  • 1. Data: 2010-01-21 09:51:06
    Temat: Brak mocy - astra 1.6 8V
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    Witam

    Powiedzcie mi, co moze byc przyczyna niesamowitego zmulenia auta. Pacjent to
    astra z silnikiem X16SZR + LPG. Wczoraj wszystko bylo ok, a dzis:
    - wolne obroty OK, nic nie faluje, nie gasnie
    - im wyzsze obroty tym slabszy silnik
    - wcisniecie pedalu gazu do dechy powoduje, ze auto zwalnia (lepiej ciagnie
    gdy wciskam tylko do polowy)
    - na luzie silnik wkreca sie ladnie do konca skali obrotomierza
    - Vmax to gdzies 100-110km/h
    - ten sam efekt jest na LPG i na benzynie
    - ciekawostka - podczas przejscia LPG->benzyna auto dostaje kopa (wtedy jest
    podawana benzyna i resztki LPG z parownika)

    Ostatni punkt pozwala chyba wykluczyc zapchany wydech, przestawiony rozrzad,
    zaplon. Co zostaje? Ratujcie bo tak sie nie da jezdzic! :)

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-01-21 09:55:20
    Temat: Re: Brak mocy - astra 1.6 8V
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    >
    > Ostatni punkt pozwala chyba wykluczyc zapchany wydech, przestawiony rozrzad,
    > zaplon. Co zostaje? Ratujcie bo tak sie nie da jezdzic! :)

    Sprawdź silnik krokowy być może się zatarł (ten od gazu) podobne objawy
    miałem właśnie w takim przypadku. Inna rzecz to wąż od gazu być może
    skruszał gdzieś i gaz lecie w powietrze a do gaźnika nie trafia prawie
    nic dlatego bez obciążenia idzie git a jak silnik dociążysz to lipa i
    się dusi.

  • 3. Data: 2010-01-21 09:55:41
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    W dniu 2010-01-21 09:51, Tomek pisze:
> [...]
    >
    > Ostatni punkt pozwala chyba wykluczyc zapchany wydech, przestawiony rozrzad,
    > zaplon. Co zostaje? Ratujcie bo tak sie nie da jezdzic! :)

    Objawy takie, jakby kończył się gaz w zbiorniku :)

    gdyby nie to:

  • 4. Data: 2010-01-21 09:58:07
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Tomek pisze:
> [...]
    >
    > Ostatni punkt pozwala chyba wykluczyc zapchany wydech, przestawiony rozrzad,
    > zaplon. Co zostaje? Ratujcie bo tak sie nie da jezdzic! :)

    Piszesz że to występuje na benzynie i gazie czego nie doczytałem w
    poprzednim poscie - należało by też sprawdzić czujnik temperatury (ten w
    silniku ) i przepustnicę dobrze by było sprawdzić i w razie co wyczyścić
    sprajem tylko nie dotykać paluchami w środku.

  • 5. Data: 2010-01-21 10:26:04
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > - Vmax to gdzies 100-110km/h

    A jak tam z poziomem płynu chłodzącego / uszczelką pod głowicą ?

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2010-01-21 10:35:55
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > A jak tam z poziomem płynu chłodzącego / uszczelką pod głowicą ?

    Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK.
    Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie
    objawy jesli wolne obroty OK?

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-01-21 11:00:59
    Od: Piotr Jurczak <p...@p...pl>

    W dniu 2010-01-21 10:26, J_K_K pisze:
    > Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jak tam z poziomem płynu chłodzącego / uszczelką pod głowicą ?
    >
    > Pzdr
    >
    > JKK

    Kiedyś miałem podobnie, kable NW dostały wilgoci, ewentualnie stare już są.
    Podrawiam PJ

  • 8. Data: 2010-01-21 11:06:57
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK.
    > Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie
    > objawy jesli wolne obroty OK?

    Raczej napewno

  • 9. Data: 2010-01-21 11:08:19
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITonet.pl>

    "Tomek" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]

    Zapchany katalizator. Kwestia mocy przy przelaczaniu LPG-benzyna.. hmm..
    zludzenie :-)

  • 10. Data: 2010-01-21 11:17:41
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Raczej napewno

    no wlasnie kiedys mialem uwalony wezyk podcisnienia, to na wolnych obrotach
    dzialy sie cuda, a podczas jazdy auto zachowywalo sie w miare poprawnie. No
    nic, wyjde z pracy to zerkne pod maske.

    --
    Tomek