  • 111. Data: 2021-01-04 23:41:21
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-04 o 00:10, collie pisze:

    > Chłopa Ci trzeba, ot co.

    A na cholerę mi potrzebny jakiś od furmanki.

    --
    animka

  • 112. Data: 2021-01-05 00:56:55
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-04 o 13:12, trybun pisze:

    > A próbowałaś naprawy taka specjalną płytą CD?

    Tak, ale to nie pomogło. Trzeba wyjąć dyski.

    Mam pytanie odnośnie tego
    > Twojego zewnętrznego napędu DVD - nie ma problemów z odtwarzaniem
    > bootowalnych płyt DVD/CD, zwłaszcza na starszym kompie?

    No coś Ty, napęd na USB (Samsung) działa bardzo dobrze. Komputer też.
    Fakt, że obecnie takie nagrywarki są w cenie ok. 30-40 zł, bo już są
    nowocześniejsze technologie :D
    Maleńki dysk Toshiba 500 GB na USB jest bardziej przydatny.

    --
    animka

  • 113. Data: 2021-01-05 09:45:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.01.2021 o 00:56, Animka pisze:

    > Tak, ale to nie pomogło. Trzeba wyjąć dyski.

    U mnie też nie pomogło...

> [...]
    > nowocześniejsze technologie :D
    > Maleńki dysk Toshiba 500 GB na USB jest bardziej przydatny.

    A próbowałaś instalować z płyty instalacyjnej Windows za pomocą takiego
    napędu? Bo starsze BIOSy nie przewidują instalacji z USB.

  • 114. Data: 2021-01-05 14:58:17
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-05 o 09:45, trybun pisze:

    > U mnie też nie pomogło...

    > A próbowałaś instalować z płyty instalacyjnej Windows za pomocą takiego
    > napędu? Bo starsze BIOSy nie przewidują instalacji z USB.

    Nagrywałam nawet dysk bootowalny
    Bios nie ma chyba z tym nic wspólnego. Przynajmniej u mnie.
    Wejdż w Zarządzanie komputerem, Zarządzanie dyskami i zobacz co Ci pokazuje.

    --
    animka

  • 115. Data: 2021-01-05 17:55:42
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.01.2021 o 14:58, Animka pisze:

    > Nagrywałam nawet dysk bootowalny
    > Bios nie ma chyba z tym nic wspólnego. Przynajmniej u mnie.
    > Wejdż w Zarządzanie komputerem, Zarządzanie dyskami i zobacz co Ci
    > pokazuje.

    Nagrywanie a instalacja systemu do dwie różne sprawy. BIOS i jego
    ustawienia to podstawa przy instalacji systemu. Tak więc pytanie - czy
    osobiście miałaś już okazje instalować  Windows z tego zewnętrznego
    napędu DVD?

  • 116. Data: 2021-01-05 18:57:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale dlaczego się czepiasz?
    Instalowałem wielokrotnie.

    Historycznie były różne myki.
    Kiedyś za ch... nie mogłem na jakimś sprzęcie zainstalować systemu - nie widzi płyty
    i już, chociaż robiłem to dziesiątki razy.
    Odkurzanie, czyszczenie, podpaski, alkohole, patrzenie przez lewe ramię - nic nie
    pomagało.
    Dopiero jak się głęboko wczytałem w którąś ze 161-stronicowych instrukcji to okazało
    się, że startuje z CD +/- i z DVD +/- lecz nie
    startuje z CD-RW (wielokrotnego zapisu).
    RTFM.
    Akurat gdy postanowiłem zaoszczędzić produkowania paru płyt miesięcznie.

    -----

  • 117. Data: 2021-01-06 00:47:49
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-05 o 17:55, trybun pisze:

> [...]
    > ustawienia to podstawa przy instalacji systemu. Tak więc pytanie - czy
    > osobiście miałaś już okazje instalować  Windows z tego zewnętrznego

    Oczywiście. Jak chciałam od nowa zainstalować Windows 8.1.Z płyty
    bootowalnej.

    Teraz zrobiłam sobie nowy, aktualny obraz systemu to w razie czego łatwo
    i szybciej przywrócić. Obraz systemu mam na tym malutkim dysku 500 gb -
    na USB.
    Musisz miec na pendrivie zrobiony dysk przywracania systemu i podłączasz
    obydwa urządzenia jak chcesz odzyskać obraz systemu.

    --
    animka

  • 118. Data: 2021-01-06 03:57:21
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał :

    >Tak, zdaje sobie sprawę że mogę podłaczyć monitor, klawiaturę... ale czy
    >wtedy laptop ma już jakikolwiek sens?

    Chyba taki, że żre mniej prądu, a i z głośnością blaszaka różnie bywa.

    Pzdr

  • 119. Data: 2021-01-06 09:37:53
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 06.01.2021 o 00:47, Animka pisze:

> [...]
    > Musisz miec na pendrivie zrobiony dysk przywracania systemu i
    > podłączasz obydwa urządzenia jak chcesz odzyskać obraz systemu.

    Dzięki za info że jednak nie ma problemów.

    Osobiście mam złe doświadczenia z  kopiami zapasowymi systemu. Teraz w
    kompie mam dwa dyski - SSD z systemem i HDD z programami. Gdy zachodzi
    potrzeba to reinstaluje Windows na SSD, a np gry z GOGa czy Steama mam
    od razu do dyspozycji z HDD.

  • 120. Data: 2021-01-06 14:46:02
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-01-06 o 03:57, Kamil pisze:

    > Chyba taki, że żre mniej prądu, a i z głośnością blaszaka różnie bywa.

    Jak musi żreć mało prądu to kupujesz blaszaka z odpowiednio
    słabym procesorem.
    Jak ma być cichy to wymieniasz wiatraki, czasami warto
    wymienić radiator na procesorze. A jak to laptop i jest
    za głośny to wymieniasz go na blaszaka. :-)