  • 1. Data: 2021-12-11 19:31:25
    Temat: Co zamiast HD 8570 low profile
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Zmiana karty w komputerze z okolicy SFF, więc low profile.

    Obecnie siedzi tam HD 8570.

    Czy w granicy 500zł mam jakieś możliwości, jesli chodzi o podniesienie
    framerate? Powiedzmy, że własciciel komputera byłby wdzięczy na 2-3x
    więcej klatek "tak ogólnie".

    Tak się leniwie rozglądam i jakoś tak ... nie widzę :/ Celowałem w
    okolice 1030 albo nawet 1050, ale lowprofile praktycznie to
    uniemozliwia. Radeon R5 jest chyba zbliżonej wydajnosci, do tej karty
    HD. R7 200 jest lowprofile, ale on też niczym się nie rózni, jeśli
    chodzi o wydajność.

    Chcę na razie uniknąc wymiany obudowy na "normalną" bo niestety wymaga
    to równiez wymiany płyty głównej (komputer to Dell, z niewymiarowymi
    podzespołami). Jesli nie będzie wyjścia, to trudno, ale może przeoczyłem
    jakąs opcję.

  • 2. Data: 2021-12-11 21:37:21
    Temat: Re: Co zamiast HD 8570 low profile
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 11 Dec 2021 19:31:25 +0100
    doszła do mnie wiadomość <sp2qq3$47q$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :
> [...]
    >to równiez wymiany płyty głównej (komputer to Dell, z niewymiarowymi
    >podzespołami). Jesli nie będzie wyjścia, to trudno, ale może przeoczyłem

    Nie wiem, do jakich to ma być gier(VRam może być wązkim gardłem).
    Ja osobiście bym nie brał karty, która ma <4GiB VRam(omijać karty z
    DDR3).

    Jest sporo kart low profile, zarówno 1030 jak i 1050 TI, ale te
    ceny...
    Tu przykład z ramole.net(4GiB):
    https://www.morele.net/kategoria/karty-graficzne-12/
    ,,,,,,,p,0,,,,8144O434570/1/?q=low%20profile
    No i trochę kart z 2GiB:
    https://www.morele.net/kategoria/karty-graficzne-12/
    ,,,,,,,p,0,,,,8144O360595/1/?q=low%20profile

    Jednak GT 1030 to raczej nie da 3x wzrostu wydajności.
    https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GT-1030
    -vs-AMD-Radeon-HD-8570/m283726vsm9843
    RX 550 też nie da >2x wydajności, a cenę ma z dupy, prędzej RX 560,
    ale cenę może mieć z odbytu diabła.

  • 3. Data: 2021-12-11 22:11:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/12/2021 21:37, a...@p...com wrote:
    > Nie wiem, do jakich to ma być gier(VRam może być wązkim gardłem).

    Relatywnie prostych, nikt na tym nie będzie odpalał Cyberpunka.

    > ale cenę może mieć z odbytu diabła.

    Tak też widzę i pewnie skończy się na wymienia płyty na normalną +
    obudowa. Szukuję się na taki scenariusz.

  • 4. Data: 2021-12-12 10:43:22
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 11-12-2021 o 19:31, heby pisze:
> [...]
    > więcej klatek "tak ogólnie".
    >
    > Tak się leniwie rozglądam i jakoś tak ... nie widzę :/ Celowałem w

    1030 bedzie dwa razy szybsza:
    https://www.ceneo.pl/63492239

    miab

  • 5. Data: 2021-12-13 16:35:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 11.12.2021 o 22:11, heby pisze:

    > Relatywnie prostych, nikt na tym nie będzie odpalał Cyberpunka.

    > Tak też widzę i pewnie skończy się na wymienia płyty na normalną +
    > obudowa. Szukuję się na taki scenariusz.

    Przy obecnych cenach kart graficznych sprawa jest nieopłacalna raczej.
    Do netu to powinno działac a grom i tak nie pomoże.

  • 6. Data: 2021-12-14 11:51:11
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Sat, 11 Dec 2021 19:31:25
    From: heby
> [...]

    > to równiez wymiany płyty głównej (komputer to Dell, z niewymiarowymi
    > podzespołami). Jesli nie będzie wyjścia, to trudno, ale może przeoczyłem

    Podaj jeszcze, który dokładnie Dell, bo może mieć ograniczenie
    maksymalnej mocy pobieranej ze złącza, no i szerokości szyny PCIe.
    Z AMD to pewnie RX550X, ale w budżecie się nie mieści. Mocniejszych
    low-profile nie widziałem.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 7. Data: 2021-12-14 21:49:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/12/2021 11:51, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
    > Podaj jeszcze, który dokładnie Dell

    Optiplex 3020.

  • 8. Data: 2021-12-22 15:32:54
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>