  • 1. Data: 2009-06-20 18:40:21
    Temat: czujnik ruchu i halogen - przeróbka ??
    Od: "mirek dziobiński" <m...@o...pl>

    Witam
    nie jestem elektrykiem więc pytanie może banalne - mam w ogrodzie halogen z
    czujnikiem ruchu (taki zwykły z marketu...) ale czasem potrzeba żeby halogen
    świecił się cały czas, czy można dopiąć bezpośrednio do halogena drugi obwód
    (2 przewody z 220V z wyłącznikiem) tak by można było pstryknięciem zaświecić
    na cały czas?? czy nie popsuje to układu czujnika ruchu ??
    pozdrawiam mirek d.

  • 2. Data: 2009-06-20 19:05:06
    Temat: Re: czujnik ruchu i halogen - przeróbka ??
    Od: "Mirek" <m...@w...wp.pl>

    Użytkownik "mirek dziobiński" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaświecić
    > na cały czas?? czy nie popsuje to układu czujnika ruchu ??

    chyba nie trzeba przerabiac. powinien mieć funkcję ciągłego świecenia po
    podwójnym przełączeniu włącznikiem. Zajżyj do instrukcji. U mnie halogen z
    supermarketu tak ma.

  • 3. Data: 2009-06-20 19:09:07
    Od: "Zibias" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaświecić
    > na cały czas?? czy nie popsuje to układu czujnika ruchu ??

    Oczywiście, że można, ale trzeba to zrobić z głową. Raczej nie polecam
    podpinania równolegle
    drugiego kabla zasilającego, bo jest szansa, że na pierwszym kablu, na
    wtyczce pojawi
    się napięcie sieci. Z drugiej strony jak wsadzisz dwie wtyczki na raz, to
    masz sporą szansę
    zrobić "bum". Ja bym radził wyprowadzić kabelek i założyć na nim
    przełącznik, coś takiego
    jak do lampki nocnej, ale zabezpieczony przed warunkami zewnętrznymi.
    Kabelkiem trzeba "obejść"
    czujkę ruchu. Tak na odległość to ciężko powiedzieć, który z którym
    kabelkiem połączyć,
    to tak jak w filmach grozy, czerwony z niebieskim, albo na odwrót ;-). Jak
    masz jakiegoś
    znajomego elektryka, to go poproś.

    Zbyszek

  • 4. Data: 2009-06-20 20:23:57
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Mirek <m...@w...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > podwójnym przełączeniu włącznikiem. Zajżyj do instrukcji. U mnie halogen z

    Potwierdzam, moja domowa czujka tak działa.
    Trzeba, najlepiej po wyłączeniu zasilania na pół minuty, by 'zresetować",
    WŁĄCZYĆ, w ciągu kilku sekund WYŁĄCZYĆ i po sekundzie WŁĄCZYĆ.
    Po takim cyklu ON-OFF-ON świeci ciągle przez ok 6 godzin.

  • 5. Data: 2009-06-21 08:40:29
    Od: m...@o...pl

    Dzięki Wszystkim
    z odpowiedź trzeba pomyśleć obejrzeć i działać... :)

    pozdrawiam
    mirek