  • 1. Data: 2022-09-28 19:13:27
    Temat: Ukamieniowali Jezusa
    Od: ii <i...@o...invalid>

    "Sąd Rejonowy w Nowym Targu orzekł winę w procesie egzaminatora na prawa
    jazdy. Mężczyzna został skazany na 1,5 roku więzienia."

    http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/al2

    Serio? Serio oni winią egzaminatora? Nie brak rogatek np?

  • 2. Data: 2022-09-28 20:16:55
    Temat: Re: Ukamieniowali Jezusa
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 28.09.2022 o 19:13, ii pisze:

    > "Sąd Rejonowy w Nowym Targu orzekł winę w procesie egzaminatora na prawa
    > jazdy. Mężczyzna został skazany na 1,5 roku więzienia."
    >
    > http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/al2

    Znowu kretynku reklamujesz ten portal.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2022-09-28 23:04:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.09.2022 o 20:16, RadoslawF pisze:

    > Znowu kretynku reklamujesz ten portal.

    http://niusy.pl/
    Byłeś tam kiedyś? Wiesz w ogóle co to jest?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2022-09-28 23:29:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No nie je..ął w hamulec, a raczej powinien.

    -----

  • 5. Data: 2022-09-29 10:23:03
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-28 o 19:13, ii pisze:
> [...]
    >
    > http://niusy.pl/@wydarzenia.interia.pl/al2
    >
    > Serio? Serio oni winią egzaminatora? Nie brak rogatek np?

    A kogo mają winić? przecież wcześniej pisałem że to egzaminator
    odpowiada za kursanta i musi za niego myśleć a nie rogatki.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2022-09-29 11:40:04
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.09.2022 o 10:23, Janusz pisze:

    > A kogo mają winić? przecież wcześniej pisałem że to egzaminator
    > odpowiada za kursanta i musi za niego myśleć a nie rogatki.

    Więc ... za naruszenia przepisów na drodze odpowiada ... KURSANT. Wcale
    nie instruktor. Instruktor może odpowiadać za przebieg szkolenia.
    Egzaminator za przebieg egzaminu. Temu podnosi się, że egzaminator ma
    się tylko przyglądać jak kursant prowadzi a nie go wyręczać w
    jakikolwiek sposób. Jak kursant źle prowadzi to obecnie, ale nie wtedy,
    egzaminator ma egzamin przerwać. Kiedyś chyba tylko mógł tak zrobić, ale
    nie musiał. No i kursant najpierw jest szkolony przez instruktora a
    potem dopuszczany lub nie, do egzaminu.

    A jak chodzi o rogatki to ja to piszę tak, jak piszę np o przejściach
    przez wiele pasów, że wypadki będą się zdarzały póki takie przejścia nie
    będą miały sygnalizacji świetlnej i tak tutaj wypadki będą się zdarzały
    póki rogatek nie będzie. Nie ma sensu obwiniać pieszych za to, że ktoś
    im zrobił takie przejście albo kierowców, że nie zauważyli pieszego we
    mgle albo w nocy. Bez rozwiązań systemowych jesteśmy po prostu skazani
    na takie nieszczęśliwe zdarzenia. Jest np tak, że pociągi jeżdżą w
    Polsce max 160 dlatego, że systemowo nie można jechać szybciej jak
    właśnie takie przejazdy są. Żeby jechać 200 to buduje się nowe
    torowiska. I na tych torowiskach robi się ETCS. Maszynista nie patrzy na
    semafory przy torach tylko ma to na pulpicie. Bo we mgle albo za
    zakrętem semafora nie widać. Z każdego takiego wypadku robi się raport w
    którym są przeróżne szczegóły i wnioski na przyszłość.

  • 7. Data: 2022-09-29 13:25:58
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > http://niusy.pl/
    > Byłeś tam kiedyś? Wiesz w ogóle co to jest?

    Byłem, wiem.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2022-09-29 13:43:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 11:40, ii pisze:

    > Więc ... za naruszenia przepisów na drodze odpowiada ... KURSANT. Wcale
    No i odpowiedział, najwyższą możliwą karą :(

    > nie instruktor. Instruktor może odpowiadać za przebieg szkolenia.
    > Egzaminator za przebieg egzaminu. Temu podnosi się, że egzaminator ma
    > się tylko przyglądać jak kursant prowadzi a nie go wyręczać
    No jasne, szczególnie jak stoi na środku przejazdu i pociąg nadjeżdża.

    > jakikolwiek sposób. Jak kursant źle prowadzi to obecnie, ale nie wtedy,
    > egzaminator ma egzamin przerwać.
    No i pewnie przerwał na środku przejazdu, zestresował kursantkę auto
    zgasło i po zawodach, i widząc co się dzieje zamiast nacisnąć klamrę i
    uwolnić ja z pasów to sam spierdolił, te 1,5 roku co dostał to wg mnie i
    tak za mało, ale będzie apelacja i mam nadzieję że dostanie więcej.

    Kiedyś chyba tylko mógł tak zrobić, ale
    > nie musiał.
    No i ten idiotyzm pokazał. Powiedzieć że debil to nic nie powiedzieć.

> [...]
    >

    > A jak chodzi o rogatki to ja to piszę tak, jak piszę np o przejściach
    > przez wiele pasów, że wypadki będą się zdarzały póki takie przejścia nie
    Od tego był jak dupa od srania żeby obserwować drogę i tory, odpowiada
    za bezpieczeństwo i sąd to potwierdził. Kursantkę mógł oblać później, a
    tam w tym momencie krytyczne było nie wjeżdżanie na tory, 300m to pociąg
    jest widoczny i trąbi.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2022-09-29 17:54:18
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 10:23, Janusz pisze:

    > A kogo mają winić? przecież wcześniej pisałem że to egzaminator
    > odpowiada za kursanta i musi za niego myśleć a nie rogatki.

    No chyba nie. Skoro kursantka została dopuszczona do egzaminu, to
    instruktor ocenił, że zna przepisy i umie jeździć. To ona siedziała za
    kierownicą i ona za siebie odpowiada. Spanikowała, ale dlaczego za jej
    panikę miałby odpowiadać egzaminator? Z drugiej strony - egzamin to ma
    potwierdzić lub nie. Jeśli założyć, że ona jednak nie nadawała się na
    zdanie egzaminu, to może powinien też odpowiadać instruktor (ten, który
    ją szkolił, a nie egzaminator). Ale sytuacja była ekstremalna i łatwo
    nam tu dyskutować...
    Wszystko zadziało się w ciągu 12 sekund. Dziwię się tylko że pacan się
    nie rozejrzał, bo chodziło także o jego życie. Mógł też wysiadając
    chociaż z pasów ją uwolnić. Nie wiem, czy tak się w sumie nie stało, bo
    ona zginęła, bo wypadła z auta (gdyby w nim została to może nic by się
    nie stało - uderzenie poszło z drugiej strony i nie było jakieś
    dramatycznie mocne sądząc z uszkodzeń wraku).
    T.

  • 10. Data: 2022-09-29 18:34:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-29 o 17:54, T. pisze:

    > No chyba nie.
    Sąd miał inne zdanie.

    Skoro kursantka została dopuszczona do egzaminu, to
    > instruktor ocenił, że zna przepisy i umie jeździć.
    Może i umiała, pytanie co się stało na przejeździe i przed nim że się
    tak zestresowała że nie była w stanie go pokonać.

    To ona siedziała za
    > kierownicą i ona za siebie odpowiada. Spanikowała, ale dlaczego za jej
    > panikę miałby odpowiadać egzaminator? Z
    Bo była egzaminowana? to już dla wielu wystarczający powód i dodatkowy
    stres.

> [...]
    > zdanie egzaminu, to może powinien też odpowiadać instruktor (ten, który
    > ją szkolił, a nie egzaminator). Ale sytuacja była ekstremalna i łatwo
    I dlatego wymagała ekstremalnych działań i tutaj egzaminator zawalił na
    całej linii,
    nie bez powodu samochody nauki mają dodatkowe pedały.

    --
    Janusz