  • 1. Data: 2010-01-21 07:23:08
    Temat: Mokry kluczyk
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Od jakiegoś czasu nurtuje mnie taka sprawa. Jest kluczyk do
    stacyjki. W aucie jest immobilizer. Czasami metalowa część
    kluczyka robi się mokra, bo np. nieuważnie dotknąłem go w czasie
    deszczu. Zawsze przed włożeniem do stacyjki staram się dokładnie
    ten metal wytrzeć, bo nie chcę sprawdzać organoleptycznie czy
    coś się nie stanie szkodliwego dla auta lub kluczyka. Słusznie,
    czy nie? Czy jakaś drobna wilgoć jest niebezpieczna lub
    niewskazana? Po prostu nie znam się na budowie stacyjki i nie
    wiem jak do tego się odnieść.

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 2. Data: 2010-01-21 08:11:42
    Temat: Re: Mokry kluczyk
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "ab" <a...@i...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy nie? Czy jakaś drobna wilgoć jest niebezpieczna lub
    > niewskazana? Po prostu nie znam się na budowie stacyjki i nie
    Zamek jak każdy inny. Jakbyś nalał wody i zostawił na długi czas to może by coś
    zardzewiało w mechanizmie. Kropla wody na pewno nie zaszkodzi. Immobilizer jest
    odrębnym układem. Nadajnik/odbiornik znajduje się w okolicach stacyjki, łączność
    z kluczykiem jest bezprzewodowa. W kluczyku jest chip zalany w plastiku.
    Immobilizera wodą nie wykończysz.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 3. Data: 2010-01-21 17:26:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > ten metal wytrzeć, bo nie chcę sprawdzać organoleptycznie czy
    > coś się nie stanie szkodliwego dla auta lub kluczyka. Słusznie,

    transponder w kluczyku [czesci plastikowej] jest szczelny, i odczyt
    najwyrazniej indukcyjny.
    A cewka zasadniczo jest na wode odporna.

    Wiec zasadniczo przesadzasz .. ale moze dzieki temu zima auto
    odpalasz, choc akurat nie przypominam sobie zeby ktos narzekal na
    zamarzniety zamek w stacyjce

    J.