  • 101. Data: 2021-01-01 12:36:39
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.12.2020 o 15:11, Animka pisze:

    > Ale czystość wiatraka też ma znaczenie.

    Jasna sprawa. Ale do takiego czyszczenia to wykorzystuje sprężarkę.
    Jakieś 2-3 razy do roku wynoszę kompa do garażu, zdejmuje boczne ścianki
    i traktuję sprężonym powietrzem.

  • 102. Data: 2021-01-01 12:37:51
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.12.2020 o 15:14, Animka pisze:

    > Gdzie jest to łożysko? Przy okazji bym naoliwiła.

    Na karcie graficznej, a karta to Nvidia GT 240. Prawie 100% pewności że
    masz inną.

  • 103. Data: 2021-01-01 15:17:22
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-01 o 12:36, trybun pisze:

    > Jasna sprawa. Ale do takiego czyszczenia to wykorzystuje sprężarkę.
    > Jakieś 2-3 razy do roku wynoszę kompa do garażu, zdejmuje boczne ścianki
    > i traktuję sprężonym powietrzem.

    Ja myję szmatką z cifem (śmigła i to co się da), bo brud jest na ogół
    wlepiony. Tam gdzie się nie da to stosuję odkurzacz.

    --
    animka

  • 104. Data: 2021-01-01 15:22:34
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-01 o 12:37, trybun pisze:

    > Na karcie graficznej, a karta to Nvidia GT 240. Prawie 100% pewności że
    > masz inną.

    Tak, ATI Radeon Xpress- zintegrowana.

    --
    animka

  • 105. Data: 2021-01-03 13:10:52
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 01.01.2021 o 15:22, Animka pisze:

    > Tak, ATI Radeon Xpress- zintegrowana.

    Następny mój komp też będzie z grafika zintegrowaną, ew co najwyżej z
    kartą z pasywnym chłodzeniem. Wiatraki na grafice to jak dotychczas u
    mnie obok napędów DVD najbardziej awaryjna część komputera.

  • 106. Data: 2021-01-03 21:56:30
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-01-03 o 13:10, trybun pisze:

    > Następny mój komp też będzie z grafika zintegrowaną, ew co najwyżej z
    > kartą z pasywnym chłodzeniem. Wiatraki na grafice to jak dotychczas u
    > mnie obok napędów DVD najbardziej awaryjna część komputera.

    Mam 2 napędy DVD (jeden to Light Scribe), ale już od dawna nie mogę się
    do nich dostać. Są tak zaśrubowane, że tylko mocna ręka może to
    odkręcić, no i znać się, żeby nic nie uszkodzić. Złota rączka sąsiad
    dokładał mi drugi napęd, ale już obydwa wysiadły. On się jakiś czas temu
    gdzieś wyprowadził.
    Gdybym mogla odśrubować te napędy (są jeszcze jakieś szyny czy
    zabezpieczenia), to te napędy może by działały jakbym je przeczyścila.
    Pomyślałam sobie, a ciort z nimi i kupiłam nagrywarkę na USB. Bardzo
    przydatne cacko. Podłączam tylko wtedy kiedy mi potrzebna.

    --
    animka

  • 107. Data: 2021-01-03 22:13:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Po którejś kolejnej awarii podobnie.
    Być może dlatego, że w komputerze wentylatory cały czas zasysają powietrze, które
    wpływa m.in. przez napęd dysków, natomiast
    zewnętrzny napęd chowamy do pudełka i do szafy.

    -----

  • 108. Data: 2021-01-04 00:10:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 3.01.2021 o 21:56, Animka napisała:

> [...]
    > Pomyślałam sobie, a ciort z nimi i kupiłam nagrywarkę na USB. Bardzo
    > przydatne cacko. Podłączam tylko wtedy kiedy mi potrzebna.

    Chłopa Ci trzeba, ot co.

    --
    Po skończonej pracy...
    https://zapodaj.net/3eafd208794b9.jpg.html

  • 109. Data: 2021-01-04 13:12:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.01.2021 o 21:56, Animka pisze:

> [...]
    > Pomyślałam sobie, a ciort z nimi i kupiłam nagrywarkę na USB. Bardzo
    > przydatne cacko. Podłączam tylko wtedy kiedy mi potrzebna.

    A próbowałaś naprawy taka specjalną płytą CD? Mam pytanie odnośnie tego
    Twojego zewnętrznego napędu DVD - nie ma problemów z odtwarzaniem
    bootowalnych płyt DVD/CD, zwłaszcza na starszym kompie?

  • 110. Data: 2021-01-04 14:10:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To nie naprawa, lecz czyszczenie.
    Były płyty czyszczące (z gąbką lub z miotełką, na mokro z dołączonym płynem lub na
    sucho) dedykowane do napędów CD, ale czy były do
    DVD?
    Pojawiły się opinie, że taka płyta "czyszcząca" narobi więcej szkody (coś urywając)
    niż pożytku.
    Podobnie z alkoholem i plastikowymi soczewkami laserów.
    Do złoma bym użył jako ostatnią deskę ratunku, do wartościowego napędu bałbym się.

    -----