  • 1. Data: 2009-07-07 19:47:11
    Temat: Burza- najbezpieczniej w samochodzie?
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Witam

    Pogoda jaka jest w tym roku, kazdy wie. Burza- slonce-burza-slonce.
    Naszla mnie refleksja, wiadomo, ze w czasie burzy najbezpieczniej jest w samochodzie.
    Tylko co sie stanie z elektronika jezeli w auto trafi je piorun?
    Padnie cala elektronika (np. ECU w DTI zintegrowany z pompa wtryskawa, za 12 000zl)
    czy tylko bezpieczniki?
    Czy bedzie roznica czy silnik byl odpalony czy nie?

  • 2. Data: 2009-07-07 20:18:53
    Temat: Re: Burza- najbezpieczniej w samochodzie?
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 7 Jul 2009 21:47:11 +0200, "Bastion" <b...@m...pl> wrote:

> [...]
    >czy tylko bezpieczniki?
    >Czy bedzie roznica czy silnik byl odpalony czy nie?

    mysle, ze inaczej bedziesz postrzegal te 12000 jak przezyjesz.Wtedy to
    bedzie tylko 12000zl.

    2 dni temu byl w tvp o ludziach, w ktorych p..... piorun i przezyli.
    Jak szybko ciebie zdefibryluja to masz duze szanse. Poza tym byl taki
    chlopak, co przezyl dzieki temu, ze mial sluchawki na uszach od iPoda.
    Gdyby nie ten drucik w kabelkach, to energia przeszlaby przez niego a
    nie po nim (po wierzchu). Wniosek, trzeba w czasie burzy zakladac
    beret z antenka....tzn. kapelusz i do ziemi lancuszek z kula (jako
    uziemienie).

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2009-07-07 20:39:50
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 7.07.09 (wtorek), 'a...@p...pl' napisał(a):

    > Wniosek, trzeba w czasie burzy zakladac
    > beret z antenka....tzn. kapelusz i do ziemi lancuszek z kula (jako
    > uziemienie).

    I telefon komórkowy wyłączać w czasie burzy bo włączony ściąga pioruny...
    ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 4. Data: 2009-07-07 20:46:05
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

> [...]
    > 12 000zl)
    > czy tylko bezpieczniki?
    > Czy bedzie roznica czy silnik byl odpalony czy nie?

    najpewniej nic się nie stanie, poszukaj na youtube filmików topgear jak
    wjechali samochodem do generatora napięć udarowych w laboratorium wysokich
    napięć, prezenter w czasie doświadczenia siedział w środku, po czym...
    odpalił auto i odjechał,
    brat

  • 5. Data: 2009-07-07 20:52:39
    Od: "MH" <l...@o...pl>

> [...]
    000zl)
    > czy tylko bezpieczniki?
    > Czy bedzie roznica czy silnik byl odpalony czy nie?

    Miałeś w szkole fizykę ?? Zakładam , że tak , więc zrób sobie powtórkę i nie
    zadawaj głupich pytań. Miałem rok temu "przyjemność" pirdolnięcia w mój wózek
    dość wysokoenergetycznym pieronem.. WOW !!! Przeżycie niesamowite , wiadomo że
    jestem w puszce Faradaya bezpieczny , ale stracha się trochę złapało ...

    Jedyny efekt uboczny ... , odzyskałem słuch po ok. 2 godzinach.

    Pozdro. ,

    MH

  • 6. Data: 2009-07-07 21:47:04
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    a...@p...pl pisze:

    > 2 dni temu byl w tvp o ludziach, w ktorych p..... piorun i przezyli.
    > Jak szybko ciebie zdefibryluja to masz duze szanse. Poza tym byl taki
    > chlopak, co przezyl dzieki temu, ze mial sluchawki na uszach od iPoda.

    parę tygodni temu spotkałem się z przypadkiem poważnego uszkodzenia
    słuchu (uraz akustyczny) spowodowanego uderzeniem pioruna w pobliżu domu
    poszkodowanego - poszkodowany w tym czasie słuchał w domu muzyki przez
    słuchawki..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 7. Data: 2009-07-08 06:26:14
    Od: "mm" <t...@p...fm>

> [...]
    > 12 000zl)
    > czy tylko bezpieczniki?
    > Czy bedzie roznica czy silnik byl odpalony czy nie?

    Pobliska baza transportowa , uderzenie w wieże przekażnika Gsm, efekt trzy
    nowiutkie Scanie rocznik 2008 uszkodzone ECM , na wieży wszystko co
    zainstalowane w środku popiół.
    Paring obok laweta ładuje merola i bmw , elektronika martwa . Więc wcale nie
    jest tak że nic się nie stanie , kwestia szcześcia.

  • 8. Data: 2009-07-09 13:50:59
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 8 Jul 2009 08:26:14 +0200, "mm" <t...@p...fm> wrote:

> [...]
    >Paring obok laweta ładuje merola i bmw , elektronika martwa . Więc wcale nie
    >jest tak że nic się nie stanie , kwestia szcześcia.

    wlasnie tak dziala bomba, ktora ma za zadanie wytworzyc implusl
    elektromagnetyczny - cala elektronika pada.......

    Wiec trzeba miec radio na lampach!

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2009-07-09 16:46:47
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik <adresss> napisał:
    > wlasnie tak dziala bomba, ktora ma za zadanie wytworzyc implusl
    > elektromagnetyczny - cala elektronika pada.......

    działa to tak że impuls ma tak wielką energię ze topi wszelkie drobniejsze
    metale na drodze, czyli wszelkie linie telekomunikacyjne (dlatego wymyślono
    światłowody zeby były na bombę odporne)
    jesli elektronika będzie zaekranowana i zabezpieczona nic jej nie grozi, pod
    warunkiem że ionergia impulsu będzie na tyle mała ze tego ekranu nie
    przetopi:O)

    > Wiec trzeba miec radio na lampach!

    lampy też zniszczy (stopi metal w środku)

  • 10. Data: 2009-07-09 19:29:14
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 18:46:47 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja
    Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> nadala:

    > lampy też zniszczy (stopi metal w środku)

    Jak impuls jest tak silmny, że topi elektrody w lampach to znaczy, że i
    tak nie ma kto tego radia używać :)

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl