  • 1. Data: 2009-06-20 22:18:28
    Temat: Padł monitor - co jest przyczyną?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Monitor LCD Fujitsu-siemens P19-2

    siedzę sobie jak gdyby nigdy nic a tu nagle zaczyna migotać. Tak jakby
    zwykła świetlówka siadła.
    Pojawiają sie czasem jakiś takie artefakty i inne brudy na monitorze.
    Tam gdzie jest białe, obraz jeśli stabilny jest znacznie ciemniejszy niż
    wokół czarnych obszarów ekranu. zaburzenie ma postać poziomych pasów
    (tak jak na starych monitorach CRT gdzie ciemne paski aplikacji sie
    odznaczają)
    Inny zaobserwowany zły objaw to LED włączonego monitora przygasa bardzo
    mocno tuz po uruchomieniu świetlówki.

    Czy to padła świetlówka czy zasilacz? Zasilacz jest wewnętrzny.
    Jest to na 100% monitor bo sprawdzałem na różnych komputerach, a i tak
    był podłączony tylko pod DVI choć nawet i VGA sprawdziłem.

    Co ciekawe efekt migotania całych pasów monitora był najsilniejszy
    podczas przesuwania obiektów graficznych lub przewijania stron przeglądarki.

  • 2. Data: 2009-06-21 07:19:59
    Temat: Re: Padł monitor - co jest przyczyną?
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jest to na 100% monitor bo sprawdzałem na różnych komputerach, a i tak był
    > podłączony tylko pod DVI choć nawet i VGA sprawdziłem.

    Ostatnio roczny naprawiałem, wszystkie kondki w zasilaczu spuchniete,
    wymiana co do sztuki po kolei.

    Strasznie kiepski model mi sie trafił... mam jeszcze 4 tylko kupione troche
    puźniej, zobaczymy jak te.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2009-06-21 09:38:03
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Irokez pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ostatnio roczny naprawiałem, wszystkie kondki w zasilaczu spuchniete,
    > wymiana co do sztuki po kolei.

    Czyli rozkręcać i szukać przyczyny?
    BO gotowe zasilanie pewnie kosztuje jak zboże? Czy aby na pewno
    zasilanie? Czy może jednak mogła paść świetlówka lub coś innego?

  • 4. Data: 2009-06-21 12:28:23
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    > Czyli rozkręcać i szukać przyczyny?
    > BO gotowe zasilanie pewnie kosztuje jak zboże? Czy aby na pewno zasilanie?
    > Czy może jednak mogła paść świetlówka lub coś innego?

    Tak, świetlówka robi Ci afterakty na obrazie...
    Daj to jakiemus elektronikowi co obejrzy zasilacz, a jak nie to lepiej kup
    nowy, będzie taniej.

    Pozdrofka

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2009-06-21 13:59:07
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Monitor LCD Fujitsu-siemens P19-2
    >
    > siedzę sobie jak gdyby nigdy nic a tu nagle zaczyna migotać. Tak jakby
    > zwykła świetlówka siadła.

    Dostałeś odpowiedzi na innej grupie.

    zyga

  • 6. Data: 2009-06-21 14:09:15
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-21 14:28:23 +0200, "Irokez" <h...@o...pl> said:

    > Tak, świetlówka robi Ci afterakty na obrazie...

    A co to są afterakty? ;))))

    --
    DJ

  • 7. Data: 2009-06-21 14:14:33
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Irokez pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, świetlówka robi Ci afterakty na obrazie...

    > Daj to jakiemus elektronikowi co obejrzy zasilacz, a jak nie to lepiej
    > kup nowy, będzie taniej.

    Wybierze sie do autoryzowanego serwisu producenta bo mam bardzo blisko.

    Jednak Jakie to mogą byc koszta naprawy - w zależności od tego co padło.
    Czy sam zasilacz czy coś jeszcze?
    Nowy monitor tej klasy to drogo zwłaszcza że mamy zalew rynku monitorami TN.