  • 11. Data: 2020-06-14 21:44:09
    Temat: Re: Cicha śmierć lub cichy moździerz
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.06.2020 o 20:36, 4...@g...com pisze:
    > Na rysunkach był magazynek. Z prawej strony były naboje a z lewej
    > miejsce na łuski. Tam gdzie były łuski była sprężyna pewno po to żeby
    > nie hałasowały. Prosta konstrukcja.

    Proste powiadasz? Zamek cofając się ku tyłowi wyciąga pazurem łuskę i ta
    trafiwszy w jakiś występ wylatuje. To jest proste. Ale ja taką łuskę do
    magazynka załadować? Mnie się to wcale proste tak bardzo nie wydaje.

    > Skomplikowane jest podawanie nabojów w karabinach zasilanych taśma.

    Co w tym skomplikowanego? Zamek odrzucając się do tyłu przesuwa taśme o
    jeden ząb, a wracając wybiera nabój z taśmy i wsuwa go do komory.
    Niewiele bardziej skomplikowane od wyłuskiwania z magazynka. Ale jakbym
    miał tą łuską trafić do jakiejś taśmy, to już dość skomplikowane.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2020-06-15 01:15:18
    Od: 4...@g...com

    Dalej uważam że mechanizm umieszczający łuski w magazynku może być mniej
    skomplikowany od mechanizmu do karabinu pobierającego naboje z taśmy. Oczywiście nie
    ma zakazu żeby ktoś bardzo ambitny zaprojektował mechanizm do umieszczania łusek w
    magazynku taki skomplikowany że by albo nie działał albo działał i był niezwykle
    zawodny. Jeśli zmieścili cały mechanizm w niewielkim urządzeniu do trzymania w ręku
    to żadnych wyrafinowanych cudów w nim nie ma. Fizycznie taki pistolet istnieje bo są
    zdjęcia, film jak strzela.

  • 13. Data: 2020-06-15 10:35:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.06.2020 o 01:15, 4...@g...com pisze:
> [...]
    > trzymania w ręku to żadnych wyrafinowanych cudów w nim nie ma.
    > Fizycznie taki pistolet istnieje bo są zdjęcia, film jak strzela.

    Automaty do ładowania magazynków faktycznie istnieją, ale tam nabój jest
    zimny i przemieszcza się o pewnie dwa rzędy wielkości wolniej, niż w
    chwili strzału łuska. Po prostu chciałbym zobaczyć, jak to zbudowano.
    Nie, to bym wątpił, że się da.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2020-06-15 11:29:35
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > zimny i przemieszcza się o pewnie dwa rzędy wielkości wolniej, niż w
    > chwili strzału łuska. Po prostu chciałbym zobaczyć, jak to zbudowano.

    Czy ktoś próbował zrobić łuskę ze stopu nitinol?
    To stop z pamięcią kształtu.
    Pod wpływem temperatury może się skurczyć jak mieszek i zajmować mało
    miejsca.
    Ewentualnie taka łuska połączona z pociskiem wylatywała by przez lufę.

    WM

  • 15. Data: 2020-06-15 11:51:44
    Od: 4...@g...com

    Po co taka łuska jeśli zrobili amunicję bezłuskową? Kiedyś amunicja bezluskowa
    występowała tylko w największych kalibrach. Do dział okrętowych itp. Teraz jest w
    coraz mniejszych rozmiarach robiona. W czołgach powszednie używa się amunicji
    bezluskowej. Karabiny i pistolety na nią też są. Poza tym temat jest o cichym
    strzelaniu i w nim łuska jest niezbędna. Ciekawy jestem jak widzisz wystrzelenie
    przez lufę łuski razem z pociskiem. Takie rzeczy potrafił baron Munchausen. Wyciagnac
    się samemu za rękę z bagna potrafił. Jak to zrobił? Złapał jedną ręką za drugą i się
    wyciągnął.

  • 16. Data: 2020-06-15 12:24:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.06.2020 o 11:29, WM pisze:

> [...]
    > miejsca.
    > Ewentualnie taka łuska połączona z pociskiem wylatywała by przez lufę.

    Pewnie troch,ę za drogie. Natomiast bywa amunicja bezłuskowa, albo z
    łuską spalającą się przy strzale.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2020-06-15 12:25:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.06.2020 o 11:51, 4...@g...com pisze:
> [...]
    > Munchausen. Wyciagnac się samemu za rękę z bagna potrafił. Jak to
    > zrobił? Złapał jedną ręką za drugą i się wyciągnął.

    Było takie rozwiązanie. Gyrojet się nazywało. Ale nie przyjęło się szerzej.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2020-06-15 13:28:58
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Pewnie troch,ę za drogie. Natomiast bywa amunicja bezłuskowa, albo z
    > łuską spalającą się przy strzale.

    Parę lat temu czytałem o polskim wynalazku szybkostrzelnego karabinka.
    Jeden nabój z wielokrotnie, naprzemiennie umieszczonym prochem i pociskiem.
    Jakoś o nim cicho, czyżby się nie sprawdził?

    WM

  • 19. Data: 2020-06-15 16:04:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.06.2020 o 13:28, WM pisze:

    > Parę lat temu czytałem o polskim wynalazku szybkostrzelnego karabinka.
    > Jeden nabój z wielokrotnie, naprzemiennie umieszczonym prochem i pociskiem.

    Coś bliżej?

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2020-06-15 16:24:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 14.06.2020 o 12:19, WM pisze:
> [...]
    mozdzierze-trafiaja-do-rosyjskich-zolnierzy.html

    >Odnosiłem się do "wyrzucania łusek".

    >Co do moździerza, to o ile wytłumi się strzał, to wytłumienie wybuchu
    >pocisku moim zdaniem nawet Rosjan przekroczy.

    a mnie sie spodobaly pociski z lotkami/strzalkami.
    To chyba tylko jakis swist wydaje przy opadaniu, ciekawe czy da sie
    naddzwiekowe predkosci osiagnac po rozscaleniu ...

    >Przy czym ja o tym, że oni mają coś takiego, to słyszałem już
    >kilkadziesiąt lat temu. Ale nikt nie znał szczegółów. SPECNAZ tego
    >miał
    >używać właśnie do rozwalania lotnisk, magazynów i innych celi
    >powierzchniowych, gdzie nie ma większego znaczenia, w co konkretnie
    >trafisz.

    Kto chce, moze sobie kupic i sprawdzic sam
    http://roe.ru/eng/catalog/land-forces/missile-system
    s-multiple-rocket-launchers-mrl-atgm-systems-and-fie
    ld-artillery-guns/2b25/

    Ale ja wiem - oni specjalnie na eksport robia glosną wersje :-P

    Tam pisza o "silent fragmentation round", i to chyba chodzi o te
    lotkowe pociski ...

    J.