  • 71. Data: 2022-10-11 07:46:47
    Temat: Re: "Coraz więcej pieszych ginie na przejściach, a nowe prawo miało ich ratować"
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-października-2022 o 19:21, Shrek pisze:
    > Zabawne jest to, że jak wcześniej w takiej sytuacji byli piesi to
    > kierownicy uważali to za dobre i chwalebne;)

    Uważasz prawa fizyki za zabawne?

  • 72. Data: 2022-10-15 12:58:54
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.10.2022 o 19:22, Janusz pisze:

    > Jasne, zostali przekupieni

    Żeby nie chodzić na wybory? :-) Przez kogo?

    > a teraz wielki płacz bo sie obudzili z ręką w
    > nocniku, no faktycznie nie mylili się, podobnie świat się nie mylił z
    > putkiem że to światły i nowoczesny przywódca, właśnie się budzą z ręką ...

    No widzisz, i tak o państwie polskim też można myśleć.

  • 73. Data: 2022-10-15 20:24:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-10-15 o 12:58, ii pisze:

    > Żeby nie chodzić na wybory? :-) Przez kogo?

    > No widzisz, i tak o państwie polskim też można myśleć.
    No można, cieszy cię to? bo mnie nie.

    --
    Janusz

  • 74. Data: 2022-10-16 09:59:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2022 o 07:46, _Master_ pisze:

    > Uważasz prawa fizyki za zabawne?

    Uważasz, że tiry powinny mieć nadpierwszestwo? Nie bądź pan głomp -
    fizyki nie oszukasz!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2022-10-18 07:05:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 12:05, r...@k...pl pisze:

    > https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -coraz-wiecej-pieszych-ginie-na-przejsciach-a-nowe-p
    rawo-mial,nId,6316112

    A sprawdził ktoś jak wypada porównanie 2019 rok do 2022? Bo coś mi się
    wydaje, że wystarczy z powrotem wprowadzić kowit i liczba zabitych na
    przejściach spadnie. BTW - jak wygląda porównanie statystyk poza
    przejściami?
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 76. Data: 2022-10-18 18:23:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 11.10.2022 o 06:48, Budzik pisze:

    > Ktos to ładnie podsumował: po zmianie przepisów piesi maja łatwiej ale
    > juz niekoniecznie bezpieczniej.

    Łatwiej? No może zakaz patrzenia w telefon jest pewnym ułatwieniem. ;)
    Ale czy na pewno dzięki temu nie jest choćby odrobinkę bezpieczniej?
    Wydaje mi się, że jednak przynajmniej trochę wpływa to na
    bezpieczniejsze przejście przez jezdnię.

    --
    -
    Akarm

  • 77. Data: 2022-10-23 15:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

> [...]
    > odrobinkę bezpieczniej? Wydaje mi się, że jednak przynajmniej
    > trochę wpływa to na bezpieczniejsze przejście przez jezdnię.

    Latwiej, bo podchodza do przejscia i w 95% przypadków samochody sie
    zatrzymuja.
    Niestety chociaz w wiekszosci przypadków wszystko zadziała ok, to w
    jakims procenciku nie zadziała. Nigdy bym nie wszedł przed samochodów,
    nawet majac pierwszenstwo, nie widzac ze ten samochod rzeczywisscie
    zwalnia. A ludzie tak robia bedac przekonanymi o swoim pierwszenstwie.
    No i co oczywiste, czasami to nie jest dobry pomysł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 78. Data: 2022-10-23 16:22:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.10.2022 o 15:59, Budzik pisze:

> [...]
    > zwalnia. A ludzie tak robia bedac przekonanymi o swoim pierwszenstwie.
    > No i co oczywiste, czasami to nie jest dobry pomysł.

    To jeszcze nic - czasem są światła i usypiają poczucie piszych, że są w
    strefie wojny!

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 79. Data: 2022-10-23 18:19:29
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 23.10.2022 o 15:59, Budzik pisze:

    > Latwiej, bo podchodza do przejscia i w 95% przypadków samochody sie
    > zatrzymuja.

    Możesz wyjaśnić, w jaki sposób zakaz patrzenia przez pieszego w ekran
    wpływa na zatrzymywanie się samochodów?

> [...]
    > zwalnia. A ludzie tak robia bedac przekonanymi o swoim pierwszenstwie.
    > No i co oczywiste, czasami to nie jest dobry pomysł.

    A co to ma wspólnego z tym jedynym nowym przepisem, zabraniającym
    pieszemu patrzenia w ekran, zamiast na drogę?

    --
    -
    Akarm

  • 80. Data: 2022-10-23 20:35:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Akarm,

    Sunday, October 23, 2022, 6:19:29 PM, you wrote:

    > Możesz wyjaśnić, w jaki sposób zakaz patrzenia przez pieszego w ekran
    > wpływa na zatrzymywanie się samochodów?

    Pomieszkałbyś w Azji - zrozumiałbyś. Jest prosta zależność - nasz mózg
    natychmiast reaguje na spojrzenie. Postrzeganie następuje przed
    rozpoznaniem zagrożenia. W efekcie kierowca zauważa pieszego szybciej.
    W Azji wejście na ulice patrząc w ekran jest samobójstwem, gdy
    patrzysz nadjeżdżającym w oczy - jesteś bezpieczny (w miarę).

    https://filmy.scigacz.pl/Pieszy_kontra_skutery_-_prz
    ejscie_przez_ulice

    [...]

    --