  • 11. Data: 2019-06-29 16:57:22
    Temat: Re: Ceny klimatyzacji
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie każdy.

    Z fabryki każdy z taką wyjeżdża, bo tego wymagają regulacje dotyczące
    urządzeń z czynnikiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2019-06-29 17:44:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-29 o 14:42, J.F. pisze:

    > U mnie klima jakos slabo chlodzi, a czynnika bylo prawie pelno.
    > Fachowiec troche dodal, ale nie pomoglo.

    W zasadzie po czym się poznaje, że klima słabo chłodzi?
    Do swojej przyzwyczaiłem się przez lata, że chłodzi tak jak chłodzi
    i nawet jeśli stopniowo jest coraz gorzej, to tego nie zauważam.
    Trzeba chyba usiąść w jakimś innym aucie ze sprawną klimatyzacją,
    żeby poczuć, że mże być inaczej albo przyjąć jakieś założenia ustalające,
    że jest OK albo za słabo.

  • 13. Data: 2019-06-29 18:58:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-29 o 17:44, cef pisze:

    > W zasadzie po czym się poznaje, że klima słabo chłodzi?

    Po wskazaniach termometru wiszącego na nawiewie.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2019-06-29 20:26:24
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.06.2019 o 10:34, Trybun pisze:

    > Konkretnie chodzi  tylko o ceny uzupełnienia czynnika. W jednym
    > warsztacie mechanik liczy sobie 40zł za 100gram czynnika i 30zł za
    > "robociznę", drugi warsztat to sztywna cena - 150zł za całość bez
    > względu na ilość uzupełnianego czynnika. Co wyjdzie taniej? W obydwu
    > autach niewielkie silniki, klimy nadal chłodzą tylko mniej wydajnie, tak
    > że wygląda na to że ubytki czynnika mogą być niewielkie. I może ktoś wie
    > ile czynnika zawiera układ klimatyzacji w aucie z silnikiem 1.6?

    kup sobie butle r134, zegar, zaworek, przelotkę i sam nabijaj. jak
    jesteś ze śląska to Ci nabije (precyzując: udostępnię sprzęt i sprzedam
    gaz) za 50zł od auta
    ToMasz

  • 15. Data: 2019-06-29 20:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > Trzeba chyba usiąść w jakimś innym aucie ze sprawną klimatyzacją,
    > żeby poczuć, że mże być inaczej albo przyjąć jakieś założenia

    Moze zmierzyc temperature wywiewu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 16. Data: 2019-06-29 22:09:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-29 o 18:58, RadoslawF pisze:

    > Po wskazaniach termometru wiszącego na nawiewie.

    I ile ma pokazywać?

  • 17. Data: 2019-06-30 00:04:34
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 29 Jun 2019 16:57:22 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:

    >Z fabryki każdy z taką wyjeżdża, bo tego wymagają regulacje dotyczące
    >urządzeń z czynnikiem.

    Czego wymagają? Owszem, naklejka o typie czynnika czy oleju jest. Ale
    o ilości czynnika nie zawsze.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 18. Data: 2019-06-30 07:44:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-29 o 22:09, cef pisze:

    > I ile ma pokazywać?

    Ogólna zasada - ok. 12 do 16 stopni - jest OK.
    Niżej nie powinno być (za dużo czynnika?), jeśli więcej - za mało
    czynnika. Ale pomiar po dłuższej chwili pracy - aby wystudzić kanał
    nawiewowy. Pomiar na wylocie nawiewu, nie na parowniku.

    Natomiast w różnych samochodach różnie jest z nawiewami - więc powyższe
    to tylko wskazówka.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2019-06-30 07:53:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > "robociznę", drugi warsztat to sztywna cena - 150zł za całość bez
    > względu na ilość uzupełnianego czynnika. Co wyjdzie taniej?

    Poszukać na grouponie i zapłacić 100 zł za uzupełnienie czynnika, serwis
    klimy z odgrzybianiem, oraz wymianę filtra kabinowego.

    Tak zrobiłem 2 tygodnie temu w Poznaniu.

  • 20. Data: 2019-06-30 07:55:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-06-2019 o 13:28, Trybun pisze:

    > No nie wiem czy to tanio. Jakiś miesiąc temu widziałem reklamę że jakiś
    > słupecki warsztat zrobi przegląd i uzupełnienie czynnika za 90zł.
    >
    > Na 100% klimy nie są puste. Straciły tylko trochę na wydajności. Jak to
    > w ogóle jest z tymi ubytkami? Czym tu się sugerować - terminem
    > ostatniego przeglądu czy wydajnością chłodzenia?

    Niczym.
    Wydawało mi się, że moja jakoś gorzej chłodzi i od 3 lat nie była ruszana.
    Ale na 520 g czynnika, ubyło tylko 30, więc praktycznie była pełna.