eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2023-01-10 20:02:17
    Temat: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
    Od: "T." <k...@i...pl>

    "Z drugiej strony Polska liczy na paliwa z Niemiec. Nasz kraj ma bowiem
    mniejsze możliwości rafinacji. Dlatego nawet przed wojną zza granicy
    sprowadzaliśmy blisko 30 proc. diesla, a kierunek rosyjski stanowił z
    tego ponad jedną trzecią dostaw.
    Kluczowy jest tutaj olej napędowy, który stanowi ok. 80 proc. paliw
    zużywanych w Polsce. Nasze rafinerie, mimo wzrostu produkcji, nie
    zaspokoją popytu wewnętrznego, który stale rośnie. Przez trzy kwartały
    ubiegłego roku Polska produkowała 10,7 mln ton oleju napędowego. Drogą
    morską realnie jesteśmy w stanie sprowadzić ok. 4,3 mln ton oleju
    napędowego, mimo że teoretyczne możliwości portów to w sumie maksymalnie
    8,8 mln. W tym samym okresie z Niemiec sprowadziliśmy 1,26 mln ton, to o
    połowę więcej niż rok wcześniej. I to waśnie na tę współpracę liczy
    strona polska."

    Podaż zmalała, a popyt pozostał bez zmian, albo nawet większy...

    Reszta artykułu tutaj:
    https://www.money.pl/gielda/ropa-za-paliwa-porozumie
    nie-polski-z-niemcami-sola-w-oku-putina-685410463364
    5984a.html?utm_medium=push&utm_source=pushpushgo&utm
    _campaign=Money-push&utm_content=63bdb261ea5635fd7a7
    298e0

    T.


  • 2. Data: 2023-01-13 06:51:48
    Temat: Re: Chyba dlatego ON jest obecnie droższy od benzyny
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Jan 2023 20:02:17 +0100, T. wrote:
    > "Z drugiej strony Polska liczy na paliwa z Niemiec. Nasz kraj ma bowiem
    > mniejsze możliwości rafinacji. Dlatego nawet przed wojną zza granicy
    > sprowadzaliśmy blisko 30 proc. diesla, a kierunek rosyjski stanowił z
    > tego ponad jedną trzecią dostaw.
    > Kluczowy jest tutaj olej napędowy, który stanowi ok. 80 proc. paliw
    > zużywanych w Polsce. Nasze rafinerie, mimo wzrostu produkcji, nie
    > zaspokoją popytu wewnętrznego, który stale rośnie. Przez trzy kwartały
    > ubiegłego roku Polska produkowała 10,7 mln ton oleju napędowego. Drogą
    > morską realnie jesteśmy w stanie sprowadzić ok. 4,3 mln ton oleju
    > napędowego, mimo że teoretyczne możliwości portów to w sumie maksymalnie
    > 8,8 mln. W tym samym okresie z Niemiec sprowadziliśmy 1,26 mln ton, to o
    > połowę więcej niż rok wcześniej. I to waśnie na tę współpracę liczy
    > strona polska."
    >

    A propos - znow przejezdzalem przez Brzeg i znow - ON u Pieprzyka
    7.30, na Orlenie 7.32

    Co jest w tym Brzegu - jakas baza paliwowa, czy co?

    J.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: