  • 1. Data: 2020-09-17 18:47:31
    Temat: Chińska sonda oscyloskopowa - wytrzyma 230V czy jednak nie sprawdzać?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Muszę zmierzyć dlaczego na zasilaniu 230V mam składową stałą w pewnym
    miejscu. Zgaduje że w zasilaniu AC uszkodziło jedną połówkę sinusa i mam
    jakaś mieszankę AC+DC. Najprościej podpiąc oscyloskop, ale mam do niego
    pod ręką tylko chińskie, tanie sondy oscyloskopowe. Wkładać w gniazdko
    bez obaw czy jednak zastosować jakiś podzielnik (muszę go wcześniej zeszyć)?

  • 2. Data: 2020-09-17 19:53:57
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 17.09.2020 o 18:47, heby pisze:
> [...]
    > pod ręką tylko chińskie, tanie sondy oscyloskopowe. Wkładać w gniazdko
    > bez obaw czy jednak zastosować jakiś podzielnik (muszę go wcześniej

    Jak masz obawy, to zrób dzielnik z 2 rezystorów i tej sondy nie
    podłączaj. To niska częstotliwość, nie ma żadnej filozofi.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 3. Data: 2020-09-17 21:02:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rk03v5$n9e$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

    > Wkładać w gniazdko bez obaw czy jednak zastosować jakiś podzielnik
    > (muszę go wcześniej zeszyć)?

    dzielnik nie zaszkodzi :)

    --
    Piter

    bez łohma nie wychodź z doma

  • 4. Data: 2020-09-17 21:29:22
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > pod ręką tylko chińskie, tanie sondy oscyloskopowe. Wkładać w gniazdko
    > bez obaw czy jednak zastosować jakiś podzielnik (muszę go wcześniej

    Rzeczywiście podstawowe sondy 1:10 raczej mają niższe napięcie pracy,
    nie wiem jak twoja.
    Ale dużo ważniejszą sprawą jest fakt podłączenia masy oscyloskopu do
    uziemienia, więc nie można podłączać do obwodów połączonych do sieci
    zasilającej 230V bez izolacji galwanicznej.
    EdiM

  • 5. Data: 2020-09-17 21:43:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/09/2020 18:47, heby wrote:
    > pod ręką tylko chińskie, tanie sondy oscyloskopowe. Wkładać w gniazdko
    > bez obaw czy jednak zastosować jakiś podzielnik (muszę go wcześniej
    > zeszyć)?

    Zeszyłem w końcu dzielnik na kilku rezystorach, skoro tak mnie
    straszycie ...

    A co do izolacji galwanicznej, mam na takie okazje dwa trafa
    230->12->230, troche behapowiec by osiwiał, ale ...

  • 6. Data: 2020-09-17 21:53:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-09-17 o 21:43, heby pisze:

    > Zeszyłem w końcu dzielnik na kilku rezystorach, skoro tak mnie
    > straszycie ...
    >
    > A co do izolacji galwanicznej, mam na takie okazje dwa trafa
    > 230->12->230, troche behapowiec by osiwiał, ale ...
    Spokojnie wytrzymują, mierzyłęm nawet przetwornice gdzi piki sięgają
    450V na sondzie do 300V chociaż są i do 600V, na wyższe mam
    wysokonapięciową do 2kV.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-09-17 23:14:29
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 17.09.2020 o 21:43, heby pisze:

    > Zeszyłem w końcu dzielnik na kilku rezystorach, skoro tak mnie
    > straszycie ...
    >
    > A co do izolacji galwanicznej, mam na takie okazje dwa trafa
    > 230->12->230, troche behapowiec by osiwiał, ale ...
    Dwa trafa z izolacją galwaniczną jak najbardziej się nadają,
    każde z nich musi zapewniać separacje galwaniczną więc nie wiem czemu
    ktoś ma siwieć...

    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2020-09-17 23:38:30
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/09/2020 23:14, Jacek R. wrote:
    > Dwa trafa z izolacją galwaniczną jak najbardziej się nadają,
    > każde z nich musi zapewniać separacje galwaniczną więc nie wiem czemu
    > ktoś ma siwieć...

    Już to przerabiałem. "Musi być ciągłośc przewodu PE, proszę Pana, tu
    chodzi o bezpieczeństwo, nie wolno nie podłaczyć przewodu ochronnego". I
    dyskutuj tutaj z człowiekiem o separacji galwanicznej z 3 mm2 miedzi w
    PE jak on nie rozumie nawet cienia istoty problemu, ani jak to działa.