  • 11. Data: 2021-02-08 11:33:50
    Temat: Re: Cięcie styropianu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-02-08 o 11:19, J.F. pisze:

    > Bo wydaje mi sie, ze profesjonalnie to tnie sie drutem, i to tak do
    > czerwonosci rozgrzanym.

    Z mojej pamięci - jak drut zaczynał zmieniać kolor to był już za ciepły
    i nie tylko ciął, ale też rozpuszczał styropian w pewnym promieniu wokół
    siebie. Czyli jak na styropianie miałem z brystolu formę do wycinania i
    przy cięciu się na chwilkę zatrzymałem (choćby aby zmienić chwyt) to
    robiło się w tym miejscu zagłębienie.
    P.G.

  • 12. Data: 2021-02-08 12:59:56
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.02.2021 um 19:15 schrieb Bad Worm:
> [...]
    > docięcia go ładnie do potrzebnych wymiarów. Zwykłe krojenie nożem
    generuje
    > śmieci i daje brzydką krawędź. Myślałem nad zmajstrowaniem czegoś na
    szybko
    > do cięcia na gorąco. Mam pole grzejne z kuchenki elektrycznej o mocy
    1200W,
    > mogę z niego wyciągnąć taśmę oporową (oporność ok. 1 om / 10 cm). Zasilić
    > bym to chciał z transformatora 2x7,5V 2x2,6A. Czy przy założeniu, że
    wezmę
    > około 30 cm tej taśmy to prąd ~2,5A nie będzie za duży do cięcia

    Jako dzieciak zrobiłem sobie wycinarkę z drutu oporowego i ramy piły
    włośnicowej. Jedna strona zaizolowana kartonem, druga przykręcona do
    śruby. Zasilacz regulowany i leciało...

    Waldek

  • 13. Data: 2021-02-08 14:05:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >formę do wycinania i przy cięciu się na chwilkę zatrzymałem (choćby
    >aby zmienić chwyt) to robiło się w tym miejscu zagłębienie.

    Pewnie tak.

    Ale jak maszyna rusza, to nie przystaje i zaglebien nie ma :-)
    https://youtu.be/RL47pqbRQss?t=160

    A jak jest za zimno, to wolno idzie i sie klei
    https://www.youtube.com/watch?v=U7fmUMt50v0
    https://youtu.be/REGn6b2qbmU?t=450

    Tak nawiasem mowiac, to przypomina mi sie amatorska wycinarka CNC do
    styropianu, z dawnych czasow, gdy jeszcze napedy do drukarek 3D nie
    byly takie popularne:
    do konca drutu przymocowane dwie prostopadle linki, nawijane na
    bloczki przez silniki krokowe
    W trzecia strone ciagnie sprezyna lub gumka.

    Idea napedu podobna jak tu
    https://www.youtube.com/watch?v=s-bYf0cly1M

    tylko z drugiej strony drutu trzeba to samo.

    Teraz nie potrafie odszukac ... widac kiepskie bylo.

    J.

  • 14. Data: 2021-02-08 16:33:58
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-02-08 o 09:55, Bad Worm pisze:

    > Miałem na myśli podobną konstrukcję, na kawałku płyty drewnianej :) O
    > sprężynie pamiętam, jakaś się znajdzie w szpargałach. Muszę jeszcze tylko
    > poszukać kostek zaciskowych odpornych na temperaturę.

    Wieszak do ubrań (drewniany), zamiast poprzeczki, drut z prodiża.
    Zasilanie z regulowanego autotransformatora, bo łatwo było uchwycić
    dobrą temp drutu.
    Wycinaliśmy styropianowe literki na akademie. Wielkość liter ograniczona
    przez głębokość wieszaka.
    Szkoła elektroniczna, wiedzieliśmy czym grozi porażenie z
    autoransformatora i gdzie się nie dotykać ;)

    --
    viktorius

  • 15. Data: 2021-02-13 23:03:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Feb 2021 11:33:50 +0100, Piotr Gałka

> [...]
    > siebie. Czyli jak na styropianie miałem z brystolu formę do wycinania i
    > przy cięciu się na chwilkę zatrzymałem (choćby aby zmienić chwyt) to

    Pomijając że taki drut rozgrzany do czerwoności się w końcu przepali. Mam
    gilotynę do styro, przy kładzeniu podłogi w nowym domu to było bezcenne
    urządzenie, szczególnie że musiałem płyty ścinać z grubości o 1-3cm na
    płaszczyźnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2021-02-14 20:16:36
    Od: Swift <p...@g...com>

    Może prościej zamówić, niż wycinać samemu. Jest wiele firm wycinających ze
    spienionych tworzyw sztucznych typu: depron, styropian, epp. Nie korzystałem z tego
    rodzaju usług, ale namiary znajdziesz w sieci bez problemu.