  • 1. Data: 2009-06-20 21:35:34
    Temat: STM32 - nie działa I2S ?
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    Witajcie.

    Mam sobie STM32F103VCT6. Zachciało mi się zrobić układ, w którym interfejs
    audio mikrokontrolera będzie pracował w trybie:
    slave transmitter,
    packet frame 32-bit,
    data format 16-bit (extended) lub 24-bit,
    right justified.

    Niestety paczki danych wyjściowych wpadają losowo w stosunku do sygnału word
    select za każdym uruchomieniem programu lub chwilowego zaniku bitclock. Bity
    danych trzymają się jedynie zegara. Wygląda to tak, jakby interfejs SPI/I2S
    olewał sygnał WS tylko odliczał sobie takty zegara (po 32 cykle). Tak samo
    jest dla SPI2 jak i SPI3. Master transmitter działa jak powinien.

    Czy ktoś przerabiał ten temat? Nie wiem, czy coś źle konfiguruję, czy procek
    zwalony, a może kompilator. Opierałem się o przykłady z ST.

    Oto kawałki konfigurujące sam interfejs. Jeśli ktoś chce mogę podesłać cały
    kod testowy. Używam pakietu Raisonance v.7.

    main()
    GPIO_Configuration();
    /* INICJALIZACJA I2S */
    I2S_InitStructure.I2S_Standard = I2S_Standard_LSB; // right justified
    I2S_InitStructure.I2S_DataFormat = I2S_DataFormat_16bextended; //16-bit
    in 32-bit packets
    I2S_InitStructure.I2S_MCLKOutput = I2S_MCLKOutput_Disable;
    I2S_InitStructure.I2S_AudioFreq = I2S_AudioFreq_48k;
    I2S_InitStructure.I2S_CPOL = I2S_CPOL_Low;

    /* I2S2 configuration */
    I2S_InitStructure.I2S_Mode = I2S_Mode_MasterTx;
    I2S_Init(SPI2, &I2S_InitStructure);

    /* I2S3 configuration */
    I2S_InitStructure.I2S_Mode = I2S_Mode_SlaveTx;
    I2S_Init(SPI3, &I2S_InitStructure);

    /* Enable the I2S2 RxNE interrupt */
    SPI_I2S_ITConfig(SPI2, SPI_I2S_IT_TXE, ENABLE);

    /* Enable the I2S3 RxNE interrupt */
    SPI_I2S_ITConfig(SPI3, SPI_I2S_IT_TXE, ENABLE);

    /* Enable the I2S2 */
    I2S_Cmd(SPI2, ENABLE);

    /* Enable the I2S3 */
    I2S_Cmd(SPI3, ENABLE);

    while(1);

    void GPIO_Configuration(void)
    /* INICJALIZACJA GPIO */
    /* Disable the JTAG interface and enable the SWJ interface */
    GPIO_PinRemapConfig(GPIO_Remap_SWJ_JTAGDisable, ENABLE);

    /* Configure SPI2 pins: CK, WS and SD ---------------------------------*/
    GPIO_InitStructure.GPIO_Pin = GPIO_Pin_12 | GPIO_Pin_13 | GPIO_Pin_15;
    GPIO_InitStructure.GPIO_Speed = GPIO_Speed_50MHz;
    GPIO_InitStructure.GPIO_Mode = GPIO_Mode_AF_PP;
    GPIO_Init(GPIOB, &GPIO_InitStructure);

    /* Configure SPI3 pins: CK and SD ------------------------------------*/
    GPIO_InitStructure.GPIO_Pin = GPIO_Pin_5;
    GPIO_Init(GPIOB, &GPIO_InitStructure);

    GPIO_InitStructure.GPIO_Pin = GPIO_Pin_3; // CK - wejście
    na 'siłę'
    GPIO_InitStructure.GPIO_Mode = GPIO_Mode_IPU;
    GPIO_Init(GPIOB, &GPIO_InitStructure);

    GPIO_InitStructure.GPIO_Pin = GPIO_Pin_15; // WS - wejście
    na 'siłę'
    GPIO_InitStructure.GPIO_Mode = GPIO_Mode_IPU;
    GPIO_Init(GPIOA, &GPIO_InitStructure);

    Michał