  • 11. Data: 2009-06-23 19:34:15
    Temat: Re: Co robi led jak się zużywa?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    kk napisało:

    > Ktoś kiedyś wymyślił "czarną żarówkę". Znaczy się taką,
    > że po włączeniu w pokoju robiło się ciemno.

    Chyba ściemniał.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-06-23 19:38:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

    > Koniec końców świecą tylko na czarno.

    A jak dioda duża, to w domieszkowanym półprzewodniku dziury robią się czarne.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2009-06-23 19:43:48
    Od: "kk" <...@...pl>

    > A jak dioda duża, to w domieszkowanym półprzewodniku dziury robią się
    > czarne.

    A stąd już blisko do zimnej fuzji.

  • 14. Data: 2009-06-23 21:14:29
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    T.M.F. wrote:

    > W bardzo ogolnym przypadku to wszystko jest mozliwe. Jednakze wszystkie
    > diody LED jakie widzialem mialy doprowadzona jedna elektrode za pomoca
    > cienkiego drucika, ktory zreszta jest dobrze widoczny. Obstawiam, ze
    > przy zwarciu przy odpowiednio duzym pradzie po prostu wyparuje, ew.
    > wyparuje z efektami. Z kolei jesli dioda jest zabezpieczona jak nalezy
    > rezystorem to zwarcie struktury i w konsekwencji zwiekszony o te 1,5-2V
    > spadek napiecia na rezystorze nic mu nie zrobi.

    Jeszcze jest lepszy efekt: drucik sie spala i pierdut, LED sie rozlatuje.

    Waldek

  • 15. Data: 2009-06-25 01:01:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Adam Dybkowski napisał:

    > Koniec końców świecą tylko na czarno.

    Bo za mało mocy doprowadzonej - daj więcej to choć przez chwilę jeszcze
    zaświecą...

    Praktycznie z dowolnego typu diody idzie zrobić diodę świecącą - ale
    stosunkowo łatwo z diod ostrzowych...

    --
    Darek

  • 16. Data: 2009-07-03 11:32:21
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > A stąd już blisko do zimnej fuzji.

    Ja do zimnej fuzji mam przez kuchię

  • 17. Data: 2009-07-03 19:17:25
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 23 Jun 2009 23:14:29 +0200 Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> napisał:

    >Jeszcze jest lepszy efekt: drucik sie spala i pierdut, LED sie rozlatuje.

    Nic dziwnego - rozgrzewa się do wysokiej temperatury, plastik zaczyna
    się rozkładać, gazować i dioda zostaje rozerwana :-)
    Sam też tak kiedyś załatwiłem kilka LEDów.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 18. Data: 2009-07-03 19:25:25
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 25 Jun 2009 03:01:58 +0200 "Dariusz K. Ładziak"
    <l...@w...pdi.net> napisał:

    >Praktycznie z dowolnego typu diody idzie zrobić diodę świecącą - ale
    >stosunkowo łatwo z diod ostrzowych...

    Mam diody D20-300* Unitry. Jak je zasilić żeby zaświeciły? ;-)

    *) Dane z katalogu: Urrm=2kV If=300A

  • 19. Data: 2009-07-03 20:40:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan __Maciek napisał:

    > Mam diody D20-300* Unitry. Jak je zasilić żeby zaświeciły? ;-)

    Tak jak w tym dowcipie* o dwóch wędkarzach, co to się licytowali,
    który większe rosówy przyniesie ze sobą nad rzekę.

    > *) Dane z katalogu: Urrm=2kV If=300A

    *) Katalog dowcipów powinien być ogólnie znany, więc nie przytaczam
    bez wyraźnej prośby.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2009-07-06 12:22:23
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    __Maciek wrote:

    > Mam diody D20-300* Unitry. Jak je zasilić żeby zaświeciły? ;-)
    >

    > *) Dane z katalogu: Urrm=2kV If=300A

    Trakcja kolejowa??? Jak nie to jeden drucik do linii 400kV, a drugi do
    gleby:D
    "Podobno nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi. To czy jak
    stane na szynach i rekami zlape za druty to pojade jak tramwaj???" ;)

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl

    - alez wodzu, co wodz???