  • 1. Data: 2021-05-06 13:03:43
    Temat: Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mam urządzenie zasilane z 24V, pobiera maks. 39 watów, a standardowo 10-15 W.
    Markowy producent dołączył chińską cegiełkę 230VAC/24VDC 2A, nawet na naklejce tego
    zasilacza nie dali swojego logo (jest jedynie
    przywieszka na przewodzie, nie wzbudza zaufania).
    Mam UPS napędzany dwoma aku połączonymi w szereg czyli 24V (2x 7Ah) i zastanawiam
    się, jak wyprowadzić z UPS te 24V DC jako
    zasilanie bezprzerwowe urządzenia.
    Na razie to byłoby jedyne urządzenie podłączone do tego UPS, a UPS wielki - dzięki
    podłączeniu bezpośrednio pod 24 V nie trzeba
    byłoby pędzić UPS 7/24 z 230 V, do tego oszczędność energii (po co dwa razy prąd
    przerabiać w tę i we w tę, do tego te prostokąty i
    sinusy) i hałasu (aktywne chłodzenie głośnym wentylatorem).
    Czy wystarczy wyjść z końcówek aku z diodą po drodze (żeby nie było doładowywania aku
    z zewnątrz), czy bardziej to skomplikowane?

  • 2. Data: 2021-05-06 19:09:11
    Temat: Re: Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.05.2021 o 13:03, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Czy wystarczy wyjść z końcówek aku z diodą po drodze (żeby nie było
    > doładowywania aku z zewnątrz), czy bardziej to skomplikowane?

    moim zdaniem - możesz podpiąć kable do akumulatorów tego upsa i
    sprawdzić - nic złego się nie stanie.
    Co może nie wyjść? Nie wiemy jaki to ups. w sensie on z akumulatorów
    może pociągnąć nawet 1 kw, ale ładował je będzie zdecydowanie mniejszą
    mocą. Pytanie jaką.... ale apc1000 na jałowym brał koło 25W, więc
    ładując przynajmniej 2 razy więcej, czyli na Twoje potrzeby powinien
    wystarczyć.
    Natomiast przy braku akumulatorów (mało wyraźnie napisałeś)
    "inteligencja" upsa może różne dziwne rzeczy robić, jeśli wogóle ups
    wystartuje.

    ToMasz

  • 3. Data: 2021-05-06 20:14:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-05-06 o 13:03, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]

    > Czy wystarczy wyjść z końcówek aku z diodą po drodze (żeby nie było
    > doładowywania aku z zewnątrz), czy bardziej to skomplikowane?

    takie se pytania na które trza odpowiedzi
    1. czy nie przeszkadza urządzeniu 28..29V zamiast 24V
    2. czy ten UPS ma układ ładowania akumulatorów zdolny dać co najmniej 1A
    w trybie ciągłym, w co cholernie wątpię (trzeba zasilać urządzenie i
    ładować aku).

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-05-07 22:47:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 May 2021 20:14:29 +0200, Irokez napisał(a):

    > takie se pytania na które trza odpowiedzi
    > 1. czy nie przeszkadza urządzeniu 28..29V zamiast 24V

    LM7924 czy coś podobnego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2021-05-08 07:17:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    www.tripplite.com/smartpro-230v-750va-500w-line-inte
    ractive-sine-wave-ups-tower-snmpwebcard-option-usb-d
    b9-serial~SMX750SLT

    -----

  • 6. Data: 2021-05-08 08:56:07
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-05-08 o 07:17, ąćęłńóśźż pisze:
    > www.tripplite.com/smartpro-230v-750va-500w-line-inte
    ractive-sine-wave-ups-tower-snmpwebcard-option-usb-d
    b9-serial~SMX750SLT

    Nie znam, szybki rzut w googlarkę też nie znajduje schematu aby szybkim
    rzutem oka ocenić jak zrobione jest ładowanie.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2021-05-08 09:10:59
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-05-08 o 08:56, Irokez pisze:
    ractive-sine-wave-ups-tower-snmpwebcard-option-usb-d
    b9-serial~SMX750SLT

    > Nie znam, szybki rzut w googlarkę też nie znajduje schematu aby szybkim
    > rzutem oka ocenić jak zrobione jest ładowanie.

    na przykład GP1272 max charging current to 0,3C, daje max 2A.
    Z parametrów z tabelki tego UPS, 4 godziny naładowania do 90% z poziomu
    typowego rozładowania, daje to prąd ładowania w okolicach 0,1C czyli
    jakieś max 1A.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2021-05-09 17:28:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak najlepiej sprawdzać, czy akumulatory w UPS są jeszcze sprawne?
    Mierzenie czasu rozładowania do zera średnio mi się podoba.

    -----

  • 9. Data: 2021-05-09 19:26:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-05-09 o 17:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak najlepiej sprawdzać, czy akumulatory w UPS są jeszcze sprawne?
    > Mierzenie czasu rozładowania do zera średnio mi się podoba.

    UPS z reguły ma autodiagnostykę. Przynajmniej te z którymi miałem do
    czynienia.
    Jak Twój nie ma, to raczej odpowiedź średnio Ci się spodoba ;)

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2021-05-10 08:20:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>