  • 81. Data: 2021-04-16 19:03:44
    Temat: Re: Ciekawostka socjologiczno-samochodowa
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/04/2021 17:13, JDX wrote:
    > [...]
    > No ale te rzeczy robi się w każdej spalinówce i niektóre w elektrykach.
    > W dizlu oprócz tego masz do zrobienia dodatkowe czynności
    > serwisowe/utrzymaniowe.

    > Płyn do spryskiwaczy wszędzie trzeba uzupełniać. Nawet w dizlu, bo siki
    > go nie zastąpią. :-)

    To kiedy kupujesz elektryka wolnego od tych wszystkich wad?

  • 82. Data: 2021-04-16 19:05:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/04/2021 14:20, Cavallino wrote:

    > Ale to jak się kupi nieodpowiedni samochód.
    > Jak komuś się spieszy, może od razu kupić Teslę z zasięgiem 600 km.

    > Kaprys taki miałem.
    >
    > HINT: Źle zadałeś pytanie, powinno brzmieć - dlaczego nie kupiłem
    > następnego, tak jak planowałem?
    >
    > ODP: Bo się przestał opłacać gdy państwo i jego koncerny wypięły się na
    > elektromobilność.
    > No to ja też zrobiłem to samo.
    >
    > BTW: Oni już chyba wiedzą że przegięli i próbują to odkręcać, tzn.
    > wprowadzać rabaty na ładowanie i nowe przywileje dla elektryków.
    > Albo tylko ściemniają.

    Czyli nie chodzilo o "nie smrodzenie" tylko darmowy prad. I po co bylo
    to cale pierdolenie o ekologii?

  • 83. Data: 2021-04-16 21:41:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-16 o 11:23, J.F pisze:

    > IMO wiecej. Ale moze teraz lepsze instalacje.
    No nie, czytałem badania i gaz wyraźnie mnie produkuje szczególnie
    aromatycznych kóre się 'czuje' bo akurat NOx więcej a to ze względu na
    wyższą temp w cylindrze.

    > Z tymi dieslami ... wiele halasu bylo, a potem sie okazywalo, ze
    > to ponizej jakies normy euro.
    >
    > Jesli dobrze widze, to Berlin pozwala wjechac Euro 6, a ona obowiazuje
    > od 2014.
    Ja mam zieloną z 4 i napisem berlin i dokument z badań spalin, ale do
    czego to uprawnia to nie wiem tylko podejrzewam że są strefy z
    ograniczonym wjazdem.

    > A ten zakaz w Berlinie to jest na 8 kawalkach ulic, razem 3 km
    >
    > https://www.berlin.de/special/auto-und-motor/nachric
    hten/4947848-2301467-drohende-fahrverbote-was-diesel
    fahrer-wi.html

    > No i pewnie VW TDI mozna wjechac, mimo ze wiadomo, ze nie spelnia :-)
    Ale mają kamery i dostaniesz mandat do domu :)

    > swoja droga - jak oni wyznaczyli te odcinki?
    > Tam maja stacje monitorujace jakosc powietrza ?
    Pewnie tak i już tu było ja taki zakaz dali chyba w Hamburgu i po pewnym
    czasie zrobili
    badania i wyszło że to nic nie dało.

    > Ale nie wolno, to nie wolno - ominie sie przez osiedlowe ulice :-)
    No nie wiem :)
    Mandaty tam mają srogie a jak punktów nazbierasz to przekichane,
    odzyskać tam prawo jazdy to jest prawdziwa droga przez mękę.

    --
    Janusz

  • 84. Data: 2021-04-17 00:13:59
    Od: JDX <j...@o...pl>

    > To kiedy kupujesz elektryka wolnego od tych wszystkich wad?
    Wolnego od wszystkich to się niestety nie da. Ale może wystarczy wolny
    od wad dizli. :-D Za cztery lata?

  • 85. Data: 2021-04-19 07:33:08
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 16.04.2021 16:09, J.F wrote:
    > Ja po miescie mam krotkie trasy, to w zasadzie nagminnie wylaczam.

    Przez wiele lat głównie jeździłem do pracy 7,5 km w jedną stronę. Jak
    się włączyło w drodze do, a miałem zapas (nie pracuję na godziny) to
    dopalałem na parkingu. Jak w drodze do domu to jak piszesz poniżej -
    kółko po osiedlu.

    > A co nalezy zrobic? smrodzic na parkingu, jezdzic w kolko, pojechac na
    > autostrade ?

    Na Autostradę nie wyjeżdżałem w tym celu choć jak mniejszość w tym kraju
    mam aż dwie w bezpośredniej bliskości - południe Gliwic.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 86. Data: 2021-04-19 18:54:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    On 2021-04-16 16:09, J.F wrote:

    >A oleju w skrzyni korbowej nie przybywa tak jak w niektórych BMW z
    >dizlami? :-D

    Ubyc nie chce, a moze nawet i ciut przybywa - trudno zmierzyc
    dokladnie.

    J.