  • 1. Data: 2009-03-05 09:38:27
    Temat: CRT vs LCD w laptopie
    Od: "zwierz internetowy" <a...@i...org>

    Co jest bardziej szkodliwe dla wzroku i mniej męczy oczy:
    -praca na monitorze CRT z odświeżaniem 85Hz?
    -praca na LCD w laptopie gdzie odświeżanie wynosi jedynie 60Hz?

  • 2. Data: 2009-03-05 09:45:53
    Temat: Re: CRT vs LCD w laptopie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Mar 2009 10:38:27 +0100, zwierz internetowy napisał(a):

    > Co jest bardziej szkodliwe dla wzroku i mniej męczy oczy: -praca na
    > monitorze CRT z odświeżaniem 85Hz? -praca na LCD w laptopie gdzie
    > odświeżanie wynosi jedynie 60Hz?

    Oczywiście LCD jest mniej szkodliwe i mniej męczy. W LCD wcale nie ma
    migotania. Ale to nie znaczy, że powinno się zapominać całkowicie o takim
    klawiszu do regulacji jasności w zależności od warunków oświetlenia.

  • 3. Data: 2009-03-05 10:00:33
    Od: arek <A...@g...com>

    On 5 Mar, 10:38, "zwierz internetowy" <a...@i...org> wrote:
    > Co jest bardziej szkodliwe dla wzroku i mniej męczy oczy:
    > -praca na monitorze CRT z odświeżaniem 85Hz?
    > -praca na LCD w laptopie gdzie odświeżanie wynosi jedynie 60Hz?

    Ani to, ani tamto nie szkodzi wcale.

    Chyba, ze siedzisz za dlugo, nie robisz przerw. Wtedy szkodzi
    i to, i tamto. Mniej wiecej tak samo.

    Po prawdzie, bardziej meczy niz szkodzi.

  • 4. Data: 2009-03-05 11:15:52
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Po prawdzie, bardziej meczy niz szkodzi.

    No nie dokonca, CRT jednak wali tymi elektronami i troche promieniuje.
    Moze nie jak lampa roentgenowska, ale jadnak. Niektorzy bardzo zle reaguja
    na migotanie CRT (jak ja na przyklad) i bez 100Hz refresh nie popracuja
    dluzej niz pol godziny. W LCD o ww. problemach nie ma mowy. To oczywiscie
    w kwestii szkodliwosci, zagadnienia inne (co lepsze CRT czy LCD) byly juz
    tu szeroko flejmo... oups, omawiane.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2009-03-05 11:20:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    zwierz internetowy napisał(a):

    > -praca na monitorze CRT z odświeżaniem 85Hz?
    > -praca na LCD w laptopie gdzie odświeżanie wynosi jedynie 60Hz?

    Hmm.... Mam w laptopie kiepską matrycę 14" i obok CRT 19" Eizo. Duzo
    lepiej mi sie pracuje przy CRT.

    Co do szkodliwosci - wydaje mi sie ze szkodliwosc obu rozwiazan jest
    podobna bo szybiej uszkodzisz sobie kregoslup i nadgarstki niz oczu ';)

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 6. Data: 2009-03-05 11:23:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > No nie dokonca, CRT jednak wali tymi elektronami i troche promieniuje.

    Tak, tak, głównie do tylu, wiec po tysiacu lat gapienia sie w taki
    kineskop lykniesz taka dawke promieniowania jaka dostajesz w sposob
    naturalny spacerujac kolo haldy weglowej ;)

    j.

    --
    Dzien DARWINA http://www.dziendarwina.pl

  • 7. Data: 2009-03-05 13:25:20
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 5 Mar 2009 10:38:27 +0100, zwierz internetowy napisał(a):

    > Co jest bardziej szkodliwe dla wzroku i mniej męczy oczy:
    > -praca na monitorze CRT z odświeżaniem 85Hz?
    > -praca na LCD w laptopie gdzie odświeżanie wynosi jedynie 60Hz?

    To zależy. 85Hz na CRT jest dla większości osób wystarczającym
    odświeżaniem, ale co bardziej wrażliwi muszą mieć większe.
    A matryce też mogą migotać, ale nie jest to kwestia odświeżania, a
    migotania świetlówki. Słabe matryce mają też bardzo męczący efekt mienienia
    się (?) - białe tło pod tekstem przybiera różne odcienie tęczy, które się
    ciągle zmieniają.

    --
    GLaF

  • 8. Data: 2009-03-05 13:49:19
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    zwierz internetowy pisze:
    > Co jest bardziej szkodliwe dla wzroku i mniej męczy oczy:
    > -praca na monitorze CRT z odświeżaniem 85Hz?
    > -praca na LCD w laptopie gdzie odświeżanie wynosi jedynie 60Hz?
    Ja pracę na CRT raczej niemiło wspominam. Było niby te 85 hz, ale jakoś
    oczy bardziej bolały. Poza tym na moim wspaniałym CRT było tak, że im
    więcej herców, tym obraz mniej ostry ;) Momentami to już naprawdę
    wolałem 60hz;)
    | TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
    | *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 9. Data: 2009-03-06 22:57:52
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oczy bardziej bolały. Poza tym na moim wspaniałym CRT było tak, że im
    > więcej herców, tym obraz mniej ostry ;) Momentami to już naprawdę wolałem

    Niech zgadne - LG :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2009-03-07 00:19:29