  • 71. Data: 2020-12-11 18:06:36
    Temat: Re: Brudne sumienie Fujitsu-Siemensa...
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Z jeden Gigabyte (sławetne puchnące kondesatory), ze 2 Asusy, i coś tam
    > jeszcze, ale nie MSI :)

    MSI też nie, a wsadzałem do zastosowań przemysłowych pracujących
    24/7/365 jako tymczasowe :)

    Z kolei kondensatory to nie zmora konkretnego modelu, bo wtedy to jakoś
    tak wyszło że wszyscy się na to nadziali. Nawet w serwerach Dell
    PowerEdge popuchły, czy w przemysłowych kartach Simgle Board Computer
    (taki pecet w formie karty PCI wsadzany w backplane z mnóstwem złącz
    PCI/ISA).

    --
    Irokez

  • 72. Data: 2020-12-12 01:27:49
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 8 Dec 2020 08:18:32 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rqn9c9$jha$1@dont-email.me>
    od ToMasz <t...@p...fm.com.pl> :

    >stąd moja niechęć nie tyle
    >do laptopów, co do określeń - kupiłem _tanio_ nowego laptopa, nie
    >przenoszę go i wszystko mi idealnie pasuje.

    A jeśli ktoś przenosi do sracza raz na pół roku, to zalicza się ten manewr jako
    przenoszenie, czy trzeba w plener z nim wychodzić? Trochę mi się nie chce w plener
    łazić,
    bo tam interneta nie ma, a i żule czasem grasują.

  • 73. Data: 2020-12-12 08:34:17
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    Tu się wypowiem nie w odpowiedzi na konkretny post, a tak bardziej
    ogólnowątkowo.

    Też mam swoje zdanie na temat optymalnych ról laptopów i desktopów.
    Akceptuję też to, że inni mogą mieć w tej sprawie inne zdanie, mają inne
    potrzeby (np. w zakresie przenośności czy nawet współgrania z dekorem
    wnętrza). Ale jestem stary i nie mam cierpliwości zarówno do tych,
    którzy z uporem godnym lepszej sprawy szukają *taniego* laptopa z jak
    największym ekranem, klawiaturą jak najbardziej zbliżoną do normalnej i
    *możliwością rozbudowy w przyszłości* (mocniejsza grafika!) do
    postawienia raz na biurku na całe życie i zastosowań, w których
    oczywiste jest, że desktop to jedyny sensowny wybór, jak i do tych,
    którzy z uporem godnym lepszej sprawy próbują przekonać tych pierwszych
    do zmiany zdania. Ich decyzja, ich pieniądze, ich problem. Jeżeli
    najpierw wiedzą lepiej, że laptop w ich sytuacji to jest jedyny słuszny
    wybór, a potem przychodzą płakać, że nie wiedzą, jak zrobić, żeby z
    laptopa coś więcej wycisnąć albo jak naprawić w laptopie coś, co w
    desktopie naprawia się (relatywnie) tanio i bez problemu z użyciem
    wkrętaka i może pincety, to istnieją KF-y i możliwości ignorowania
    wątków i podwątków.

    Przepraszam za wypowiedź nic nie wnoszącą do dyskusji, ulało mi się.

    --
    MF

  • 74. Data: 2020-12-13 13:16:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.12.2020 o 12:31, collie pisze:

    > Nie kłam. Za tysiąc to teraz kupisz 4 blaszane pudła do biura,
    > lub 2 - do gier.
    >
    > https://allegro.pl/kategoria/komputery-stacjonarne-4
    86?bmatch=cl-dict20120-a-ctx-ele-1-3-1203&order=p&st
    an=nowe

    A daj  spokój z tym Allegro. Chcesz coś udowodnić to pokaż oferty w
    poważnym sklepie. Przynajmniej w tych które ja znam (Komputronik. Morele
    albo Xkom) i z nich korzystam jest tak jak napisałem powyżej, czyli już
    sam procek klasy sporo poniżej średniej to koszt 650-750zł.

  • 75. Data: 2020-12-13 13:18:38
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 10.12.2020 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik trybun M...@j...cb ...

    > A to jest inny temat.
    > U mnie tez lapek lezy na awaryjne, wyjatkowe okazje a króluje
    > stacjonarka.

    Ja też nie bardzo pojmuję to niektórych zamiłowanie do laptopów.

    > w sensie ze stacjonarka nie bedzie kompletna?
    > CZy ze ceny laptopow tak spadły?
    >
    > Do pracy domowej do takiego kompletnego lapka na start musiałbym
    > dokupić (zakładajac ze nic nie mam): monitor, klawiatuere i myszke.
    > Bo na małym monitorze nie mam zamiaru sie meczyc, na tych płaskich
    > klawiaturach nie umiem pisac o touchpadach nawet nie wspominajac.

    No jasne, potrzebna klawiatura i mysz, karta wifi, bluetooth, kamera i
    mikrofon i oczywiście monitor i system. Blaszak bez wyposażenia które z
    reguły ma laptop może pełnić tylko rolę dekoracyjną.

    Tak, ceny laptopów spadły do stanu wręcz niewyobrażalnego wobec blaszaków.

  • 76. Data: 2020-12-13 15:02:12
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 13.12.2020 o 13:16, trybun napisał:

> [...]
    > albo Xkom) i z nich korzystam jest tak jak napisałem powyżej, czyli już
    > sam procek klasy sporo poniżej średniej to koszt 650-750zł.

    A pies Cię jebał w sklepach, które Ty znasz. Moje odpowiedzi na
    newsgrupach zawsze tyczą tylko tego, co zostało wcześniej napisane.
    A późniejsze dopiski - "o co mię się rozchodziło" - możesz sobie
    wsadzić w dupę po czasie.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 77. Data: 2020-12-13 23:41:36
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-13 o 13:16, trybun pisze:

> [...]
    > albo Xkom) i z nich korzystam jest tak jak napisałem powyżej, czyli już
    > sam procek klasy sporo poniżej średniej to koszt 650-750zł.

    Teraz na allegro prawie wszystkie sklepy sprzedają. Mają tu większy
    zarobek-dodatkowy.
    Komputronik i Euro AGD chyba nie.

    --
    animka

  • 78. Data: 2020-12-13 23:59:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-12-13 o 13:18, trybun pisze:

    > Ja też nie bardzo pojmuję to niektórych zamiłowanie do laptopów.

    Najfajniej się pisze na tabletach. Duże klawisze wbudowane pokazują sie
    na życzenie.
    Wlazłam na fejsbuka na tablecie i jakoś inaczej jest i nie mogę sie
    przyzwyczaić, a tablet po WiFi do tego fejsbuka jest wręcz pożądany
    przeze mnie. Nic się nie zacina, strona nie stoi, nikt chyba nie
    szpieguje.Do komputera to używam dongielka Bluetoth Radio.
    Tablet ma jedno i drugie.

    > No jasne, potrzebna klawiatura i mysz, karta wifi,
    Wifi to może być chyba w postaci dongla?
    Wifi mam od dostawcy internetu i telewizji (w skrzyneczce-modemie).
    Włączę w telefonie Wifi i już mam połączenie.

    bluetooth, kamera i
    > mikrofon i oczywiście monitor i system. Blaszak bez wyposażenia które z
    > reguły ma laptop może pełnić tylko rolę dekoracyjną.
    Mój blaszak ma wszystko co trzeba. Wifi do telefonu czy tabletu mam w
    modemie od słynnej kablówki.
    Nie wyobrażam sobie życia bez blaszaka.

    > Tak, ceny laptopów spadły do stanu wręcz niewyobrażalnego wobec blaszaków.

    Laptopa pożyczyłam na wieczne nieoddanie pewnemu 10 latkowi :-)

    --
    animka

  • 79. Data: 2020-12-16 00:49:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MF" 9...@k...wujka.marc
    ina

    > laptopa coś więcej wycisnąć

    Ogólnie trzeba raczej suszyć -- nie wyciskać...
    Jeszcze lepiej -- nie zalewać...
    [potokiem dziwnych rad?]

    > albo jak naprawić w laptopie coś,

    https://youtu.be/v4npyof9uL8
    Xiaomi Mi9T Wymiana wyświetlacza
    Demontaż disassembly
    NaprawTelefon.pl

    > co w desktopie naprawia się (relatywnie) tanio i bez problemu z użyciem wkrętaka i
    może pincety

    W laptopie popsuły się mikrosłicze -- przelutowałem...
    W laptopie spaliłem kondensatroki SMD -- zamierzałem je przelutować...
    Spaliłem też wiele innych elementów, których nie naprawiłem...

    Fujitsu-Siemens służy mi niestrudzenie od pierwszej połowy
    sierpnia 2008 roku... Trzy blasZKi w sumie nie służyły mi
    dłużej niż ten jeden laptop. Mam trzy laptopy -- tylko
    tyle w swym życiu kupiłem. (niby dwie blaszki są nadal
    sprawne, ale korzyści z nich niewiele)

    Zazwyczaj (niemal zawsze) korzystam z laptopa leżąc na łóżku.
    Wyjątkowo -- siedząc, podczas oglądania pornoli przy śniadaniu...

    - laptop jest cichy?
    - sam ;) sobie znajduje stosowne oprogramowanie
    - blaszane głośniki przydają się do czegoś?
    - laptop jest mały?
    - ogólnie 9blaszkowata też) elektronika
    jest postawiona na cienkich nóżkach
    - laptop ma mały ekran?
    - blaszki nie mają żadnego
    - laptop ma niską klawiaturę?
    - wg mnie to zaleta
    - laptop ma słabą mysz?
    - blaszki nie maja ani myszy własnych, ani klawiatur...
    - laptop jest trudny w rozbudowie?
    - istotnie, C2D obsłuży jedynie 2x2GiB DDR2
    - co z tego, że podobne CPU blaszkowate
    obsłużą 2x4GiB DDR2, skoro te RAMki są bajecznie drogie?
    blaszki obsłużą także 4x4GiB? -- dziś to nadal trochę za mało;
    na domiar złego słaby CPU stanie się wąskim gardłem,
    przy którym żadne wielości RAMek nie wystarczą

    Blaszki mają dużo miejsca na dyski a rozłożenie obciążenia na
    kilka dysków może okazać się zbawienne w ,,dobie'' 64W10...
    Dyski 3.5" są zwykle szybsze od 2.5" -- to też spora zaleta.

    -=-

    Moja rada:
    - Co komu przypada do gustu, to niechaj sobie wybiera.

    Post mój postawiłem, aby poinformować o znalezieniu softu
    podbijającego głośność. Przed wielu laty pytałem o takowy...
    Znalazłem teraz, więc napisałem.

    Gdy pytałem -- nie dostałem namiarów, więc rozrywałem filmy
    DVD na dwa strumyki (Audio i Video) i zwiększałem głośność,
    po czym zlewałem te oba strumyki w jeden film DVD...

    --

  • 80. Data: 2020-12-16 12:19:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 13.12.2020 o 15:02, collie pisze:

> [...]
    > newsgrupach zawsze tyczą tylko tego, co zostało wcześniej napisane.
    > A późniejsze dopiski - "o co mię się rozchodziło" - możesz sobie

    Retoryka i słownictwo taniej kurewki spod latarni nie pozwala pojąć co
    tak właściwie autor chciał powiedzieć.