  • 11. Data: 2021-05-21 19:42:25
    Temat: Re: Ciąg dalszy historii: "Adata SU900 znika zIHN5c3RlbXUgLSBrb8WEY3p5IHNpxJk/Ig=
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2021-05-21 o 18:28, pioruns pisze:
    > Niezliczone batalie na eBay ze sprzedawcami elektroniki zagranica mnie
    > tego nauczyly, a jeszcze z Polski to batalie z xkom o wadliwe zasilacze,
    > gdzie xkom zamiast wykonowac rekojmi (czy jak to sie tam nazywa) sklepu,
    > to chcial wykonac gwarancje producenta, po paru miesiach czekania na
    > towar w gwarancji (mimo, ze nie chcialem gwarancji tylko rekojme),
    > zwiekszylem cisnienie na nich publikujac kilka opinii na internecie o
    > ich sklepie, srodki szybko sie znalazly spowrotem na koncie.

    Ten był kupiony w morelach. Ale był wymieniany na starcie od razu na
    inny egzemplarz, bo dostałem taki z wykorzystanym już TBW na poziomie
    1.7TB (zapłacone było za nowy) Naklejki na pudełku nie były naruszone,
    wyglądał na nówkę sztukę.
    Dołączyłem wydruki zrzutów z ekranu odczytów SMART z Crystal Disk Info
    oraz Adata SSD Toolbox. Wymienili od ręki bez szemrania.
    Wymieniony był naprawdę nowy:) Ale się popsuł po dwóch latach jak widać:)

    --
    t0maszek

  • 12. Data: 2021-05-21 21:56:04
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 21/05/2021 18:42, Tomaszek wrote:

> [...]
    > oraz Adata SSD Toolbox. Wymienili od ręki bez szemrania.
    > Wymieniony był naprawdę nowy:) Ale się popsuł po dwóch latach jak widać:)

    Teoria:
    Wtedy dostales refurba z fabryki (bo zaklejony przez ADATA), ale zj**
    sprawe bo bylo widac TBW. A potem dostales znowu refurba, ale juz
    wyzerowali wszystkie dane, TBW tez, nauczyli sie. Rezultat taki sam,
    dysk pada :D

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 13. Data: 2021-05-22 15:34:34
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 21 maj 2021 o 21:56, pioruns pisze:

    > Wtedy dostales refurba z fabryki (bo zaklejony przez ADATA),
    > ale zj** sprawe bo bylo widac TBW. A potem dostales znowu
    > refurba, ale juz wyzerowali wszystkie dane, TBW tez, nauczyli
    > sie. Rezultat taki sam, dysk pada :D

    Z opisu usterki wynika, iż TBW nie był przyczyną padu.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 14. Data: 2021-05-22 17:01:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 21 maj 2021 o 16:51, Tomaszek pisze:

    -------------
    Ograniczyłbym się ~do poniższych informacji:

    - dysk w losowych momentach znika z menadżera urządzeń
    - bywa, że nie jest widoczny podczas uruchamiania komputera

    Tu bym wyjaśnił, gdzie wówczas nie jest widoczny... (w BIOSie?)
    BTW BIOSu -- BIOS może nie widzieć dysku, lecz komputer z tego
    dysku może wystartować, by poprawnie pracować...

    - bywa, że po twardym resecie pojawia się ponownie
    - tak samo źle zachowuje się w dwóch zupełnie różnych
    (zmieniam cały komputer -- razem z dyskowymi przewodami)
    komputerach, w których poprawnie pracuje HDD

    Napisałbym, jaki HDD poprawnie pracuje...

    Może nawet wstawiłbym tam kilka różnych dysków...
    (i napisałbym, jakie poprawnie pracują)

    Zapewne bym wstawił ów SSD obok innego/sprawnego
    i uruchamiłbym system z tego innego/sprawnego...

    Poszukałbym zależności pomiędzy temperaturą dysku i znikaniem.
    - czy zupełnie zimny dysk jest zawsze widoczny w BIOS,
    - czy bywa i tak, że po kilku godzinach odpoczynku nie
    jest widoczny w BIOS
    (jeśli o BIOSie piszesz przy okazji braku widzenia dysku
    podczas uruchamiania komputera)

    Testowałbym różnie, ale niekoniecznie bym o tym napisał
    serwisowi przy okazji zgłaszania usterki -- serwisanci
    też będą testowali... Zapytany -- mógłbym mieć gotowe odpowiedzi...

    -------------

    Najwyraźniej MLC są sprawne... ;)

    -=-

    Skąd wiesz, że nie straciłeś żadnych danych?
    Żadnych ważnych -- OK, ale żadnych w ogóle?...

    -=-

    Pomiędzy 'nie jest widoczny' a 'jest niewidoczny'
    dostrzegam subtelną ;) różnicę:
    - nie widzę go, ale być może jest obecny
    (być może to wina komputera)
    - jest obecny, ale nie widzę go
    (wina komputera)
    dlatego wybrałbym 'nie jest widoczny'...

    Zakładam tutaj, że 'dysku nie ma w komputerze' gdy nie ma sprawnego
    interfejsu_dysku podpiętego do interfejsu_sprawnego _komputera.
    (bez wdawania się w dylematy typu -- ,,czym jest interfejs?''...)

    -=-

    Redundancja jest mile widziana, ale nadmierna ;) redundancja
    w piśmie -- niekoniecznie. (przykładowo: 'losowo', więc nie
    warto dodawać, że ,,niezależnie od intensywności pisania
    lub czytania''...)

    -=-

    Nie wdawaj się w zbyt zawiłe opisy, bo możesz gdzieś chybić,
    czym możesz dać początek sprowadzania Cię na manowce... Dysk
    znienacka znika z dwóch komputerów, z których inne dyski nie
    znikają -- to MUSI wystarczyć...

    Jeśli serwis zażąda dodatkowych informacji -- możesz je dosłać
    m@ilem... Jaki jest sens pisania teraz o SMART, skoro serwis
    będzie miał ów dysk u siebie? Dopiero wówczas warto powoływać
    się na SMART, gdy pojawią się rozbieżności pomiędzy osądem serwisu
    i Twoim... Na razie wygląda to na wyważanie otwartych drzwi...
    (winny tłumaczy się, choć nie jest oskarżany)

    Pokaż, że nie możesz korzystać z dysku i czekaj na reakcję.
    (którą niemal na pewno będzie uznanie Twej racji, jeśli
    dysku nie połamałeś ;) itd...)

    -=-

    Ogólnie Adata wypada (w mych oczętach) blado na tle innych SSD...

    -=-

    Ponieważ niektórzy czytają od dołu:

    - dysk w losowych momentach znika z menadżera urządzeń
    - bywa, że nie jest widoczny w BIOS podczas uruchamiania komputera
[...]

    Zakładam, że BIOS miałeś na swej myśli, pisząc o starcie...
    [bo i cóż innego można ścierką ścierać?...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

    [może jednak moja droga nie da mi zysku?... może trzeba **porządnie
    zmęczyć** przeciwnika nadmiarem liter, by z góry wiedział, że nie
    będzie miał ze mną łatwo?!]

  • 15. Data: 2021-05-22 17:14:16
    Temat: Re: Ciąg dalszy historii: "Adata SU900 znika z systemu - kończy się?"
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 21 maj 2021 o 13:49, Tomaszek pisze:

    > Dysk ma 5 letnią gwarancję, a minęły 2 lata.
    > Oczywiście wiem, że łatwo nie będzie.

    Skoro dysk znika -- musi być łatwo, o ile Adata w ogóle udziela
    gwarancji. Co innego, gdyby zwalniał, grzał się itd...

    > SMART nie zgłasza błędów.

    I co z tego? -- jeszcze lepiej, bo widać, że:
    - nie przegrzałeś (mogłeś grzać w zewnętrznym
    piecu -- na nic zabezpieczenia wewnątrzdyskowe)
    - nie podłączałeś słabym/luźnym przewodem
    - itd...

    > Może się zdarzyć, że za pierwszym razem dysk będzie widoczny.

    Może -- dlatego piszesz o losowym znikaniu...

    > Włączą, zobaczą, że jest OK i odeślą:)))

    Jeśli popracuje ponad 100 godzin poprawnie -- zapewne tak będzie... ;)
    Choć kto wie -- może wówczas zapytają, po ilu godzinach znikał i na
    Twą prośbę zatrzymają do dłuższych testów...

    Może znikanie jest im znane -- i wiedzą, co z tym czynić... ;)

    > Nie lubię i nie kupuję niczego co ma "green" w nazwie. Kojarzy mi się
    > zaraz z pewną współczesną odmianą totalitaryzmu:)

    Co ma 'totalitaryzm' do energooszczędności itp.?

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 16. Data: 2021-05-22 20:05:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 21 maj 2021 o 16:51, Tomaszek pisze:

    > zawartość dysku została przeniesiona na inny nośnik (dysk HDD 3.5 cala

    [zwykle w takich sytuacjach radzą sprawdzenie zasilacza...]

    Dysk SSD chyba zasilasz w całości z 5V, zaś HDD 3.5" zasilasz zarazem
    i z 5V, i z 12V -- może tu jest bies zagrzebany? Może 5V masz za słabe?
    Ale czy aż w dwóch komputerach? Może ten dysk SSD ciągnie zbyt wiele
    energii z 5V?... Może nawet komputery dają tyle, ile trzeba w 5V, ale
    dysk jakoś nadmierne drenuje energetycznie?...

    --

  • 17. Data: 2021-05-23 00:45:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Podeślij mu jakiś -- niechaj testuje 10 lat... ;)

    "ąćęłńóśźż" 60a4956b$0$516$6...@n...neostrada.pl

    : Przenieś wszystko na Samsunga i spróbuj od nowa.

    -----