  • 91. Data: 2021-10-07 13:06:46
    Temat: Re: Celma
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    niedziela, 3 października 2021 o 20:26:04 UTC+2 r...@g...com napisał(a):
    > Kupiłem gumówkę Celmy. Była tania, najmniejsza w obwodzie uchwytu,
    > najlżejsza i pewne z z sentymentu i nie najbrzydsza.
    >
    > Czy Celma produkuje w Polsce? Zajrzałem na stronę. Piszą o historii, ale
    > nie o teraźniejszości.
    >
    > https://celma.com.pl/marka/historia
    >

    > Właścicielem jest spółka Z-Power
    > Robiłem sobie nadzieję, że adres na Street VieW ukaże nowoczesne hale
    > produkcyjne.. ale nie
    >

    > Na stronie mają link do używanych elektronarzędzi po regeneracji
    >
    > https://allegro.pl/uzytkownik/Z-Power_Serwis/
    >
    > O co chodzi? Wiem, że to nie Bosch, ale jakieś to żałosne.

> [...]

    Była przystawka oscylacyjna do Celmy, która chyba lepiej pasowała do wytrząsania?
    https://allegrolokalnie.pl/oferta/prxg-92b-przystawk
    a-szlifierka-oscylacyjna-celma

    Teraz takie cuda robią i to podobno nieszkodliwe dla zdrowia, w co raczej trudno
    uwierzyć:
    https://youtu.be/5SuWEqEI9Vk?t=29

  • 92. Data: 2021-10-10 09:59:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 6 Oct 2021 13:42:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Przy wysokich czestotliwosciach uzywa sie tzw licę - czyli
    > przewod/kabel z wielu cienkich,
    > izolowanych drucikow. Wazne, ze wzajemne izolowanych.

    Nie tylko, przecież od 30 lat tak się robi przewody słuchawkowe....

    --
    Marek

  • 93. Data: 2021-10-11 16:58:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Oct 2021 09:59:14 +0200, Marek wrote:

    > Nie tylko, przecież od 30 lat tak się robi przewody słuchawkowe....

    To chyba z innych przyczyn.

    A moze i z tych samych - 22kHz to nie jest malo ...

    J.

  • 94. Data: 2021-10-11 18:56:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > To chyba z innych przyczyn.
    >
    > A moze i z tych samych - 22kHz to nie jest malo ...

    Podchodząc ściśle, sporo wyżej niż 22 kHz. W telefonach teraz na
    wyjściu wzmacniacze klasy D, siekane dość wysoko. Z założeniem
    takimm, że całkowanie ma być mechaniczne w membranie słuchawki.

    --
    Jarek

  • 95. Data: 2021-10-12 20:28:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Oct 2021 18:56:21 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Podchodząc ściśle, sporo wyżej niż 22 kHz. W telefonach teraz na
    > wyjściu wzmacniacze klasy D, siekane dość wysoko. Z założeniem
    > takimm, że całkowanie ma być mechaniczne w membranie słuchawki.

    no to wyzszy opor przewodu chyba pomaga calkowac ?

    J.

  • 96. Data: 2021-10-12 20:51:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > no to wyzszy opor przewodu chyba pomaga calkowac ?

    W całkowaniu *mechanicznym* nie pomoże. Za to powoduje straty elektryczne.
    Z punktu widzenia gospodarowania energią baterii, przyjęta koncepcja jest
    bardzo dobra.

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2021-10-18 14:26:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 11 Oct 2021 16:58:07 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A moze i z tych samych - 22kHz to nie jest malo ...

    Taaa, przyczyna jest jedna, ma się szybko przetrzeć i zewrzeć żebyś
    kupił nowe.

    --
    Marek

  • 98. Data: 2021-10-18 14:38:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2021 14:26:46 +0200, Marek napisał(a):

    > Taaa, przyczyna jest jedna, ma się szybko przetrzeć i zewrzeć żebyś
    > kupił nowe.

    Byc moze, ale na takie zwieranie raczej nie narzekam.

    wiec moze o koszt chodzi - im cieniej, tym taniej, lakier tani,
    powloki na dwoch zylach tez tansze niz 4.

    J.

  • 99. Data: 2021-10-18 20:26:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Byc moze, ale na takie zwieranie raczej nie narzekam.
    >
    > wiec moze o koszt chodzi - im cieniej, tym taniej, lakier tani,
    > powloki na dwoch zylach tez tansze niz 4.

    Jeszcze mi żaden kabelek w słuchawkach, z tych kevlarowo-metalowych,
    nie utracił właściwości kablowniczych. Widać fachowcy od "postarzania"
    słabi. Za to teoretycy przemiotu coraz lepsi, bo wciąż odkrywają nowe
    miejsca, gdzie doszło do Spisku.

    Jarek

    --
    Jeśli myślisz, że wszyscy na świecie działają przeciwko tobie, to
    jest normalne. Manią by było, gdybyś uważał, że działają w zmowie.

  • 100. Data: 2021-10-19 07:55:18
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    > nie utracił właściwości kablowniczych. Widać fachowcy od "postarzania"
    > słabi. Za to teoretycy przemiotu coraz lepsi, bo wciąż odkrywają nowe

    Mi też żaden.
    Może miałeś tańsze wersje, że właściciel sam musi zepsuć po upływie
    gwarancji ;)