  • 21. Data: 2022-09-15 22:26:23
    Temat: Re: Brak odpowiedniego natężenia prądu w zewnętrznym HDD na USB 2.0 (?), a trwałość dysku twardego
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 15.09.2022 o 21:36, Animka pisze:
> [...]
    77771/CrystalDiskInfo8_17_7.exe/

    > Już drugi raz nie będe pobierała tych programów.
    >
    > To widzi AIDA (w dyskach fizycznych):
    > Dysk nr 1 - SAMSUNG SP2504C (232 GB) C: D:
    > Dysk nr 6 - TOSHIBA External USB 3.0 (465 GB)

    Brak literki partycji dysku zewnętrznego.
    Windows zgubił.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2022-09-16 07:23:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-15, klakier <k...@e...net> wrote:
    > Dotychczas sprawdzałem na Linuksie. W Windows 10, dostęp do dysku jest w
    > 5-10 sekund od podłączenia. Potem jak sprawdziłem znowu na Linuksie, to
    > również do 10 sekund dało się otworzyć katalog. Więc jedynie czasami w
    > komputerze potrzebuje ponad 10 sekund.

    No ale nie napisałeś wczesniej, że pod Windows tez było długo? 10s brzmi
    rozsądnie. 30-40s nie.

    > Czyli, jeśli dysk pracuje podobnie (pod względem dźwięku) jak w
    > komputerze (żadnego "cykanie", ponownego rozkręcania), to nie powinno
    > negatywnie wpłynąć na żywotność dysku?

    Raczj nie. Jak rozkręca się na poczatku, a dalej nic się widocznego nie
    dzieje (włączając to świecącą się na okrągło sygnalizację dostępu) to
    nic złego się raczej nie dzieje.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2022-09-16 18:34:38
    Od: klakier <k...@e...net>

    > No ale nie napisałeś wczesniej, że pod Windows tez było długo? 10s brzmi
    > rozsądnie. 30-40s nie.

    30-40 sekund dotyczyło tylko dekodera.

    To pod Linuksem czasami nawet po 20 sekundach miałem dostęp do dysku. W
    menedżerze plików (Nemo - Linux Mint), HDD pojawiał się od razu po kilku
    sekundach po podłączeniu. Jednak czasami menedżerów plików przywieszał
    się na kilkanaście sekund. Dopiero po tym czasie mogłem sprawdzić
    zawartość dysku.

    Natomiast w Windowsie, po 5-10 sekundach od podłączenia dysku, mogłem
    zobaczyć zawartość dysku.

  • 24. Data: 2022-12-07 20:53:09
    Od: klakier <k...@e...net>

> [...]
    > (ciche cyk) i zaczyna ponownie. Da się to spokojnie wyczuć ręką.
    > Sytuacji gdzie się regularnie, stopniowo, rozpędza powoli czy potrzebuje
    > więcej czasu jeszcze nie widziałem. To jest dość zerojedynkowe z mojego
    > doświadczenia. To, że dekoder potrzebuje nawet 40s to może być kwestia
    > opogramowania dekodera, ale że jak rozumiem windows potrzebuje 20-30s,
    > to raczej nietypowe.

    > J.w. tj., wątpię. Tzn. zdarza się, że po kilku cyk-cyk taki dysk
    > załapie, ale zwykle nie.

    > Zależy co on tam robi. Jak sobie tak cyka, to na dłuższą metę za zdrowe

    Sformatowałem ten dysk 1TB na NTFS i zapełniłem go danymi - ok. 300GB.
    Teraz HDD zostaje rozpoznany w dekoderze po ok. 5 sekundach, zamiast 40
    sekund - jak było w przypadku FAT32.

    Nie zastanawiałem się wcześniej nad tym, że FAT32 może takie problemy
    stwarzać dla dużych dysków. Dopiero niedawno natknąłem się na informację
    o tym, że Windows XP (chyba) nie pozwala sformatować na FAT32 dysków
    większych niż 32GB. Według Microsoftu, FAT32 mocno traci na wydajności
    powyżej takiej wielkości.

    A ja właśnie wcześniej sformatowałem dysk na FAT32, żeby nie było takich
    niepotrzebnych bajerów jak w NTFS - uprawnienia, księgowanie itp. ?

  • 25. Data: 2022-12-09 08:14:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-12-07, klakier <k...@e...net> wrote:
> [...]
    >
    > A ja właśnie wcześniej sformatowałem dysk na FAT32, żeby nie było takich
    > niepotrzebnych bajerów jak w NTFS - uprawnienia, księgowanie itp. ?

    Ciekawa informacja. Raczej człowiek by się spodziewał wiekszych cyrków
    przy ntfs.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2022-12-09 11:20:39

    Wed, 7 Dec 2022 20:53:09 +0100, w <tmqqv5$514$5$klakier@news.chmurka.net>,
    klakier <k...@e...net> napisał(-a):

    > Nie zastanawiałem się wcześniej nad tym, że FAT32 może takie problemy
    > stwarzać dla dużych dysków.

    To raczej soft w dekoderze jest do zupy.