  • 1. Data: 2021-02-07 12:46:10
    Temat: KiCad problem z bibliotekami
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    O co to chodzi, że nie znajduje footprintów, np. Resistor_SMD.pretty
    występuje jako Resistors_SMD.pretty itd.- te nazwy się w którejś wersji
    zmieniły?
    Można oczywiście pozmieniać na piechotę i działa, ale chciałbym
    zrozumieć co się stało i co robię, żeby nie mieć potem problemów.

    --
    Mirek.

  • 2. Data: 2021-02-08 11:25:57
    Temat: Re: KiCad problem z bibliotekami
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-02-07 o 12:46, Mirek pisze:
> [...]
    > Można oczywiście pozmieniać na piechotę i działa, ale chciałbym
    > zrozumieć co się stało i co robię, żeby nie mieć potem problemów.

    To się chyba zmieniło między V4 a V5.
    Wygląda na to, że masz V5 z bibliotekami z V4.
    Jeśli nie odinstalowałeś V4 to może masz jedne i drugie biblioteki, ale
    w tabelach masz stare więc nowy KiCad zagląda do starych bibliotek.

    Na forum KiCada był wielokrotnie poruszany temat jak się przenieść z V4
    do V5. Zapewne jest to też w FAQ.
    Nigdy w to nie wnikałem bo pod V4 miałem tylko jedną płytkę i to z
    błędem więc nie zależało mi na zachowaniu jej po przenosinach.
    Wolałem wywalić V4 doszczętnie i zainstalować V5.

    Wywalenie doszczętnie (pod Windows, innych systemów nie znam) wymaga
    oprócz usunięcia programu usunięcia też ręcznie kartoteki:
    C:\Users\<user>\AppData\Roaming\kicad.
    P.G.

  • 3. Data: 2021-02-08 23:03:32
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 08.02.2021 11:25, Piotr Gałka wrote:

    > Wywalenie doszczętnie (pod Windows, innych systemów nie znam) wymaga
    > oprócz usunięcia programu usunięcia też ręcznie kartoteki:
    > C:\Users\<user>\AppData\Roaming\kicad.

    Dzięki za naprowadzenie. Pod Linuksami też trzeba wywalić
    <home>.config/kicad.
    Stare płytki też działają - konwertuje przy otwarciu na nowe biblioteki.

    --
    Mirek.