 20. Data: 2012-01-16 13:11:07
    Od: to <t...@i...pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > Mam wrażenie, że to trolling w najczystszej postaci.

    Ty szczwany lisie!