  • 11. Data: 2022-09-15 00:14:18
    Temat: Re: Brak odpowiedniego natężenia prądu w zewnętrznym HDD na USB 2.0 (?), a trwałość dysku twardego
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-13 o 23:05, Szwambuł Trantiputl pisze:
> [...]
    > Posłuchaj, dysk mający kłopoty ze startem:
    > https://www.youtube.com/watch?v=oGygwiprEbA
    > Mam nawet stetoskop do tego celu.
    > W dyskach USB ze zbyt słabym zasilaniem najczęściej słychać, że takowy
    > usiłuje rozkręcić talerze, ale mu to nie wychodzi do końca(po chwili
    > się zatrzymuje), czasem słychać cykanie głowic w tym czasie, czasem są
    > tylko krótkie szarpnięcia talerzy i cykanie głowic, czasem dysk się
    > blokuje, a czasem próbuje wiele razy wystartować, bezskutecznie.
    > To wszystko słychać, osłuchałem wieleeeee dysków w życiu.
    > Zresztą, te dźwięki są fascynujące na swój sposób.

    Nie chce mi się :-( Bardzo źle się czuję. Boli mnie kręgosłup i wszystko
    mnie denerwuje :-(

    Jeśli chodzi o mój dysk Toshiba na USB to napisałam, że sprawdzałam u
    koleżanki, ale nie odpowiedziałeś.
    Widać 2 partycje, ale ja nie mam uprawnień do jej komputera/telewizora i
    nie chciałam jej nic tam mącić. Nadźgane ma na pulpicie tego 24 calowego
    telewizora: wszystkie pliki muzyczne, filmy, zdjęcia, skype itd.itd. aż
    się za głowe złapałam, ale nic nie komentowałam. Każdy ma swoje sposoby.
    Może to pulpit zdalny, który użytkuje razem z synem, który jest gdzieś
    dalej, a ostatnio jak mówiła we Włoszech. Jej system to Windows XP, ja
    swoje pliki na swoich dyskach mam pod Windows 8.1.

    --
    animka

  • 12. Data: 2022-09-15 04:22:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tfq7vh$crg$1$klakier@news.chmurka.net>
    user klakier pisze tak:

    > Czy te opóźnienie może być spowodowane tym, że dysk nie otrzymuje
    > odpowiedniego natężenia prądu na starcie?

    wyprobuj z innym kablem port w plycie głownej.

    > Zainwestować w kabelek Y (w dekoderze mam 2 wejścia USB)?

    zdecydowanie tak w inny markowy kabel
    od dysku verbatima czy toshiby

    -
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 13. Data: 2022-09-15 09:38:57
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 15 Sep 2022 00:14:18 +0200
    doszła do mnie wiadomość <tftjoo$q7l$1@news.icm.edu.pl>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

> [...]
    >dalej, a ostatnio jak mówiła we Włoszech. Jej system to Windows XP, ja
    >swoje pliki na swoich dyskach mam pod Windows 8.1.

    Ja już kiedyś chyba pisałem, co bym zrobił:
    -usunięcie i reinstalacja sterowników urządzeń USB w managerze
    urządzeń(jak masz klawiaturę ps/2, to będzie łatwe do zrobienia, jak
    masz USB to stracisz kontakt z komputerem i będzie trzeba zamknąć
    system przyciskiem power)
    -zainstalować CrystaldiskInfo i odczytać parametry SMART(jeśli się da)
    po czym podać je tutaj na grupę, link do instalatora:
    https://osdn.net/projects/crystaldiskinfo/downloads/
    77771/CrystalDiskInfo8_17_7.exe/
    - pobrać DMDE i zobaczyć co ten program widzi na dysku(jeśli widzi ten
    dysk):
    https://dmde.pl/-/10-demo

    Co do sprawdzania dysku na innym komputerze, zawsze można dodać
    tymczasowe konto do systemu, nadać mu uprawnienia, a po akcji usunąć
    to konto.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 14. Data: 2022-09-15 12:55:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-15 o 09:38, Szwambuł Trantiputl pisze:
> [...]
    >
    > Co do sprawdzania dysku na innym komputerze, zawsze można dodać
    > tymczasowe konto do systemu, nadać mu uprawnienia, a po akcji usunąć

    Dysk działa, tylko jest informacja, że nie można znaleźć informacji o
    woluminie dla tego dysku.

    --
    animka

  • 15. Data: 2022-09-15 13:56:11
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 15 Sep 2022 12:55:42 +0200
    doszła do mnie wiadomość <tfv0bq$h8f$1@news.icm.edu.pl>
    od Animka <a...@t...ja.wp.pl> :

    A co mówi o nim CrystalDiskInfo i DMDE?
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 16. Data: 2022-09-15 17:09:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 15 Sep 2022 00:00:03 +0200, w <tftjon$q7i$1@news.icm.edu.pl>, Animka
    <a...@t...ja.wp.pl> napisał(-a):

    > Nie mam nastroju do słuchania tego. Jak dysk nie startuje to coś ze
    > sterownikiem, albo systemem nie tak. Warto zajrzeć w ustawienia planu
    > zasilania.

    Idź gdzieś indziej ze swoimi debilizmami.

  • 17. Data: 2022-09-15 19:11:30
    Od: klakier <k...@e...net>

    W dniu 13.09.2022 o 18:26, Szwambuł Trantiputl pisze:

> [...]
    > Możesz też go osłuchać, jeśli ma kłopoty ze startem, to usłyszysz
    > to(wymaga pewnego "obycia" z osłuchiwaniem dysku).

    HDD to WD10JPCX 1.0TB. Jest na nim: 5VDC : 0.55A. Nie znalazłem
    informacji o prądzie startowym i czasie rozpędzania.

    Trzymałem w rękach i "osłuchałem" dysk. Wydaje mi się, że startuje i
    pracuje normalnie. Rozkręca się za pierwszym razem.

    Wcześniej sprawdzałem na Linuksie. Teraz sprawdziłem również na
    Windowsie 10. Dostęp do niego jest po 5-10 sekundach od podłączenia do
    USB. Teraz znowu sprawdziłem na Linuksie i jednak często dostęp do dysku
    jest poniżej 10 sekund od podłączenia, więc chyba jest OK. To wszystko
    na USB 2.0

    Jedynie w dekoderze OPTICUM AX LION NS (2x USB 2.0) dysk jest dostępny
    po ok. 40 sekundach. W dekoderze dysk również pracuje podobnie jak w
    komputerze (dźwięk). Więc możliwe, że jest to spowodowane
    oprogramowaniem / możliwościami dekodera. Z resztą pamiętam, że w
    instrukcji mojego poprzedniego dekodera było napisane, że może być
    problem z odtwarzaniem zapełnionych dysków. Obecnie HDD jest zapełniony
    na ponad 300 GB (system plików FAT32). Natomiast pendrive'y (16GB) od
    razu są dostępne w dekoderze po podłączeniu.

    Sprawdzałem również pobór prądu dekodera z gniazdka. Normalnie pobiera
    4W. Chwilę po podłączeniu HDD skacze do 7,6W. W czasie odtwarzania
    filmów z dysku, dekoder pobiera ok. 6W. Jeśli przyjąć, że całość pobiera
    dysk, to:
    - w momencie startu HDD: 3,6W / 5V = 0,72A
    - w czasie odtwarzania filmów z HDD: 2W / 5V = 0,4A

  • 18. Data: 2022-09-15 19:17:34
    Od: klakier <k...@e...net>

    W dniu 14.09.2022 o 00:01, r...@k...pl pisze:
    > A dysk jest sprawny? SMART sprawdzony? (To, że czyta, nic nie znaczy)
    > To objaw dosyć typowy dla już kłopotliwego dysku.

    W kilku miejscach jest PRE-FAILURE. Jednak każdy z moich 4 dysków ma
    przynajmniej jedno PRE-FAILURE. Niektóre od wielu lat i wszystko jest OK.

    "ID","Name","Failed","Norm-ed value","Worst","Threshold","Raw
    value","Type","Flags"
    1,"Raw Read Error
    Rate","never","200","200","51","0","<b>pre-failure</
    b>","POSR-K"
    3,"Spin-Up Time","never","179","172","21","2
    050","<b>pre-failure</b>","POS--K"
    4,"Start / Stop Count","never","27","27","0","73 475","old age","-O--CK"
    5,"Reallocated Sector
    Count","never","200","200","140","0","<b>pre-failure
    </b>","PO--CK"
    7,"Seek Error
    Rate","never","200","200","51","0","<b>pre-failure</
    b>","POSR-K"
    9,"Power-On Time","never","76","76","0","17 832","old age","-O--CK"
    10,"Spin-Up Retry Count","never","100","100","0","0","old age","-O--CK"
    11,"Calibration Retry Count","never","100","100","0","0","old age","-O--CK"
    12,"Power Cycle Count","never","94","94","0","6 948","old age","-O--CK"
    192,"Head Retract Cycle Count","never","200","200","0","103","old
    age","-O--CK"
    193,"Load / Unload Cycle","never","105","105","0","285 834","old
    age","-O--CK"
    194,"Temperature (Celsius)","never","125","94","0","22","old age","-O---K"
    196,"Reallocation Event Count","never","200","200","0","0","old
    age","-O--CK"
    197,"Current Pending Sector Count","never","200","200","0","0","old
    age","-O--CK"
    198,"Offline Uncorrectable","never","100","253","0","0","old age","----CK"
    199,"UDMA CRC Error Count","never","200","200","0","0","old age","-O--CK"
    200,"Multi Zone Error Rate","never","100","253","0","0","old age","---R--"
    240,"Head Flying Hours","never","77","77","0","17 036","old age","-O--CK"

  • 19. Data: 2022-09-15 19:29:24
    Od: klakier <k...@e...net>

    > Zkładam, że dysk mechaniczny?

    Tak, to HDD WD10JPCX 1.0TB.

    > Jak są kłopoty związane z ograniczeniem dostępnego natężenia prądu, to
    > zwykle efekt jest taki, że dysk się zaczyna rozpędzać, poczym przerywa
    > (ciche cyk) i zaczyna ponownie. Da się to spokojnie wyczuć ręką.
    > Sytuacji gdzie się regularnie, stopniowo, rozpędza powoli czy potrzebuje
    > więcej czasu jeszcze nie widziałem. To jest dość zerojedynkowe z mojego
    > doświadczenia. To, że dekoder potrzebuje nawet 40s to może być kwestia
    > opogramowania dekodera, ale że jak rozumiem windows potrzebuje 20-30s,
    > to raczej nietypowe.

    Pod względem dźwięku pracuje raczej normalnie. Nie czuć żadnej drugiej
    próby rozkręcania.

    Z dekoderem to chyba faktycznie może tak być. Z resztą w instrukcji
    mojego poprzedniego dekodera było napisane, że może być problem z
    odtwarzaniem zapełnionych dysków. Na tym dysku zapełniłem już ponad
    300GB. Więc może na tym dekoderze również potrzeba trochę czasu, aby
    uzyskać pełny dostęp do plików.

    Dotychczas sprawdzałem na Linuksie. W Windows 10, dostęp do dysku jest w
    5-10 sekund od podłączenia. Potem jak sprawdziłem znowu na Linuksie, to
    również do 10 sekund dało się otworzyć katalog. Więc jedynie czasami w
    komputerze potrzebuje ponad 10 sekund.

    > Zależy co on tam robi. Jak sobie tak cyka, to na dłuższą metę za zdrowe
    > to nie jest.

    Czyli, jeśli dysk pracuje podobnie (pod względem dźwięku) jak w
    komputerze (żadnego "cykanie", ponownego rozkręcania), to nie powinno
    negatywnie wpłynąć na żywotność dysku?

  • 20. Data: 2022-09-15 21:36:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2022-09-15 o 13:56, Szwambuł Trantiputl pisze:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 15 Sep 2022 12:55:42 +0200
> [...]

    Już drugi raz nie będe pobierała tych programów.

    To widzi AIDA (w dyskach fizycznych):
    Dysk nr 1 - SAMSUNG SP2504C (232 GB) C: D:
    Dysk nr 6 - TOSHIBA External USB 3.0 (465 GB)

    Partycja Typ partycji Dysk Przesunięcie początkowe Długość partycji
    #1 MS Reserved 0 MB 128 MB
    Partycja Typ partycji Dysk Przesunięcie początkowe Długość partycji
    #2 Unknown (GUID: {E75CAF8F-F680-4CEE-AFA3-B001E56EFC2D}) 129 MB 476811 MB

    --
    animka