  • 1. Data: 2012-03-11 18:21:39
    Temat: Cienki migomat zasilany MME inwertorem?
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

    Witam Kolegów!

    Mam taki problem. Planowałem kupić niezły migomat 180A
    ale nie mam obecnie środków. W pierwszej kolejności mam
    do naprawienia blacharskiego 3 swoje samochody, 2 mondeo
    i 1 civica... Muszą jeździć a już bardzo się sypią...
    Pomyślałem sobie, że skoro mam spawarkę inwertorową Dedra 200,
    to czy realnym rozwiązaniem byłoby kupić na allegro najnędzniejszy
    migomat za 500zł i prąd spawania brać z Dedry?

    Jak to jest w migomatach? Są inne napięcia podczas spawania niż w MME?
    Dedra ma zgrabnie i płynnie regulowany potencjometrem prąd o zera do 200A...

    Co o tym Koledzy myślą?

    --
    Yozwig

  • 2. Data: 2012-03-11 20:06:29
    Temat: Re: Cienki migomat zasilany MME inwertorem?
    Od: Marcin <1...@w...pl>

    W dniu 11.03.2012 19:21, Yozwig pisze:
> [...]
    > Dedra ma zgrabnie i płynnie regulowany potencjometrem prąd o zera do 200A...

    Nie da rady.
    MMA/TIG ma inna charakterystykę źródła niż MIG.

    pzdr
    Spawalnik

  • 3. Data: 2012-03-11 20:19:31
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie da rady.
    > MMA/TIG ma inna charakterystykę źródła niż MIG.
    >
    > pzdr
    > Spawalnik

    Ale przecież migomat to transformator z prostownikiem
    z elektyrycznego punktu widzenia??? Jakiej tam oczekiwać
    można charakterystyki? A inwertor MME ma stabilizację
    prądu spawania...

    --
    Yozwig

  • 4. Data: 2012-03-11 20:50:56
    Od: Marcin <1...@w...pl>

    W dniu 11.03.2012 21:19, Yozwig pisze:
> [...]
    > z elektyrycznego punktu widzenia??? Jakiej tam oczekiwać
    > można charakterystyki? A inwertor MME ma stabilizację

    Przy spawaniu ręcznym MMA prąd spawania jest ustawiony na stałe (nawet
    mówisz że ze stabilizacją), a napięcie łuku zależy od jego długości.
    Źródło musi mieć w tym przypadku opadającą charakterystykę zewnętrzną U=f(J)

    Przy spawaniu MIG/MAG jest odwrotnie. Na stałe ustawione jest napięcie
    spawania a prąd spawania jest zależny od prędkości podawania drutu
    (zjawisko samoregulacji łuku). W tym przypadku potrzebna jest płaska
    lub lekko wznosząca charakterystyka źródła.

    Urządzenia do spawania obiema metodami można wykonać na transformatorze
    lub inwertorze

  • 5. Data: 2012-03-19 06:48:28
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Jak to jest w migomatach? Są inne napięcia podczas spawania niż w MME?
    > Dedra ma zgrabnie i płynnie regulowany potencjometrem prąd o zera do

    A ja myślę że lepiej byłoby przerobić/ dostosować ten inwerter do metody TIG
    i w ten sposób pospawać to co potrzebujesz. Przy zwykłym inwerterze i
    kontaktowym zapalaniu łuku w TIG będzie się szybciej zużywać elektroda
    wolframowa (droga) ale to i tak chyba lepsze i bardziej realne niż wykonanie
    maga z mma.

  • 6. Data: 2012-03-19 19:30:00
    Od: Padre <P...@n...net>

> [...]
    > i kontaktowym zapalaniu łuku w TIG będzie się szybciej zużywać elektroda
    > wolframowa (droga) ale to i tak chyba lepsze i bardziej realne niż

    Moim skromnym zdaniem praktyka spawanie kiepskim TIGiem bez co najmniej
    ograniczania prądu przy zwarciu i stykowym zajarzeniem jest
    najtrudniejsze a koszt reszty osprzętu ( butla, reduktor, uchwyt TIG,
    elektrody) podobny jak tani MIG. Poza tym przy kiepskim TIGu nauka
    spawania jest zniechęcająca, na pół minuty prób przypada dziesięć minut
    na demontaż i ostrzenie elektrody.

  • 7. Data: 2012-03-19 19:36:07
    Od: Padre <P...@n...net>

    > A ja myślę że lepiej byłoby przerobić/ dostosować ten inwerter do metody
    > TIG i w ten sposób pospawać to co potrzebujesz.

    Autor wątku planuje robić naprawy blacharskie w samochodzie, obawiam się
    że tani inwerter MMA nie utrzyma stabilnego prądu przyspawaniu cienkich
    blach. Bez zajarzania wysokim napięciem elektroda wytrzyma 5 cm spawu.
    Przy takiej pracy ostrze musi być idealne a to się nieco kłóci ze
    stykowym zajarzaniem.

  • 8. Data: 2012-03-26 21:14:01
    Od: "Yozwig" <j...@g...pl>

    Problem niejako pokonał teoretycznie mój sąsiad,
    który spawa zawodowo i dużo...
    Stwierdził, żebym sobie kupił tego najtańszego
    MIGa a martwił się jak padnie, bo do prac w blacharce
    samochodowej może ponoć największy badziew się
    sprawdzić :). A jak mi jednak padnie, to mam podłączyć
    Dedrę 200 i sam się dowiem czy to działa :). On twierdzi,
    że powinno iść jakoś. (Dedra po zajarzeniu ma 18V tylko).

    Może to w sumie i dobre podejście? (Skoro umknęły mi
    środki na wybrany migomat a bryki stoją nietknięte?)

    --
    Yozwig