  • 11. Data: 2010-01-21 11:31:13
    Temat: Re: Brak mocy - astra 1.6 8V
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > no wlasnie kiedys mialem uwalony wezyk podcisnienia, to na wolnych obrotach
    > dzialy sie cuda, a podczas jazdy auto zachowywalo sie w miare poprawnie. No
    > nic, wyjde z pracy to zerkne pod maske.

    Mi wypchnęło lekko kolano waz z wężem z dolotu do kolektora i nie szło
    za diabła jechać. Normalnie obroty na wolnych stały jak trzeba a jak
    dałem w gaz to tragedia. Na oko nie było nic widać dopiero jak złapałem
    za ten wąż to okazało się że został mi w ręku :)

  • 12. Data: 2010-01-21 21:07:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomek pisze:

    > Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK.
    > Zastanawiam sie nad lewym powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie
    > objawy jesli wolne obroty OK?

    Lewe powietrze by Ci podniosło wolne obroty.

  • 13. Data: 2010-01-21 21:24:37
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Lewe powietrze by Ci podniosło wolne obroty.

    W gaźnikowcach podobne objawy (spadek mocy) dawał też niedomykający
    (po nagrzaniu) ciepłego powietrza termostat (ten w obudowie filtra
    powietrza).

    Niech pytacz sprawdzi jak to u niego jest realizowane.

    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2010-01-22 01:38:32
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomek wrote:

    > Powiedzcie mi, co moze byc przyczyna niesamowitego zmulenia auta.
    > Pacjent to astra z silnikiem X16SZR + LPG. Wczoraj wszystko bylo ok, a
    > dzis: - wolne obroty OK, nic nie faluje, nie gasnie - im wyzsze obroty
    > tym slabszy silnik - wcisniecie pedalu gazu do dechy powoduje, ze auto
    > zwalnia (lepiej ciagnie gdy wciskam tylko do polowy)
    > - na luzie silnik wkreca sie ladnie do konca skali obrotomierza - Vmax
    > to gdzies 100-110km/h
    > - ten sam efekt jest na LPG i na benzynie - ciekawostka - podczas
    > przejscia LPG->benzyna auto dostaje kopa (wtedy jest podawana benzyna i
> [...]

    Wygląda na to, że auto dostaje zbyt mało paliwa. Awarię układu paliwowego
    można raczej wykluczyć skoro problem występuje i na benzynie i na LPG.
    Stawiam na uszkodzenie jakiegoś czujnika, który ma wpływ na skład
    mieszanki lub na sporą nieszczelność dolotu i lewe powietrze, ale nie
    znam tego silnika, więc nie powiem dokładnie co to może być.

    --
    cokolwiek

  • 15. Data: 2010-01-22 01:39:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomek wrote:

    > Plyn OK, co do uszczelki - wydaje sie OK. Zastanawiam sie nad lewym
    > powietrzem w dolocie, mozliwe zeby dawalo to takie objawy jesli wolne
    > obroty OK?

    Jest teoretycznie możliwe. Może tak być, że na wolnych obrotach tego
    lewego powietrza praktycznie nie ma, a przy większym obciążeniu, gdy
    podciśnienie wzrasta, coś się rozszczelnia.

    --
    cokolwiek

  • 16. Data: 2010-01-22 07:45:04
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > W gaźnikowcach podobne objawy (spadek mocy) dawał też niedomykający
    > (po nagrzaniu) ciepłego powietrza termostat (ten w obudowie filtra
    > powietrza).

    hm masz racje, jest tam taki mechanizm, sprawdze.
    Poki co problem rozwiazal sie sam - wczoraj przejechalem wieczorem jeszcze
    prawie 100km i auto chodzilo bardzo dobrze. Wiem, samo sie naprawilo, samo
    sie zepsuje :) Wstepnie obejrzalem tez wszystkie gumowe rurki pod maska, ale
    wygladaja dobrze, nie widac jakis uszkodzen, nic nie syczy. Byc moze cos
    przymarzlo w nocy a potem puscilo, nie mam pojecia. Na razie temat
    zostawiam, przy okazji wjade na garaz, to poogladam wszystko dokladniej.

    dzieki za pomoc!

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-01-22 08:02:37
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > mieszanki lub na sporą nieszczelność dolotu i lewe powietrze, ale nie
    > znam tego silnika, więc nie powiem dokładnie co to może być.

    tez tak myslalem, ale jedynym wspolnym czujnikiem LPG/benzyna jest sonda
    lambda. Gdyby byla uszkodzona, silnik dostawalby za duzo paliwa, a nie za
    malo. W sumie nie ma co tutaj sie zastanawiac - mozna latwo sonde sprawdzic.
    Co do nieszczelnosci, musialaby ona pojawic sie za przepustnica, wtryskiem,
    mikserem LPG. Czyli praktycznie metalowy dolot silnika z uszczelkami +
    gumowe wezyki. Gdy kiedys tak mialem, wolne obroty byly bardzo niestabilne,
    ale podczas jazdy silnik pracowal w miare dobrze. Cecha charakterystyczna
    byl brak wspomagania hamulcow :) Obecnie zaden z ww objawow nie wystepuje.
    No na razie tyle, pisalem w innym poscie, ze problem rozwiazal sie sam i
    czekam az wystapi ponownie.
    Dzieki za pomoc!

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2010-01-22 14:51:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomek wrote:

    > tez tak myslalem, ale jedynym wspolnym czujnikiem LPG/benzyna jest sonda
    > lambda. Gdyby byla uszkodzona, silnik dostawalby za duzo paliwa, a nie
    > za malo.

    Hm... lamba to to raczej nie jest, ale jesteś pewien, że nie ma tam
    naprawdę żadnego wspólnego czujnika wpływającego na skład mieszanki? Nie
    musi być to coś oczywistego. W moim silniku jest to np. czujnik
    temperatury cieczy chłodzącej.

    > Gdy kiedys tak mialem, wolne
    > obroty byly bardzo niestabilne, ale podczas jazdy silnik pracowal w
    > miare dobrze.

    Czyli było pewnie tak, ze podciśnienie wtedy zamykało tą nieszczelność.
    Teraz może być odwrotnie. Chociaż nie stawiałbym na to lewe powietrze
    zbyt mocno...

    --
    cokolwiek