  • 1. Data: 2009-02-12 09:15:22
    Temat: Brak centralki - jak sobie radzicie
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOpiko.homelinux.net>

    Hej,
    Przejrzalem archiwum grupy i nie znalazlem podobnego tematu, wiec pozwole
    sobie spytac Was. Jak sobie radzicice ze smarowaniem lancucha w
    motocyklach bez podstawki centralnej? Kupilem jakis czas temu wozek pod
    wahacz, ale okazalo sie ze nie bardzo moge postawic na nim motocykl
    samodzielnie (chociaz sa tacy co to potrafia), ponadto ciezko zabrac go
    ze soba na dluzszy wyjazd. Milo wspominam GS500, w ktorym byla podstawka -
    smarowanie lancucha zajmowalo krotka chwile i nie bylo tak upierdliwe jak w
    motocyklach bez tego gadzetu. A moze istnieje jakas ciekawa alternatywa dla
    przetaczania, ktora mozna zastosowac w pojedynke?

    Pogooglalem dzisiaj w tym temacie i znalazlem trzy ciekawe rozwiazania:

    http://www.hardlineproducts.com/products/rollastand.
    html
    Na filmiku obsluga wyglada dosc prosto, ale chyba nie bardzo mozna to ze
    soba zabrac w droge, jesli nie ma sie chociaz jednego kufra.

    http://www.motorcycleradar.com/products_pg4_4.htm#QS
    1
    To juz sie zmiesci pod siedzeniem, ale wyglada malo solidnie.

    http://www.webbikeworld.com/r3/tommy-jack/
    A to wyglada dosc solidnie, ale z kolei jest dosc spore.

    Czy ktos z Was posiada ktorys z tych gadzetow? Marzy mi sie cos co zmiesci
    mi sie w schowku pod siodlem (ktory w SV jest mikroskopijny) i w przypadku
    koniecznosci nasmarowania lancucha zapewni podobna wygode co centralka.

    W polskich sklepach internetowych, ale nie znalazlem takich gadzetow.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 2. Data: 2009-02-12 09:22:54
    Temat: Re: Brak centralki - jak sobie radzicie
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    Piotr Klimek pisze:
> [...]
    > motocyklach bez tego gadzetu. A moze istnieje jakas ciekawa alternatywa dla
    > przetaczania, ktora mozna zastosowac w pojedynke?

    mozna tez tak....

    http://www.scottoiler.pl/
    i wszelkie podobne wynalazki :)

    Norbi
    KFazer'03

    PS - mam centralke - ale leniwy jestem :D

  • 3. Data: 2009-02-12 09:30:30
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Piotr Klimek pisze:
    > Jak sobie radzicice ze smarowaniem lancucha w
    > motocyklach bez podstawki centralnej?

    Z reguły nikomu się nie chce wozic jakichś gadżetów i po prostu:
    a) przetaczają motocykl po 20-40 cm
    lub
    b) pochylają moto na siebie na przednim kole i kosie, tak by tylne koło
    znalazło się w górze - jeśli napęd jest z prawej strony.

    A gadżet możesz sobie zrobić - kawałek ceownika, dwie śruby M8z
    nakrętkami, 4 łożyska o średnicy otworu 8mm , 2 kawałki rurki o średnicy
    wewnętrznej ciut większej niż 8mm. Będzie miało z 10-12 cm długości.

    _ _
    | |___| |
    ||| |___| |||
    ||_| |_||
    |_________|

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/klx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2009-02-12 09:55:40
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOpiko.homelinux.net>

    Dnia (Thu, 12 Feb 2009 10:30:30 +0100) ktos podajacy sie za Magic
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Z reguły nikomu się nie chce wozic jakichś gadżetów i po prostu:
    > a) przetaczają motocykl po 20-40 cm
    > lub

    Tak wlasnie robie.

    > b) pochylają moto na siebie na przednim kole i kosie, tak by tylne koło
    > znalazło się w górze - jeśli napęd jest z prawej strony.

    W RFie nie umialem tego zrobic, moze w lzejszym SV dam rade.

> [...]
    > nakrętkami, 4 łożyska o średnicy otworu 8mm , 2 kawałki rurki o średnicy
    > wewnętrznej ciut większej niż 8mm. Będzie miało z 10-12 cm długości.

    Nie zmiesci sie pod siedzenie, ale dzieki za pomysl. Moze byloby to
    wygodniejsze niz wozek pod wachacz.

  • 5. Data: 2009-02-12 09:56:34
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOpiko.homelinux.net>

    Dnia (Thu, 12 Feb 2009 10:22:54 +0100) ktos podajacy sie za Norbi
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > mozna tez tak....
    >
    > http://www.scottoiler.pl/
    > i wszelkie podobne wynalazki :)

    Hm, myslalem ze to drozsze. Trzeba bedzie przemyslec :)

  • 6. Data: 2009-02-12 10:07:17
    Od: "Rafael" <r...@N...gazeta.pl>

    Piotr Klimek <usenet@USUN_TOpiko.homelinux.net> napisał(a):

    > W RFie nie umialem tego zrobic, moze w lzejszym SV dam rade.

    W pierwszym poście był warunek że w pojedynkę - a w pojedynkę jakoś nie mogę
    sobie tego wyobrazić :), no chyba że mnie ktoś oświeci ...

    Pozdro
    Rafael
    Bandit650

  • 7. Data: 2009-02-12 10:12:41
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Piotr Klimek pisze:

    > W RFie nie umialem tego zrobic, moze w lzejszym SV dam rade.

    Nie rób tak w sprzęcie innym niż cross, enduro. Nóżka boczna za bardzo
    męczy się przy większym ciężarze i możesz pożegnać się z nóżką albo
    spawem do ramy.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2009-02-12 10:19:37
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOpiko.homelinux.net> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.gp7sii.agg.usenet@piko.homelinux.net...
    > Dnia (Thu, 12 Feb 2009 10:22:54 +0100) ktos podajacy sie za Norbi
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Hm, myslalem ze to drozsze. Trzeba bedzie przemyslec :)

    Hmm. 500pln za 2 rurki na krzyż i myślałeś że to droższe?
    Wojtek

  • 9. Data: 2009-02-12 10:24:13
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOpiko.homelinux.net>

    Dnia (Thu, 12 Feb 2009 11:19:37 +0100) ktos podajacy sie za Alti
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Hmm. 500pln za 2 rurki na krzyż i myślałeś że to droższe?
    > Wojtek

    'Nic' do motocykla kosztuje przeciez minimum 100zl :)

  • 10. Data: 2009-02-12 11:54:35
    Od: "Watson" <p...@g...com>

    Piotr Klimek wrote:
    > tak upierdliwe jak w motocyklach bez tego gadzetu. A moze istnieje
    > jakas ciekawa alternatywa dla przetaczania, ktora mozna zastosowac w
    > pojedynke?

    W trasie - kolega nejczesciej jest.
    Przechylic sprzeta na kosie az tyl sie uniesie. Latwo znalesc "srodek ciezkosci
    zestawu".
    W tym czasie tylne kolo dostepne i smarowanie ulatwione.

    Patent w garazu. Deseczka.
    Dobierasz ją tak aby byla trochę dłuższa niz odleglosc pomiedzy np wydechem a
    posadzka.
    Caly patent polega natym aby po jej umieszceniu tylne kolo sie unioslo :)

    Oba patenty dzialaja na tej samej zasadzie 3 punktow podparcia.
    Przednie kolo, kosa i .. deseczka czy inny ktos.

    --
    FJR 1300
    Wyscigowa licencja A