  • 1. Data: 2021-12-02 20:09:59
    Temat: Smart TV do starego TV
    Od: wowa <w...@g...pl>

    Dzień dobry
    Potrzebuję do starego TV (tak , kineskop :) dołożyć trochę
    nowoczesności. Minimum to odtwarzanie płyt i połączenie z ethernetem.
    TV ma tylko wejścia EURO (SCART). Do tej pory był jakiś komputer ale
    połączenie przez wejście composit. Jakość sygnału dość beznadziejna. I
    teraz dwa pytania:
    Czy są dostępne karty graficzne z wyjściem component lub RGB?
    Czy któraś z konsoli do gier nada się do tego celu? Która?
    Wiem o istnieniu śmietników ale są pilniejsze wydatki.
    Wojtek

  • 2. Data: 2021-12-02 20:24:09
    Temat: Re: Smart TV do starego TV
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/12/2021 20:09, wowa wrote:
    > Czy są dostępne karty graficzne z wyjściem component lub RGB?

    Są dostepne tanie "przelotki" na Composite, z HDMI.

    https://allegro.pl/listing?string=hdmi2av

    > Czy któraś z konsoli do gier nada się do tego celu?

    "Połaczenie z ethernetem" może oznaczać, że chcesz przeglądać strony, a
    to na konsoli jest tragedia. Kup AndroidBoxa, nawet jakiegoś wiekowego,
    używkę za 100zł. Za pomocą tamtej przelotki uda sie rzucić obraz na
    composite.

    Przy czym ogladania stron na TV po composite to raczej rzecz niewykonalna.

  • 3. Data: 2021-12-02 23:54:34
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.12.2021 o 20:09, wowa pisze:
    > Dzień dobry
    > Potrzebuję do starego TV (tak , kineskop :) dołożyć trochę
    > nowoczesności. Minimum to odtwarzanie płyt
    odtwarzacz płyt z wyjściem euro

    > i połączenie z ethernetem.
    po co? od odpowiedzi na to pytanie zależy moc obliczeniowa sugerowanego
    urządzania.

    > Do tej pory był jakiś komputer ale
    > połączenie przez wejście composit. Jakość sygnału dość beznadziejna. I
    to najtańsze wyjście. stary laptop

    > teraz dwa pytania:
    > Czy są dostępne karty graficzne z wyjściem component lub RGB?
    > Czy któraś z konsoli do gier nada się do tego celu? Która?
    Playstation2 + guncon
    > Wiem o istnieniu śmietników ale są pilniejsze wydatki.
    Tego nie rozumiem. Ja ze śmietnika wyciągnąłem monitor przemysłowy 42
    LCD cale. JAk się nie brzydzisz - szukaj.
    > Wojtek

    Teraz napiszę to czego nie chcesz słyszeć/czytać. nic mądrego nie
    zrobisz. są przelotki z hdmi (czyli współczesny komp) na każde
    gniazdo/kabel który chcesz. ja mam hdmi puszczone na rzutnik 800x600.
    jak przez przypadek (ten sam obraz na monitorze i na rzutniku) daje 1920
    punktów na rzutnik - to nic za cholere nie przeczytasz. Albo wiesz co
    masz naklikać, albo trzeba ustawić dwa osobne monitory. tyle ze na 800p
    trudno jest obsługiwać internet. rozsądne wyjście to przygotowanie okna
    na monitorze i "przetarganie" go na ekran rzutnika, potem full screen i
    można oglądać. tylko i wyłącznie oglądać, na serio 800 punktów w
    poziomie to za mało do absolutnie czegokolwiek na nowych stronach www. A
    teraz pomyśl że Ty nawet 640p w poziomie nie będziesz miał.
    Sensownie - laptop z (linuksem i) wyjściem tv. myślę że w 100zł się
    zmieścisz. Albo "pudełka" typu smart tv, ale może Cię szlag trafić jak
    zobaczysz jak to wolno działa. Jeśli oczywiście mówimy o tanich.

    jeszcze inne rozwiązanie. może poszukaj mira cast, google cast i
    odpowiednią przelotkę na chinche/euro? Wtedy telefon będzie ogarniał
    obliczenia, a "cast" będzie wyświetlał.

    ToMasz

  • 4. Data: 2021-12-03 04:26:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-02, wowa <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    > teraz dwa pytania:
    > Czy są dostępne karty graficzne z wyjściem component lub RGB?

    Były, ale nie ma co cudować bo są konwertery VGA do component.

    > Czy któraś z konsoli do gier nada się do tego celu? Która?
    > Wiem o istnieniu śmietników ale są pilniejsze wydatki.

    Poszukaj jakiś starszych (używanych) odtwarzaczy DVD, a jeszcze lepiej
    BD. Kiedyś "component" było popularne a RJ45 też się zdarzało.

    A jak nie znajdziesz z component to dowolny współczesny z hdmi i
    konwerter.

    Również: sporo odtwarzaczy multimedialnych (media player'ów) miała component,
    sieć i akceptowała podłączenie napędu optycznego przez USB.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-12-03 11:38:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sporo lapków miało wyjście S-VHS (czy S-Video jak tam się to nazywało - np. HP
    Compaq), wyzwaniem może być znalezienie kabelka z
    wtyczką z odpowiednimi pinami.
    Lepsze rozwiązanie to nowoczesny tuner TV z ethernetem i udostępnianie mu plików
    multimedialnych z kompa/NAS po DLNA.

    -----

  • 6. Data: 2021-12-05 13:48:34
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > odtwarzacz płyt z wyjściem euro

    > po co? od odpowiedzi na to pytanie zależy moc obliczeniowa sugerowanego
    > urządzania.

    Proste, do oglądania filmów z internetów. Czasem coś zobaczyć bez
    uruchamiania komputera.

    > Playstation2 + guncon
    Guncon to pistolet do gier, po co on? Bez tego konsola nie wystartuje?

    > Tego nie rozumiem. Ja ze śmietnika wyciągnąłem monitor przemysłowy 42 LCD
    > cale. JAk się nie brzydzisz - szukaj.
    W sensie żeby wynieść TV do śmietnika :)

> [...]
    > przelotkę na chinche/euro? Wtedy telefon będzie ogarniał obliczenia, a "cast"
    To, to wiem. Szukam prostego i taniego rozwiązania na czas do wymiany
    TV. Albo pozostanę przy s-video albo sprawdzę taką przejściówkę
    HDMI-SCART.
    Wojtek

  • 7. Data: 2021-12-05 17:11:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2021 13:48:34 +0100, wowa napisał(a):

    > Proste, do oglądania filmów z internetów. Czasem coś zobaczyć bez
    > uruchamiania komputera.

    Co? Oglądać coś w rozdziałce 600x800?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2021-12-05 19:01:10
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Co? Oglądać coś w rozdziałce 600x800?

    A jak inaczej wybrać coś do oglądania? Da się choć dalekie od komfortu.
    Dlatego chciałem lepszą jakość obrazu.
    Wojtek

  • 9. Data: 2021-12-05 19:13:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/12/2021 19:01, wowa wrote:
    > Dlatego chciałem lepszą jakość obrazu.

    Dlatego nie możez tego podpinać pod telewizor PAL. One mają jeszcze
    gorzej, bo ledwie 720 punktów w poziomie. Chcesz na tym coś czytać? Oczu
    nie szkoda?

  • 10. Data: 2021-12-05 19:38:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > teraz dwa pytania:
    > Czy są dostępne karty graficzne z wyjściem component lub RGB?

    Są, mam w łapach właśnie Asus EAX 1300Pro Silent z TV-OUT (Radeon X1300Pro).
    Szkoda że nie ma TV-IN, zgrałbym z VHS'a materiał puki jeszcze coś
    widać, taśma z '88 roku.

    --
    Irokez