  • 1. Data: 2021-11-26 21:26:45
    Temat: Jaki niedrogi AP na ścianę?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    Mieszkanie 2 poziomowe.
    Na parterze modem dostawcy, na piętrze szczątkowe ilości kresek zasięgu.
    Nie mam dziur aby przeprowadzić kabel w pionie, a wychodzenie przez
    elewację na zewnątrz robionymi dziurami w tym wszystkim styropianowym a
    potem powrót tą samą drogą trochę bezsensowny.

    Jest możliwość pójść do schodów, wyjść pionowo i tam powiesić jakiś AP.
    Teoretycznie Ubiquiti UAP AC Lite za 5 stów ale trochę dużo kasy i
    bardzo głośno bzyczy podczas pracy co go dyskwalifikuje.

    Może coś innego B/G/N/AC 2,4/5GHz, co się da zasilić za pomocą injectora
    POE i nie będzie kanciatym brzydkim pająkowym routerem z antenami? Tak
    patrzyłem na TL-WR902AC ale nie mam tam jak 5V USB na ścianie.

    Zdrówko.

    ps. nie chcę żadnego extendera w gniazdka itp. bo to tylko leczenie syfa
    pudrem, placebo, homeopatia, Kaszpirowki, tarot, cyganka, monety w
    studnię, itp. skuteczność działania.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2021-11-26 21:40:11
    Temat: Re: Jaki niedrogi AP na ścianę?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.11.2021 o 21:26, Irokez pisze:
    > Może coś innego B/G/N/AC 2,4/5GHz, co się da zasilić za pomocą injectora
    > POE i nie będzie kanciatym brzydkim pająkowym routerem z antenami? Tak
    > patrzyłem na TL-WR902AC ale nie mam tam jak 5V USB na ścianie.

    mikrotik hap ac2

    > ps. nie chcę żadnego extendera w gniazdka itp. bo to tylko leczenie syfa
    > pudrem, placebo, homeopatia, Kaszpirowki, tarot, cyganka, monety w
    > studnię, itp. skuteczność działania.

    u mnie extendery działają znakomicie, ale trzeba pamiętać że je się instaluje tam
    gdzie
    jeszcze jest dobry zasięg

  • 3. Data: 2021-11-26 21:48:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 26.11.2021 o 21:40, m4rkiz pisze:

    > mikrotik hap ac2

    jeśli MikroTik to nie lepiej cAP ac?

    > u mnie extendery działają znakomicie, ale trzeba pamiętać że je się
    > instaluje tam gdzie jeszcze jest dobry zasięg

    W poziomie.
    Jak mam przejść między piętrami to nie zdaje egzaminu bo trzeba by
    extender do ekstendera dawać w pionie a potem znowu w poziomie.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-11-26 23:42:58
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > ps. nie chcę żadnego extendera w gniazdka itp. bo to tylko leczenie syfa
    > pudrem, placebo, homeopatia, Kaszpirowki, tarot, cyganka, monety w

    Może jakiś PowerLine z WiFi?

  • 5. Data: 2021-11-27 00:13:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Nov 2021 21:26:45 +0100, Irokez napisał(a):

> [...]
    >
    > ps. nie chcę żadnego extendera w gniazdka itp. bo to tylko leczenie syfa
    > pudrem, placebo, homeopatia, Kaszpirowki, tarot, cyganka, monety w

    Z używek mogę polecić Draytek VigorAP 800

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2021-11-27 01:31:45
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-26 o 21:26, Irokez pisze:
> [...]
    > elewację na zewnątrz robionymi dziurami w tym wszystkim styropianowym a
    > potem powrót tą samą drogą trochę bezsensowny.

    Mnie facet z UPC chciał postawić router UPC (za nieduże pieniądze) do
    drugiego starszego telewizora w drugom pokoju, żeby oglądać normalnie
    wszystkie programy. Odzwyczaiłam się od telewizora z ekranem 22 calowym
    , więc powiedziałam panu, że to bez sensu. Telewizor ładny to tylko tak
    sobie stoi :-) Nawet tego ładnego telewizora nie sprzedaję, bo nikt nie
    kupi.
    Na dodatek wkrótce znowu podobno ludzie będa musieli kupować nowe
    telewizory, bo mają nam Polakom wtrynić nowe częstotliwości...ale myślę,
    że UPC będzie miało na to sposób, żeby nowych telewizorów nie kupować.

    --
    animka

  • 7. Data: 2021-11-27 19:14:51
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.11.2021 o 21:48, Irokez pisze:
    > nie lepiej cAP ac

    chyba jeden pies, ja mam kilka hap ac2 bo bardziej uniwersalne, koncepcja mi się już
    zmieniła parę razy a sprzęt został ten sam

    chociaż powoli trzeba by patrzeć w kierunku sprzętu z interfejsami 2,5Gbps

  • 8. Data: 2021-11-28 15:05:29
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 27.11.2021 o 19:14, m4rkiz pisze:

    > chyba jeden pies, ja mam kilka hap ac2 bo bardziej uniwersalne,
    > koncepcja mi się już zmieniła parę razy a sprzęt został ten sam
    >
    > chociaż powoli trzeba by patrzeć w kierunku sprzętu z interfejsami 2,5Gbps

    Kupiłem cAP ac. Ma być na ścianie nad schodami krętymi z salonu do góry
    i zasilać piętro więc kwestia estetyki gra znaczenie. Zwłaszcza że
    prędzej router zmienię niż te ufo.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2021-11-29 22:17:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 61a14305$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > Teoretycznie Ubiquiti UAP AC Lite za 5 stów ale trochę dużo kasy i

    Moim zdaniem niedrogi to 5 dych, nie 5 stów, ale czy łatwo znaleźć AC za
    5 dych?... ;) AC nie jest równe AC. ;) (są różne możliwości w ramach AC)

    --

  • 10. Data: 2021-12-13 02:35:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]

    > ps. nie chcę żadnego extendera w gniazdka itp. bo to tylko leczenie syfa
    > pudrem, placebo, homeopatia, Kaszpirowki, tarot, cyganka, monety w

    U mnie jest Netgear WAC540 i nie ma powodu do narzekań,
    W zestawie nie ma zasilacza, ale mam na dole switcha z PoE.
    Aby dział w pełni - wszystkie 3 radia - potrzebne jest zasilanie PoE+.
    Na "zwykłym" PoE działają tylko dwa radia, ale i tak na warunki domowe
    jest super.